طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

به گزارش وبلاگ طفره، اگر هوس یک پلوی خوشمزه را نموده اید و زمان کافی برای تهیه آن ندارید می توانید این پلو ساده و بدون گوشت و مرغ را در فکر داشته باشید.

طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

آلبالو پلو بدون گوشت و شکر یک غذای خوشمزه و محبوب است که به سادگی می توانید آن را تهیه کنید. شما می توانید در فصل بهار و تابستان آلبالوها را با دست یا ابزاری مناسب پاک کنید و هسته های آن را جدا نمایید. سپس آلبالوها را در فریزر قرار داده و در طول سال می توانید از آن ها بهره ببرید. با مجله اینترنتی وبلاگ طفره همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

  • آلبالو تازه 1/2 پیمانه
  • برنج 2 پیمانه
  • شکر به دلخواه
  • زعفران به میزان لازم
  • خلال پسته و بادام و پرتقال به دلخواه
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

مرحله اول

برنج را خوب بشویید تا زلال و شفاف گردد. سپس با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. آلبالو ها را داخل یک کاسه بریزید و بشویید. سپس به یاری نی یا هسته گیر، هسته آلبالو ها را بگیرید. دقت کنید هیچ هسته ای داخل آن نماند. خلال پسته و پرتقال را نیز کمی خیس کنید.

مرحله دوم

در ادامه آلبالو ها را داخل قابلمه بریزید و با کمی آب بگذارید تا بپزد و نرم گردد. در این مرحله می توانید به دلخواه کمی شکر اضافه کنید. اگر این غذا را کم شیرین دوست دارید 1 قاشق شکر اضافه کنید و بگذارید تا خوب بپزد و آب آن غلیظ گردد.

مرحله سوم

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بپزد و نرم گردد. سپس آبکش کنید و کف قابلمه روغن بریزید و به دلخواه ته دیگ سیب زمینی یا نان قرار دهید. آلبالو ها و کمی از آب آن را با برنج مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و 40 دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم

خلال پرتقال را چندین بار بجوشانید تا تلخی آن از بین برود و به همراه خلال پسته و بادام و کمی کره تفت دهید تا سرخ شوند. در پایان روی پلو کمی زعفران و کره بریزید و بعد از کشیدن آلبالو پلو خلال ها را روی آن بریزید.

نکات کلیدی در تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

  • افزودن خلال ها اختیاری است.
  • می توانید میزان آلبالو را بیشتر بریزید.
پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای غذایی بیشتر روش تهیه سه سوته فالوده شیرازی را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید