سفیر اتریش: بالاترین ظرفیت گلستان در حوزه گردشگری است

به گزارش وبلاگ طفره، سفیر اتریش در ایران گفت: استان گلستان یک استان بسیار باز با تنوع بسیار زیاد است که این فرصت را برای افزایش همکاری ها در حوزه گردشگری در اختیار دست اندرکاران قرار می دهد.

سفیر اتریش: بالاترین ظرفیت گلستان در حوزه گردشگری است

به گزارش وبلاگ طفره-منطقه گلستان اشتفان شولتز امروز در دیدار با استاندار گلستان با بیان اینکه ما نه تنها احساس علاقه بلکه احساس تعهد می کنیم تا تمام کوشش خود را برای حفظ معاهده برجام به کار بگیریم، اظهار کرد: تمام مردم ایران حق برخورداری مالی حاصل از قرارداد برجام را دارند.

وی اعلام کرد: اتریش برای سالیان زیاد میزبان گفت وگوها و مذاکرات برجام بود و بر همین اساس ما نه تنها احساس علاقه بلکه احساس تعهد می کنیم تا تمام کوشش خود را برای حفظ معاهده برجام به کار بگیریم.

شولتز گفت: یک گام کوچک ولی راهبردی از سوی اتریش آن است که بنده به اتفاق نماینده کشور اتریش به استان های دارای ظرفیت ایران برای توسعه و همکاری مالی بین دو کشور برویم.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه اتریش در تاریخ همیشه دروازه ای برای ایران برای ورود به اروپا ایفای نقش نموده است، اظهار کرد: امید است در اثر همکاری و تمرین مشترک فرهنگی بتوانیم همکاری نزدیک بین مسائل مختلف ایجاد کنیم.

وی گفت: سال گذشته گرامیداشت هفتصدمین سال ارتباط مستند بین دو کشور ایران و اتریش برگزار گردید و این همان وجه تمایز رابطه بین ایران و اتریش است و با همین دیدگاه نیز امروز به استان گلستان آمدیم.

سفیر اتریش در ایران، استان گلستان را همانند یک قهرمان پنهان دانست و اضافه کرد: استان گلستان در شمال شرقی ایران دروازه ای به روی آسیای مرکزی به حساب می آید و با یک نگاه کوچک به نقشه این منطقه به این مهم پی می بریم که ارتباط بین ایران و اتریش می تواند منجر به همکاری برد-برد گردد.

شولتز با اشاره به اینکه دو کشور ایران و اتریش اشتراکات ویژه ای دارند، توضیح داد: کشور ایران و استان گلستان مانند اتریش سالیان دراز از لحاظ جغرافیایی در موقعیت یک مرز نه چندان پویا و مرده قرار داشته است و گشایشی که بعد از فروپاشی کشور شوروی به وجود آمد فرصت خوبی را برای گسترش مالی و توسعه تجارت ایجاد نموده است.

وی اعلام کرد: منطقه گلستان و اتریش از لحاظ اقلیمی و توپوگرافی اشتراکاتی دارند و ایران از کوه های بزرگ و مناطق و مزارع خوبی برخوردار است و نکته ای که ایران دارد اما اتریش از آن بی بهره است دسترسی ایران به آب های آزاد است.

شولتز اضافه کرد: بسیار شادمان هستم از اینکه استان گلستان و مدیران استانی توانستند آثار ظاهری پس از سیل سخت را از بین ببرند و مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشند و این مسأله به خوبی نشان داد همکاری خوبی بین جامعه مدنی و نیروهای نظامی و مسئولان ایران به ویژه در زمان بحران وجود دارد.

سفیر اتریش در ایران گفت: درصدد هستیم با ایران همکاری دوجانبه در حوزه کشاورزی داشته باشیم، همچنین در حوزه ملی نیز در حوزه آموزش جنگلبانان بین دو کشور همکاری خوبی شکل گرفته است و در حال حاضر وزارت محیط زیست و کشاورزی اتریش تبادل بسیار خوبی با ایران در زمینه پرورش دام دارند و این همکاری در زمینه بعضی از دام های اتریشی است که ژن آنها بسیار خوب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفیر اتریش: بالاترین ظرفیت گلستان در حوزه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر اتریش: بالاترین ظرفیت گلستان در حوزه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید