فهرست 10 کشور اول جهان در سرعت اینترنت، تازه ترین رتبه ایران

به گزارش وبلاگ طفره، اتحادیه بین المللی مخابرات یا آی تی یو (ITU) که مخفف International Telecommunication Union است با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2015، فهرستی از کشورهای پیشگام در سرعت اینترنت را منتشر نموده که قابل توجه است.

فهرست 10 کشور اول جهان در سرعت اینترنت، تازه ترین رتبه ایران

در این رده بندی، کره جنوبی با رتبه نخست در صدر جدول نهاده شد. رتبه های بعدی این جدول نیز به ترتیب به دانمارک، ایسلند، انگلیس و سوئد تعلق گرفت. انگلیس در حالی سال جاری رتبه چهارم را به خود اختصاص داد که در سال 2010 میلادی در رتبه دهم این جدول قرار داشت.

استرالیا در صندلی سیزدهم فهرست منتشر شده از سوی اتحادیه دنیای ارتباطات نهاده شده اما هنوز هم از امریکا با رتبه 15 جدول جلوتر است. آلمان نیز با رتبه 14 بین کشورهای استرالیا و امریکا نهاده شده است. همانطور که در جدول زیر دیده می گردد 10 کشور اول در این رتبه بندی عبارتند از : کره جنوبی، دانمارک، ایسلند، انگلیس، سوئد، لوکزامبورگ، سوئیس، هلند، هنگ کنگ و نروژ.

جدول کشورهای با سرعت اینترنت بالا

اما در انتهای این جدول و کشورهایی که بدترین سرعت اینترنت را به خود اختصاص داده اند، کشور افریقایی چاد از کندترین سرعت اینترنت و پس از آن نیز کشورهایی مانند مالاوی، ماداگاسکار، اتیوپی و اریتره نهاده شده اند. ایران نیز در رتبه 91 این جدول نهاده شده و پایین تر از کشورهایی مانند سورینام، سنت لوسیا(کشوری در دریای کارائیب در آمریکای جنوبی)، سیشل، آفریقای جنوبی، پاناما و اکوادور نهاده شده است.

رتبه 91 ایران در سال 2015 در حالی است که در سال 2010 میلادی این رتبه 99 بوده و نشان از بهبود سرعت اینترنت دارد.

صندلی ایران در رتبه بندی اینترنت

این گزارش هر ساله وضعیتی از توسعه ICT دنیا را بر اساس شاخص هایی مانند سرعت اینترنت، تعداد کاربران یا میزان نفوذ اینترنت در هر کشور را ارائه می نماید. با توجه به ارزیابی ها شاخص توسعه اینترنت یا IDI کره جنوبی با کسب 8.93 از 10 توانست در بالاترین رتبه این رده بندی قرار بگیرد. دسترسی به سرعتی بالا در هر نقطه از این کشور باعث شده تا از نظر تکنولوژی نیز قابل توجه باشد. ITU در سرانجام یادآور می گردد، وضعیت ICT در دنیا رو به رشد است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فهرست 10 کشور اول جهان در سرعت اینترنت، تازه ترین رتبه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست 10 کشور اول جهان در سرعت اینترنت، تازه ترین رتبه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید