ربات شستشوی پنلهای خورشیدی ساخته شد

به گزارش وبلاگ طفره، محمد صالحی نسب مدیر شرکت دانش بنیان فراوری کننده ربات شستشوی پنل خورشیدی به خبرنگاران گفت: ما پیروز شدیم بر اساس احتیاج، ربات شستشوی پنل خورشیدی را به فراوری برسانیم.

ربات شستشوی پنلهای خورشیدی ساخته شد

وی گفت: معمولاً پنل های خورشیدی طی مدت زمانی، گرد و غبار به خود جذب می نمایند که همین موضوع باعث می گردد عملکرد پنل ها از 5 تا 20 درصد کاهش یابد.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، از این رو با توجه به اینکه بهتر می توان از خورشید؛ این نعمت خدادادی بهره برد لازم بود برای از بین بردن گرد و غبار این پنل ها و جلوگیری از افت کارایی آنها چنین رباتی را طراحی کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: استفاده از ربات ها هم نیروی انسانی کمتری احتیاج دارد و هم زمان شست و شوی پنل های خورشیدی را کاهش می دهد.

صالحی نسب ادامه داد: تا به امروز فرانسه پیروز به ساخت ربات های شستشو شده اما اشکالاتی داشته که ما توانستیم ایرادات این دستگاه خارجی را برطرف کنیم و دانش فنی ساخت دستگاه شستشوی پنل خورشیدی را بدست بیاوریم.

به گفته وی، ربات های ساخته شده در کشور فرانسه، روی پنل های خورشیدی حرکت می نمایند و احتمال شکسته شدن پنل ها وجود دارد ضمن آنکه در بعضی از موارد از روی پنل ها به زمین پرت می شدند.

مدیر شرکت ادامه داد: بعلاوه ربات های شست و سوی فرانسوی، برای کاربرد بر روی پنل های خورشیدی احتیاج بود پنل ها افقی و از حالت فراوری خارج می شدند ولی ربات های ساخته شده در این شرکت بدون خارج کردن پنل ها از مدار فراوری به شستشو می پردازد.

مدیر شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه در کشور چه تعداد از این پنل ها احتیاج است، اضافه نمود: در حال حاضر حدود 430 مگاوات مزارع فعال خورشیدی در کشور راه اندازی شده که برای هر 10 مگاوات، به 3 ربات شستشو احتیاج است.

وی با اشاره به مزیت ساخت ربات شستشوی پنل ها گفت: با استفاده از این پنل، هزینه های شست و شو تا 50 درصد کاهش پیدا می نماید.

به گفته وی، ما توانستیم 6 قرار داد تجاری سازی برای فراوری ربات شستشوی پنل منعقد کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ربات شستشوی پنلهای خورشیدی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات شستشوی پنلهای خورشیدی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید