ساندرو دیگر پلاک نمی گردد، فراوری پراید و 405 متوقف شد

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس پلیس راهور ناجا از توقف خط فراوری پراید و 405 و توقف شماره گذاری خودروی ساندرو به خاطر نداشتن استانداردهای لازم اطلاع داد.

ساندرو دیگر پلاک نمی گردد، فراوری پراید و 405 متوقف شد

به گزارش وبلاگ طفره، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در بحث ایمنی خودرو ها بر اساس 11 سال تحقیقی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که سه پلتفرم خودرو در تصادفات، فراوانی و نقش بیشتری دارند. بر همین اساس گزارشمان رابرای دولت، وزیر صمت و خودروسازان ارسال نموده ایم و آن ها هم همکاری های لازم را انجام داده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: سه پلتفرم مربوط به خودرو پراید بود که از رده خارج شد و آخرین شاسی موتور هم ثبت شد و بعد از آن، شرکت دیگر فراوریی ندارد و در حال ساخت خودرو های جایگزین است. همچنین همین شرایط برای فراوری خودرو 405 هم رخ داد.

ساندرو دیگر پلاک نمی گردد

وی در ادامه اظهار داشت، در مورد استانداردسازی همانطور که دولت در بحث ماده 8 تاکید نموده بود باید تمامی خودرو ها یورو 5 باشند که البته قرار بود این اتفاق در سال 98 رخ دهد، اما وزیر وقت صنعت و خودروسازان یک تنفس یک ساله از دولت گرفتند و خودرو های سال 98 با یورو 4 فراوری و پلاک شدند. در سال 99 این فرصت تمام شده و تمامی خودرو هایی که پلاک می شوند باید یورو 5 باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به خودرو ساندرو که فراوری سال 98 است، اضافه کرد: این خودرو که فراوری سال 98 است استاندارد یورو 5 ندارد و همچنین تاییدیه سازمان محیط زیست را هم ندارد. در نتیجه پلیس موظف به پلاک کردن آن ها نیست. مگر اینکه در سال 98 پلاک شده باشند و در حال تردد باشند.

سردار سیدکمال هادیانفر در ادامه اظهار کرد: بیشترین جان باختگان در تصادفات، عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران هستند که البته هر استانی آمار های مختلفی دارند. استفاده از خطوط، رعایت حق تقدم، توجه به عابر پیاده و همچنین عرض جاده می تواند این تصادفات را کاهش دهد.

کاهش 16.1 درصدی تصادفات

وی ادامه داد: 251 نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده و با تفاهم نامه ای که فرمانده ناجا با وزیر راه امضا کردند قرار است این نقاط ترمیم شوند که البته در سال گذشته نزدیک 70 نقطه پر تصادف را ترمیم کردیم. این نقاط، نقاطی بودند که بیشترین تصادفات جاده ای در آن رخ می داد.

سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به تحلیل درصد جانباختگان در تصادفات فوتی گفت: 51 درصد از جان باختگان در همان مرحله اول جان خود را از دست می دهند و 49 درصد نیز براثر تروما در بیمارستان رخ می دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: 49 درصد فوتی بعد از صحنه تصادف آمار بالایی است. این عدد نشان می دهد که مجروحان ما غالباً بر اثر خونریزی داخلی یا خونریزی مغزی و دیگر موارد این چنینی که بخش تروما مراکز درمانی در وهله اول نمی توانند تشخیص دهند فوت می نمایند.

سردار سیدکمال هادیانفر اظهار داشت، شاخص دولت کاهش 31 درصدی تصادفات بوده است که البته این عدد هنوز محقق نشده است اما سال جاری بر اساس اعلام پزشکی قانونی 16.1 درصد در شش ماهه اول کاهش تصادفات داشته ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ساندرو دیگر پلاک نمی گردد، فراوری پراید و 405 متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندرو دیگر پلاک نمی گردد، فراوری پراید و 405 متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید