طلب 45 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: 45 هزار میلیارد تومان از شرکت های خودروساز طلب داریم که 12 هزار میلیارد از این رقم حدود سه ماه است که وصول نشده است.

طلب 45 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ طفره به نقل از خبرگزاری صداوسیما،محمدرضا نجفی منش؛ با تاکید بر مشکل جدی نقدینگی در صنعت قطعه سازی کشور اضافه نمود: گرچه طلب ما بیشتر از 45 هزار میلیارد است، اما خودروساز بخشی از طلب را بصورت چک دین یا اوراق گام و مشارکت سه جانبه پرداخت نموده، اما سر رسید آن هنوز فرا نرسیده، ضمن اینکه جمع مطالبات از خودرو سازان به شبکه بانکی 25 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه همه خرید های قطعه سازان نقدی است بنابراین حداکثر یک ماه پس از تحویل کالا باید طلبمان وصول گردد البته دولت باید از خودروساز حمایت کند تا مثل سال گذشته طلبمان از خودروساز بیش از 7 هزار میلیارد تومان نگردد.

قطعه سازان خودرو در کرونا اسباب بازی فراوری کردند

این فعال صنعت خودرو با اشاره به مسائل اقتصادی قطعه سازان در دوره کرونا گفت: در دو سال اخیر کاهش فراوری خودرو در دنیا مشهود بود بطوریکه فراوری خودرو از 92 میلیون دستگاه در دنیا، به 72 میلیون خودرو رسید حتی به علت کمبود مجموعه تراشه ها، قیمت خودرو اولیه و دست دوم دو برابر شد؛ در ایران هم بعلت کاهش توان اقتصادی قطعه سازان، مطالبات معوق و سرمایه در گردش، مسائل قطعه سازان مضاعف شد و به اجبار قطعات اسباب بازی، موبایل و تبلت فراوری کردند.

وی با اشاره به بیانیه انجمن قطعه سازان همگن، راه چاره هایی برای فراوریات بیشتر و سرعت واردات قطعه خودرو پیشنهاد کرد و گفت: اداره گمرک می تواند به وسیله نمونه های موجود، قطعات وارداتی را آنالیز و سازمان استاندارد هم روی استاندار هایی که از قبل صورت گرفته، تکیه کند تا دوباره روی قطعات فراوریی تازه، تست و آزمون نکند.

وی کمبود مجموعه تراشه بکار رفته روی خودرو را، مشکل دنیای مطرح کرد که این روز ها خودرو های احتکاری خودروسازان هم شامل می گردد.

قطعه ساز از احتکار خودروساز سودی نمی برد

نجفی منش اضافه نمود: احتکار ایران خودرو و سایپا سودی برای ما ندارد، چون همه خودرو ها بصورت نقدی پیش فروش شده است.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران، خطاب به اعضای هیئت مدیره ایرانخودرو گفت: هم دست بودن خودروسازان و قطعه سازان شایعه است، چون فقط یک نفر از 5 نفر اعضای هئیت مدیره قطعه ساز است که آن هم فقط یک رای دارد، اما اگر دولت سهامش را واگذار کند و در مدیریت دخالت نکند اوضاع خودرو سازی بهتر می گردد.

وی نقش وزیر صمت را در حوزه خودرو پاسخ گو خواند و گفت: او نباید در صنعت خودرو دخالت کند قفط باید مطالبه گر باشد نه پاسخ گو.

نجفی منش اقدامات ایرانخودرو در تامین قطعات خودرو های ناقص را شاهکار مطرح کرد و گفت: ایرانخودرویی ها 6 ماه کار تحقیق و توسعه انجام دادند تا توانستند بدون اینکه ما قطعه برسانیم خودشان تا حدودی تامین قطعه نمایند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: ظرف دو سه هفته آینده خودرو های ناقص ایرانخودرو تکمیل می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "طلب 45 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلب 45 هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید