صدیقی: لیگ ایران اولین رویداد رسمی ووشو دنیا در کروناست، بازخورد ورزشکاران از تغییرات سخت افزاری دلگرمان کرد

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس فدراسیون ووشو گفت: برگزاری لیگ داخلی ووشو ایران احتمالا اولین رویداد رسمی ووشو دنیا بعد از شیوع کرونا است.

صدیقی: لیگ ایران اولین رویداد رسمی ووشو دنیا در کروناست، بازخورد ورزشکاران از تغییرات سخت افزاری دلگرمان کرد

امیر صدیقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ طفره، در مورد آغاز چهاردهمین دوره لیگ برتر ووشو گفت: خدا را شکر با کوشش شبانه روزی همکارانم در فدراسیون ووشو، بعد از یک وقفه طولانی یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، امروز(پنجشنبه- 9 بهمن ماه) شاهد برگزاری روز نخست مسابقات لیگ ووشو هستیم.

وی توضیح داد: مسابقات با شکل و شمایل تازه و با بهترین سطح ممکن با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است. امسال 10 تیم در مسابقات شرکت کردند که اتفاق بسیار خوب و ویژه ای است و این موضوع حاصل همکاری باشگاه ها و ورزشکاران رشته ووشو در رقم زدن یک اتفاق درخشان است.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد تغییرات سخت افزاری، نورپردازی و شکل و شمایل برگزاری مسابقات گفت: یکی از دغدغه های اصلی فدراسیون ووشو برای برگزاری رویدادهای ورزشی سلامت ورزشکاران، مربیان، داوران و کلیه عوامل برگزاری مسابقات است. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد و بالا بردن سطح کیفی مسابقات، سالن مجزایی را به صورت موقت ایجاد کردیم. این حرکت بسیار مناسبی بود که بچه ها فضای کافی برای گرم کردن و استراحت در حین مسابقات خواهند داشت. این موضوع جز احتیاجهای ووشو کشور است و در کوشش هستیم با یاری مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک فضاهای جدیدی را با توجه به احتیاجهای ملی پوشان و ورزشکاران به آموزشگاه ملی ووشو اضافه کنیم.

صدیقی با تاکید بر اینکه نحوه برگزاری مسابقات روی انگیزه ورزشکاران تاثیر گذاشته است، تاکید نمود: خدا را شکر همه ورزشکاران و تیم های حاضر در مسابقات بازخوردهای مثبت و خوبی داشتند و ما را به انجام اینگونه اقدامات دلگرم کردند. این یک آغاز بعد از یک سال وقفه برای فدراسیون ووشو بود و ما احتیاج داشتیم فضایی را در شان ورزشکاران کشور ایجاد کنیم تا آنها از این محیط استفاده و توانمندی های خود را عرضه نمایند. بعد از لیگ برتر آقایان نیز مسابقات بانوان برگزار خواهد شد و در ادامه مسابقات تالو در بخش آقایان در قشم و دختران در آموزشگاه ملی ووشو برگزار خواهد شد.

وی اعلام نمود: فدراسیون ووشو در امسال به دلیل شرایط بیماری مسابقات بین المللی را در پیش نداشت و برگزاری لیگ ووشو ایران شاید اولین اتفاق و مسابقه داخلی رسمی در جهان در دوران کرونا است. اخباری از کشور چین در مورد برگزاری مسابقات داخلی ندارم، اما برگزاری هیچ رویدادی را در سایت فدراسیون بین المللی ووشو ندیدم. فدراسیون ووشو در سالی که نه تنها برای هموطنان بلکه برای ورزش جهان سال سختی بود، صد در صد فعالیت های خود را اجرا نموده است و این یک اتفاق ویژه است که بابت آن باید به همکاران خود خدا قوت بگویم.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد رونمایی از اولین لباس فراوری داخل ووشو گفت: تا به حال لباس ملی پوشان ما در رویدادهای بین المللی در بخش ساندا فراوری کشور چین بود. با توجه به اینکه به توصیه رهبر عزیزمان، امسال سال جهش فراوری بود و ما احتیاج به توجه بیشتر به فراوریات ملی داشتیم، این موضوع را در دستور کار فدراسیون قرار دادیم و در چهار ماه گذشته با آنالیز زیاد، لباس با کیفیت مناسب برای ساندا و در بخش ورزش همگانی برای تای چی کاران با قیمت مناسب فراهم کردیم و امروز از این لباس ها رونمایی خواهد شد.

صدیقی در مورد استفاده از این لباس در رویدادهای بین المللی توضیح داد: قطعا یکی از برنامه های ما همین اتفاق است تا بتوانیم در رویدادهای بین المللی نیز استفاده کنیم. ایران همواره در ووشو پیشتاز پوشش دختران و آقایان بوده است و امیدواریم این لباس را به کشورهای دیگر نیز انتقال بدهیم تا آنها نیز استفاده نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ طفره بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صدیقی: لیگ ایران اولین رویداد رسمی ووشو دنیا در کروناست، بازخورد ورزشکاران از تغییرات سخت افزاری دلگرمان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدیقی: لیگ ایران اولین رویداد رسمی ووشو دنیا در کروناست، بازخورد ورزشکاران از تغییرات سخت افزاری دلگرمان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید