طرز تهیه کباب مراکشی مجلسی به روش تابه ای برای افطار

به گزارش وبلاگ طفره، کباب مراکشی یکی از انواع کباب های خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور مراکش است.

طرز تهیه کباب مراکشی مجلسی به روش تابه ای برای افطار

مواد لازم برای 2 نفر

گوشت چرخ نموده 400 گرم

پیاز1 عدد درشت

گشنیز4 قاشق غذاخوری

جعفری2 قاشق غذاخوری

سیر1 حبه

زنجبیل تازه1 تکه کوچک

زیره1 قاشق چایخوری

دارچین1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه و قرمز به میزان کافی

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

سیخ چوبی و روغن به میزان کافی

دستور پخت کباب مراکشی

مرحله اول

برای تهیه کباب مراکشی خوشمزه ابتدا پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گشنیز و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر و زنجبیل را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت چرخ نموده را به همراه پودر زیره، دارچین و میزانی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به کاسه اضافه می کنیم و با هم به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که این کباب به صورت تند تهیه می گردد و در صورتی که می خواهید این کباب را به روش مراکشی درست کنید حتما از فلفل قرمز بیشتری در مایه کباب بهره ببرید. مایه کباب را 10 دقیقه با دست ورز می دهیم.

مرحله چهارم

در صورتی که مایه کباب خیلی شل بود می توانیم کمی آرد سفید یا آرد نخودچی اضافه کنیم. در ادامه روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به خوبی استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج می کنیم و مایه کباب را کمی ورز می دهیم، سپس به میزان یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و با دست اطراف سیخ چوبی قرار می دهیم و با دست به ان فرم می دهیم تا روی سیخ بماند.

مرحله ششم

پس از اینکه سیخ کردن کباب به خاتمه رسیدف سیخ ها را درون یک سینی می چینیم و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. این کار باعث می گردد که در زمان پختن کباب ها مایه کباب به راحتی از سیخ جدا نگردد.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب (سمت گریل تابه) را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیخ ها را درون تابه می چینیم و صبر می کنیم تا یک سمت کباب ها سرخ گردد، سپس سیخ ها را بر می گردانیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه سمت دیگر کباب ها نیز سرخ شد، می توانیم چند عدد گوجه فرنگی را نیز از وسط نصف کنیم و درون تابه سرخ کنیم. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

نکات پخت کباب مراکشی

برنج مناسب

این کباب خوشمزه را می توانید به همراه برنج دمی یا کته سرو کنید. البته اگر می خواهید این کباب خوشمزه را به روش مراکشی سرو کنید توصیه می کنیم از کته بهره ببرید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه کباب مراکشی مجلسی به روش تابه ای برای افطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب مراکشی مجلسی به روش تابه ای برای افطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید