شیخ رضایی: انصراف دهندگان جشنواره تجسمی فجر از همین حالا به فکر کاسبی های آینده شان هستند، سیاستگذاران جشنواره پاسخگو باشند

به گزارش وبلاگ طفره، صابر شیخ رضایی هنرمند شناخته شده عرصه گرافیک و تصویرسازی انصراف تعدادی از داوران و دبیران دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر را اقدامی کاسب کارانه دانست.

شیخ رضایی: انصراف دهندگان جشنواره تجسمی فجر از همین حالا به فکر کاسبی های آینده شان هستند، سیاستگذاران جشنواره پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه وبلاگ طفره پویا، صابر شیخ رضایی هنرمند شناخته شده عرصه گرافیک کشور در گفت وگو با خبرنگار تجسمی وبلاگ طفره، انصراف تعدادی از داوران دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر را اقدامی از پیش برنامه ریزی شده دانست و گفت: به نظر من رفتار شب گذشته برخی اعضای تیم داوری دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر ناشی از هیجان و جوزدگی نبود؛ من مسئولین و سیاستگذاران جشنواره را در جایگاه پاسخگویی می بینم؛ نه دبیران و داوران این جشنواره را.

وی اضافه کرد: مسئولین دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر باید از این زاویه در قبال افکار عمومی پاسخگو باشند که نتیجه اعتمادشان به آدم هایی که حتی پشت سر منافع کشور خودشان هم نمی ایستند، با رسانه های بیگانه همصدا می شوند و همواره در بزنگاه ها تریبون حافظ منافع دشمنان ما بوده اند، چه بوده است؛ مدیران دفتر هنرهای تجسمی ارشاد باید در قبال انتخاب چنین اشخاصی در ترکیب دبیران و داوران جشنواره تجسمی فجر پاسخگو باشند.

شیخ رضایی انگیزه دبیران و داوران انصراف دهنده از جشنواره تجسمی فجر را صرفاً مادی دانست و گفت: پرواضح است که انگیزه انصراف دهندگان تماماً مادی است و هیچ انگیزه معنوی ای در کار نیست؛ چراکه عمده این افراد در سال 88 و در جریان برگزاری دهمین دوسالانه پوستر تهران و در بخش هایی از جشنواره تجسمی فجر آن سال نیز همین رویکرد را اتخاذ کردند و همین صداها را از خود بروز دادند؛ این افراد کسانی اند که به قول معروف با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند!

وی ادامه داد: این افراد انصراف دهنده از هم اکنون به فکر کاسبی های آینده هستند و برای آن برنامه ریزی می کنند؛ کاسبی های آینده شان نیز، هم می تواند از سمت سفارتخانه ها باشد، هم از طرف مجموعه های خصوصی که در میدان هنر به پولشویی می پردازند و هم خوش رقصی برای برخی مدیران کنونی ارشاد که در آینده نیز به این افراد متوسل خواهند شد.

این هنرمند گرافیست مطرح کرد: حتی اگر انگیزه انصراف دهندگان معنوی بود، از آبان ماه تا حالا فرصت داشتند که این کار را انجام دهند و از مسئولیت هایشان کناره گیری کنند؛ چرا آن موقع این کار را انجام ندادند؟ این نشان می دهد که این رفتار یک شوی (نمایش) تاریخ مصرف گذشته است.

وی شرح داد: لازم است همانطور که شخصیت های نظامی ما درباره واقعه تلخ سقوط هواپیمای اوکراین شفاف سازی کرده و به خطای خود اذعان کردند، مدیران دفتر هنرهای تجسمی ارشاد نیز در این باره شفاف سازی کنند و بگویند برای این افراد که طی سال های 88 تا 98 چنین مواضع و رویکردهایی را اتخاذ کردند، چه امکانات و مزایایی را فراهم کرده اند که به شرایط خط و نشان کشیدن امروزشان منجر شده است.

شیخ رضایی گفت: به باور من باید مطالبه ای جدی در این راستا شکل بگیرد و مشخص شود دوستانی که اکنون اصطلاحاً پرچم همراهی با مردم را بلند کرده اند، پیش از این چقدر از منافع و مزایای مادی و معنوی اعطا شده توسط مدیران مرکز هنرهای تجسمی ارشاد، مرکز توسعه هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر، از جیب همین مردم، برخوردار شده اند.

این هنرمند گرافیست تأکید کرد: من به شخصه در این سال ها بنابر دلایل هنری و محتوایی هیچ گاه تمایلی به حضور در جشنواره تجسمی فجر نداشته ام؛ چراکه این جشنواره سالهاست که هیچ تناسبی با آرمان فجر انقلاب اسلامی ندارد؛ با این وجود، این جشنواره رویدادی است که مهر نظام جمهوری اسلامی روی پیشانی اش حک شده است؛ از این رو باید به بهترین و آبرومندانه ترین شکل ممکن برگزار شود.

منبع: تسنیم

به "شیخ رضایی: انصراف دهندگان جشنواره تجسمی فجر از همین حالا به فکر کاسبی های آینده شان هستند، سیاستگذاران جشنواره پاسخگو باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ رضایی: انصراف دهندگان جشنواره تجسمی فجر از همین حالا به فکر کاسبی های آینده شان هستند، سیاستگذاران جشنواره پاسخگو باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید