راه های آسان برای کاهش طعم تلخ غذا

به گزارش وبلاگ طفره، بسیاری از مواد غذایی تلخ مزه، سالم ترین انواع غذا ها هستند. بهتر است قبل از کنار گذاشتن این موارد، با آن ها مسالمت آمیز رفتار کنید و به راحتی آن ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بعلاوه می توانید با راهکار های زیر تلخی غذا را کنترل کنید.

راه های آسان برای کاهش طعم تلخ غذا

تلخی را با اندازهی چربی متعادل کنید

چربی به طور طبیعی مزه های تلخ را می پوشاند و آن ها را خوش طعم تر می نماید. به همین علت است که افزودن اندازهی شیر یا خامه به قهوه طعم آن را بهتر می نماید. سعی کنید از سس خامه ای، شیر، پنیر چرب، روغن زیتون یا مواد چرب مشابه بهره ببرید تا طعم تلخ را پوشش دهید.

این یک ترفند عالی برای ترغیب بچه ها به خوردن بیشتر سبزیجات تلخ مانند بروکلی، کلم بروکسل یا کلم است. اندازهی پنیر یا سس پنیر به سبزیجاتشان اضافه کنید و آن ها متوجه تلخی آن نخواهند شد.

طعم را با شیرینی بپوشانید

چه کسی شیرینی در غذای خود را دوست ندارد؟ دوباره به قهوه فکر کنید؛ علتی وجود دارد که ما دوست داریم کمی آن را شیرین کنیم. شیرینی به طور طبیعی مزه های تلخ را می پوشاند. اندازهی شکر یا اندازهی عسل را در غذا ها و نوشیدنی های تلخ بریزید تا طعم آن کمی عوض گردد.

ترکیب طعم های تلخ با شکر یا شکلات نیز طعم دسر بی نظیری را ایجاد می نماید.

در مصرف شکر زیاده روی نکنید! انجمن قلب آمریکا توصیه می نماید برای سلامت خودتان، بیشتر از از 25 تا 36 گرم شکر در روز مصرف نکنید، بنابراین مراقب اندازه مصرف خود باشید.

اندازهی نمک روی غذایتان بپاشید

کمی نمک همه چیز را بهتر می نماید، از جمله غذا های تلخ. شوری به طور طبیعی با تلخی آن مقابله می نماید، بنابراین از مصرف کمی نمک در وعده های غذایی خیلی تلخ خجالت نکشید.

این یک ترفند خوب است اگر شما در حال پختن سبزیجات تلخ، مانند کلم بروکلی بو داده یا کلم بروکسل هستید. قبل از پختن، آن ها را در اندازهی روغن زیتون و نمک بریزید تا طعم های تازهی به آن ها اضافه گردد.

درست مانند شکر، برای حفظ سلامتی باید مراقب مصرف نمک خود باشید. مصرف نمک توصیه شده در روز 2300 میلی گرم یا فقط 1/2 قاشق چایخوری است.

کمی جوش شیرین را امتحان کنید

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما کار می نماید! جوش شیرین بسیار قلیایی است که راه خوبی برای اصلاح غذا های بیش از حد تلخ است. فقط کمی جوش شیرین در غذای خود بپاشید و آن را خوب مخلوط کنید تا ببینید به عوض کردن طعم غذای شما یاری می نماید یا خیر.

قبل از اینکه غذا پخته گردد، اندازهی جوش شیرین را با آن مخلوط کنید تا تلخی آن را برطرف کنید.

بسیار مراقب باشید که بیشتر از حد جوش شیرین اضافه نکنید! وگرنه غذای شما طعم خیلی خوبی نخواهد داشت.

اندازهی سرکه یا آب لیمو به آن اضافه کنید

مزه های ترش و اسیدی مانند طعم لیمو یا سرکه، به طور طبیعی با تلخی مقابله می نمایند. سعی کنید اندازهی آب لیموی تازه بفشارید یا یک قاشق سرکه به غذا های تلخ اضافه کنید تا طعم آن کمی خنثی گردد.

استفاده از سس های اسیدی یا ترش راهی عالی برای افزایش طعم سبزیجات تلخ در سالاد های شما مانند کلم پیچ، تربچه یا آرگولا است.

اگر اشتباه کردید و سرکه یا آب لیمو بیش از حد به ظرف اضافه کردید، اندازهی جوش شیرین نیز می تواند با از بین بردن اسید، به برطرف این طعم یاری کند.

اندازهی ادویه به غذا های خود اضافه کنید

ادویه ها طعم های تلخ را پنهان می نمایند، پس خجالتی نباشید. اندازهی فلفل تند یا ادویه مورد نظر خود را به غذای خود اضافه کنید یا اندازهی را روی ظروف خود بپاشید تا کمی حرارت ببیند.

فلفل سیاه به ویژه دارای ترکیباتی است که تلخی را خنثی می نماید.

بعضی از ادویه های عالی دیگر عبارتند از کاین، فلفل قرمز، پاپریکا و پودر چیلی.

سبزی ها را از قلم نیاندازید

گیاهان با فعال کردن سایر گیرنده های طعم، شما را از تلخی دور می نمایند. اندازهی ریحان، گشنیز، مریم گلی و رزماری را در آشپزی خود مخلوط نموده تا طعم عالی و بدون تلخی داشته باشید.

مخلوط کردن گیاهان تازه در یک غذای سرخ شده یا برشته یک عنصر طعم کاملاً تازه به آشپزی شما اضافه می نماید.

بعلاوه می توانید گیاهان خشکی مانند ریحان، زنجبیل و پونه کوهی را روی وعده های غذایی خود بپاشید. ماندگاری این ها بیشتر از انواع تازه سبزی است.

برای کاهش تلخی غذا، آن را سرد کنید

اگر از خوردن غذای سرد مسئله ای ندارید، این گزینه برای شماست. این یک واقعیت است که غذا ها و نوشیدنی های سردتر کمتر تلخ هستند، به همین علت است که ممکن است نوشیدن چای سرد یا قهوه راحت تر باشد. سعی کنید غذا های تلخ را قبل از خوردن در یخچال بگذارید تا ببینید که آیا این باعث بهبود طعم می گردد یا خیر.

این یک ترفند خوب برای مصرف سبزیجات تلخ است. قبل از خوردن آن ها را چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند.

بعلاوه می توانید این کار را با ترفند های دیگری مانند اضافه کردن اندازهی نمک یا چربی به غذا ترکیب کنید.

مواد تلخ را در ظروف بزرگتر مخلوط کنید

در صورت شک، فقط مزه های تلخ را بپوشانید. غذا ها را با اندازه زیادی مواد مختلف درست کنید و فقط کمی تلخی را به آن اضافه کنید. این باید طعم های تلخ را بپوشاند و در عین حال به شما امکان می دهد از تمام مزایای سلامتی غذا های تلخ بهره مند شوید.

بعضی از غذا های غیر تلخ عبارتند از: لوبیا، هویج، ذرت، بادمجان، کاهو و سیب زمینی. سعی کنید غذا های تلخ را با این مواد در ظرفی مخفی کنید.

این ترفند با سالاد به خوبی جواب می دهد. می توانید مواد تلخی مانند آروگولا را با طعم های خنثی تری مانند روما مخلوط کنید. روی سالاد را با یک وینگرت لیمو بپوشانید تا تلخی آن را بیشتر بپوشاند.

غذا های تلخ را بیشتر بخورید تا به آن ها عادت کنید

شما در واقع می توانید به بدن خود بیاموزید که چه نوع غذا هایی را دوست داشته باشد. اگر فقط به خوردن غذا های تلخ ادامه دهید، در نهایت نسبت به مزه های تلخ حساسیت خود را از دست خواهید داد. ممکن است در حال حاضر جالب به نظر نرسد، اما می تواند در دراز مدت تفاوت بزرگی ایجاد کند!

این یک استراتژی خوب است، زیرا بعضی از ترفند های دیگر برای طعم تلخ تر غذا، مانند اضافه کردن شکر یا چربی، سالم ترین موارد نیستند. این کار به شما یاری می نماید تا غذا های تلخ را بدون افزودن مواد دیگر بخورید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "راه های آسان برای کاهش طعم تلخ غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های آسان برای کاهش طعم تلخ غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید