شاهزاده بریتانیایی پابه پیست گذاشت، عکس

به گزارش وبلاگ طفره، گجت نیوز نوشت: مک لارن 750S با طراحی چشمگیر، قدرت 740 اسب بخار و سرعت فوق العاده بالا معرفی گردید. در ادامه شاهد مشخصات فنی و ویدیویی از این سوپرکار باشید.

شاهزاده بریتانیایی پابه پیست گذاشت، عکس

مک لارن از سوپرکار تازه 750S در دو نسخه کوپه و کانورتیبل یا کروکی هاردتاپ به عنوان جانشینی برای مک لارن 720S رونمایی کرد. این ساخته تازه مک لارن از بسیاری از جهات ارتقا پیدا نموده و نزدیک به 30 درصد از اجزای آن کاملاً تغییر پیدا نموده اند. این خودرو سوپر اسپرت بعلاوه پیرو فلسفه طراحی مک لارن مبنی بر ترکیب فرم و عملکرد است.

معرفی 750S، سوپرکار تازه مک لارن

معینات فنی 750 اس مک لارن

تامین قوای محرکه 720 اس به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو سپرده شده است. این پیشرانه توانایی فراوری قدرت 730 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متر را دارد؛ این بیشتر از خروجی مک لارن پی 1 است. این نیرو هم به واسطه یک گیربکس متوالی 7 سرعته به روزرسانی شده با نسبت درایو کوتاه تر به محور عقب منتقل می گردد.

نسخه های کوپه و اسپایدر مک لارن 750S با این پیشرانه می توانند ظرف 2.7 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند. ضمن این، هر دو حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعتی دارند. البته نسخه کانورتیبل در واقع نسبت به نسخه دیگر در شتاب گیری از 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت 0.1 ثانیه آهسته تر است. 0 تا 300 کیلومتر بر ساعت را هم 0.6 ثانیه دیرتر طی می نماید. شتاب گیری نسخه کانورتیبل تا 200 و 300 کیلومتر بر ساعت به ترتیب 7.3 و 20.4 ثانیه زمان می برد. این درحالی است که نسخه کوپه به ترتیب طی 7.2 و 19.8 ثانیه به این دو سرعت معین می رسد.

این نسخه مک لارن 750S بعلاوه 6 میلی متر فاصله بیشتر بین دو چرخ جلو و هندسه سیستم تعلیق تازه دارد. مک لارن در آن سیستم نسل تازه Proactive Chassis Control III را به کار گرفته است. این سیستم فنرهای جلو 3 درصد نرم تر و فنرهای عقب 4 درصد سفت تر را در بر می گیرد. سیستم افزایش ارتفاع این خودرو سوپر اسپرت هم بهبود پیدا نموده است و ناحیه جلو آن را ظرف 4 ثانیه بالا می برد، در صورتی که این فرایند برای 720 اس 10 ثانیه زمان می بُرد.

طراحی نمای بیرونی

در نمای جلو مک لارن 750S چراغ های LED در قالبی شبیه به حدقه چشم از لحاظ فرم قرار گرفته اند. اسپلیتر بزرگ تری هم زیر سپر جلو نصب شده که همگام با بال عقب فعال (با میزان 20 درصد بزرگ تر) است. لوله اگزوز هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل اگزوز 750 اس هم مشابه پی 1 در مرکز تعبیه شده و به همین دلیل، بال عقب کمی بالاتر جا گرفته است. ورودی های بزرگ تر پشت چرخ های عقب، پنجره با الگوی کندومانند و سپر تازه المان های دیگری اند که در ناحیه عقب به چشم می خورند.

در کابین مک لارن 750S یک نمایشگر به عنوان صفحه آمپر دیجیتال در محفظه ای پشت فرمان واقع شده است. نمایشگر مرکزی عمودی با پشتیبانی از اپل کارپلی به شکلی ظریف با داشبورد ادغام شده است. گذشته از نمایشگرها، این خودرو سوپر اسپرت به صورت استاندارد با پارچه آلکانتارا ارائه می گردد.

بعلاوه امکان سفارش کابین در دو تریم تک لوکس (TechLux) و پرفورمنس (Performance) وجود دارد. تریم تک لوکس با چرم ناپا در قسمت های مختلف کابین همراه است و با تریم پرفورمنس ترکیبی از آلکانتارا و چرم پیش رو مشتری گذاشته می گردد. تزئینات مشکی تیره تازه و نورپردازی محیطی با قابلیت سفارشی سازی ویژگی های دیگر کابین این خودرو سوپر اسپرت بریتانیایی اند.

در طراحی و ساخت مک لارن 750S توجه ویژه ای به کاهش وزن نسبت به 720S شده است. در نتیجه، صندلی های مسابقه ای فیبر کربنی این خودرو از صندلی های استاندارد سوپرکار قبلی مذکور از مک لارن، 17 کیلوگرم سبک ترند. این خودرو بعلاوه روی چرخ های آلیاژی فورج شده 10 پر سوار است که سبک ترین نمونه به کار رفته بین تمامی مدل های فراوری انبوه مک لارن در نظر گرفته می شوند. در مجموع 750 اس کوپه با وزن 1388 کیلوگرمی، حدود 30 کیلوگرم سبک تر از 720 اس به شمار میرود.

زمان عرضه و قیمت سوپر اسپرت تازه مک لارن

مک لارن 750S نسخه کوپه با قیمت پایه 324 هزار دلار در دسترس قرار می گیرد و قیمت نسخه اسپایدر آن از 345 هزار دلار آغاز می گردد. در مقطع کنونی معین نیست که این سوپرکار چه زمانی به فروش گذاشته خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شاهزاده بریتانیایی پابه پیست گذاشت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهزاده بریتانیایی پابه پیست گذاشت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید