طرح نو دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا کلید خورد ، ترکیبی از هوش مصنوعی و خودروهای الکترونیکی

به گزارش وبلاگ طفره، دولت چین با هدف کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مثل پکن، طرحی را در دست دارد که بر اساس آن میخواهد روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.

طرح نو دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا کلید خورد ، ترکیبی از هوش مصنوعی و خودروهای الکترونیکی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، چین یک سرمایه گذاری مشترک تازه برای کار روی پروژه های خودروهای الکتریکی معرفی نموده است که با همکاری شرکت didi chuxing انجام می گردد. این شرکت، بزرگ ترین شرکت خدمات تاکسی در چین است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی چین قرار است این طرح برای توسعه سیستم های نسل تازه خودرو به وسیله پروژه های مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی و هوش مصنوعی پیش برود.

در سال های اخیر، پکن به شدت تحت فشار قرار گرفته است تا تدبیری برای مشکل آلودگی هوا بیندیشد. بعضی از مهمترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا در چین شامل کاهش اتوموبیل های سواری وابسته به سوخت های فسیلی، افزایش تعداد خودروهای الکتریکی و اصلاح طرح های مصرف سوخت است.

بر همین اساس است که طرح تازه دولت چین از اهمیت بسزایی برخوردار است و دولت نیز بر اساس این طرح اعلام نموده که میخواهد تا سال 2025 فراوری و فروش مدل های خودروی دیزلی را متوقف کند.

افزون بر این شرکت didi نیز اعلام نموده که نزدیک به 400 هزار وسیله نقلیه تازه که از انرژی الکتریکی برای حرکت استفاده می نمایند را در برنامه خود ثبت نموده است. این برنامه صرفا شامل خودروهای سواری نمی گردد و انواع خودروهای سنگین را همش امل می گردد.

انجمن صنایع خودرو سازی چین پیش بینی نموده است که فروش وسایل نقلیه وابسته به انرژی الکتریکی در کشور چین در سال 2019 به 1.6 میلیون خودرو خواهد رسید.

منبع: انتخاب

به "طرح نو دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا کلید خورد ، ترکیبی از هوش مصنوعی و خودروهای الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نو دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا کلید خورد ، ترکیبی از هوش مصنوعی و خودروهای الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید