طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی برای کاهش وزن و لاغری

به گزارش وبلاگ طفره، گل کلم را معمولا به صورت ترشی یا خورش مصرف می نمایند. فارغ از نحوه مصرف گل کلم به صورت پخته، خام یا شور و ترشی و سالاد، این خوراکی خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین های A، B، K و E و البته مواد معدنی مورد احتیاج برای تقویت سیستم ایمنی بدن مثل آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. در ایامی که احتیاج بدن به این ویتامین ها و مواد معدنی اساسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با عفونت های تنفسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و ویروس کرونا بسیار حیاتی است بد نیست طرز تهیه انواع غذا و خوراک با گل کلم به عنوان غذای اصلی و پیش غذا را بلد باشید. طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی لذیذ و خوشمزه را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی برای کاهش وزن و لاغری

طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی

مواد لازم

گل کلم متوسط: 1 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

آرد سوخاری: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

آرد گندم: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

شیر: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

پودر سیر: ½ قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز: 1 قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: 1 قاشق چایخوری

نمک: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

طز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی تا حدود زیادی شبیه قارچ سوخاری است. در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را بشکنید و خوب هم بزنید. همه مواد به جز گل کلم و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. در یک قابلمه آب جوش بیاورید و نمک بریزید. گل کلم را به آب جوش اضافه کنید تا مقداری آبپز شوند و سپس آبکش کنید. 3 دقیقه زمان برای آبپز شدن گل کلم کافی است.

تکه های آب پز شده گل کلم را به ترتیب ابتدا در آرد گندم، سپس در تخم مرغ مزه دار شده با ادویه ها و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. در یک ماهیتابه گود روغن را خوب داغ کنید و گل کلم ها را در روغن داغ سوخاری کنید. وقتی گل کلم ها سرخ و طلایی شدند با کفگیر سوراخ دار از روغن بیرون بیاورید و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته گردد.

گل کلم سوخاری را مثل قارچ سوخاری به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا با انواع سس و چاشنی دلخواه تان مثل سس تارتار می توانید میل کنید. گل کلم سوخاری یک غذای خوشمزه و سیر کننده برای افرادی است که رژیم کاهش وزن و لاغری دارند و به دنبال دستور پخت غذاهای مقوی، کم حجم و سیر کننده هستند.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی برای کاهش وزن و لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی برای کاهش وزن و لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید