علت قطع پخش سریال خاتون چیست ؟ ، اشکان خطیبی کار را خرابتر کرد !

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران:طی این دو هفته یک نظرسنجی در کانال های مختلف فضای مجازی توجه همه را جلب کرد ؛ این که به نظر شما برترین سریال فعلی شبکه خانگی کدام است؟ به طور معین این سریال ها خیلی بیشتر از سریال های تلویزیونی بیننده دارند و دلیلش را همه می دانیم !

علت قطع پخش سریال خاتون چیست ؟ ، اشکان خطیبی کار را خرابتر کرد !

سریال خاتون پربیننده ترین نمایش خانگی شناخته شد . سریال خاتون به وسیله تینا پاکروان ساخته و در نمایش خانگی نهاده شد. اشکان خطیبی و نگار جواهریان نقش های اصلی سریال خاتون هستند. سریال خاتون بعد از اتمام فصل اول با وقفه ای رو به رو شد که تا به امروز فصل دوم سریال خاتون در نمایش خانگی قرار نگرفته است .

در میان برترین سریال هایی که در حال حاضر هر هفته روی خروجی پلتفرم ها منتشر می شوند ، خاتون با 70 درصد کل آرا بی رقیب در صدر این نظرسنجی بود ...

شباهت تازه با شهرزاد !

آماری که از علاقه مردم به خاتون خبر می داد ، تنها با زمان پخش شهرزاد قابل مقایسه بود. البته که از روز اول شباهت ها بین این دو اثر مردم را به مقایسه عادت داده بود !

بلافاصله پس از این نظرسنجی شرحی از اشکان خطیبی - بازیگر اصلی سریال - منتشر شد .همه خبر داریم که خاتون پس از قسمت هشتم و در حالیکه قرار بود فصل اولش 15 قسمتی باشد ، ناگهان و بی خبر قطع شد و هیچکس هم زحمت شرح به خودش نداد !

خطیبی مثال هایی از چند سریال خارجی زد که بعد از 8 یا 9 قسمت تمام و مردم برای ساخته شدن فصل دوم آن منتظر مانده اند ! بعد هم وعده داد و منت گذاشت که ما با سرعت به خاطر شما (!) و این که منتظر ادامه قصه هستید ، مشغول فیلمبرداری فصل دوم در این شرایط کرونایی هستیم !!

روش های ناجوانمردانه تازه ...

اما واقعیتی که اهالی سینما از آن خبر دارند ، چیز دیگری است . متاسفانه همانطور که روش های تبلیغاتی گاه به شدت غیر اخلاقی و ناجوانمردانه میگردد ، روشهای جذب مخاطب در پلتفرم ها نیز چنین است .

همه می دانند که منبع عایدی پلتفرم ها از فروش حق عضویت یک ماهه و سه ماهه و ... است . مردم مبلغی را برای خرید اشتراک و تماشا محصولات هزینه می نمایند و پلتفرم ها برای راضی نگه داشتن مخاطب ، با همان سرمایه سریال فراوری می نمایند .

اما کجای کار غیراخلاقی میگردد ؟

با تبلیغات بسیار ، مردم برای تماشا یک سریال 15 قسمتی مثلاً حق اشتراک چهار یا شش ماه آن پلت فرم را میخرند . حال وقتی سریال به هر دلیلی در قسمت هشتم قطع میگردد و ماه ها بین دو قسمت هشتم و نهم فاصله می افتد ، علاوه بر اینکه به احساس و شخصیت مردمی که قصه را هر هفته دنبال نموده اند ، لطمه خورده - و این بی احترامی قابل جبران با هیچ عدد و رقمی نیست - از نظر اقتصادی هم مردم متضرر می شوند. آن ها باید مدام حق اشتراک 3 ماهه را تمدید نمایند و امیدوار باشند تا اینکه بالاخره قصه به پایان برسد !

راهی که با دل کور شد !

در گذشته وقتی سریال ها با اقبال عمومی روبرو می شدند ، گاهی سازندگانشان برای عایدی بیشتر قصه را به فصل های بعدی یا قسمتهای زیادتر می کشاندند. اما بعد از اتفاقاتی که برای سریال دل (ساخته منوچهر هادی و اعتراض سعید راد) افتاد و ماجرایی که بعد از سریال گیسو رسانه ای شد ، حالا دیگر این روش جواب نمی دهد !

آقای خطیبی ، دهه شصت نیست !

البته که همه اینها حدس و شائبه است ، شائبه ای که خود آقای خطیبی و سازندگان سریال خاتون باعث آن و تحریک مردم شده اند.

آن هم اینکه الان دهه شصت نیست و مردم از همه چیز در کسری از ثانیه آگاه می شوند !

در جهانی حرفه ای همه چیز از پیش برنامه ریزی شده و تعیین است . تعداد قسمت های هر سریال در پروانه ساخت و نمایش آن قید شده و قطع یک سریال 15 قسمتی در نیمه راه ، هیچ شباهتی با سریال های هشت قسمتی آزمایشی ندارد !

آنها که در 8 قسمت ساخته می شوند و اگر پیروز به جذب مخاطب شدند ، فصل های بعدی آن ساخته می گردد و همه مردم جهان هم از ابتدا در جریان همه چیز هستند ! در ضمنًً چنین کارهایی در پایان قسمت هشتم به طور کامل به پایان قصه می رسند و تکلیف کاراکترها تعیین می گردد !

منبع: رکنا

به "علت قطع پخش سریال خاتون چیست ؟ ، اشکان خطیبی کار را خرابتر کرد !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت قطع پخش سریال خاتون چیست ؟ ، اشکان خطیبی کار را خرابتر کرد !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید