رباتی ژاپنی که امنیت را تضمین می نماید

به گزارش وبلاگ طفره، ربات ژاپنی و جدیدی که امنیت را در فضای عمومی تضمین می نماید، به وسیله شرکت امنیتی SECOM طراحی شده و کوکوبو نام دارد، این ربات برای تضمین صلح و امنیت در فضا های عمومی ژاپن طراحی شده است.

رباتی ژاپنی که امنیت را تضمین می نماید

به گزارش سرویس ای تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، این نوآوری روی یک سیستم هوش مصنوعی برای انجام گشت و بازرسی از طرف نگهبانان امنیتی عمل می نماید.

کوکوبو با حداکثر سرعت 6 کیلومتر در ساعت می دود و به افراد مشکوک، هشدار های دیداری، صوتی و... می دهد، کوکوبو با یاری فناوری پیشرفته افرادی مانند سارقان را دستگیر می نماید.

این طراحی بر مفاهیمی مانند هماهنگی با فضا های عمومی و وقار و دوستی تمرکز دارد تا ربات ها بتوانند به طور موثر در زندگی روزمره ما ادغام شوند. نام کوکوبو از ایده ربات های همکاری شناختی گرفته شده است که به خلق موجودات تکنولوژیکی اشاره دارد که می توانند به طور جامع با انسان ها همکاری و ارتباط برقرار نمایند.

کوکوبو به طور مستقل در مسیر گشت زنی خود حرکت می نماید، تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی در زمان واقعی روی تصاویر گرفته شده به وسیله دوربین داخل هواپیما انجام می شود و زباله ها، سقوط ها و بعلاوه اشیاء رها شده را شناسایی می نماید. حداکثر سرعتی که کوکوبو می تواند به آن برسد 6 کیلومتر در ساعت است و پله می تواند تا حدود 50 میلی متر دود. علاوه بر این، ربات مذکور، ضد آب است و می تواند در خارج از منزل در جاده های ناهموار بدود و به طور اتوماتیک موانع را شناسایی نموده و از برخورد جلوگیری می نماید. این ربات با عمر باتری 3 ساعته، سطوح انرژی خود را کنترل می نماید و به محض احتیاج خود به پایه شارژ برمی شود.

منبع: انتخاب

به "رباتی ژاپنی که امنیت را تضمین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی ژاپنی که امنیت را تضمین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید