مرضیه برومند: سعی وزارت ارشاد بر این است که اساسنامه خانه سینما به شکلی نوشته گردد که همه چیز تحت کنترل آنها باشد

به گزارش وبلاگ طفره، به طور کل سعی وزارت ارشاد بر این است که اساسنامه خانه سینما به شکلی نوشته گردد که همه چیز تحت کنترل آن ها باشد اما ما بر این عقیده ایم که خانه سینما یک نهاد صنفی است و در کوشش هستیم تا این نهاد صنفی به استقلال برسد.

مرضیه برومند: سعی وزارت ارشاد بر این است که اساسنامه خانه سینما به شکلی نوشته گردد که همه چیز تحت کنترل آنها باشد

مدیرعامل خانه سینما با تأکید بر لزوم تشکیل سازمان نظام سینمایی اعلام نمود: تا زمان تشکیل این سازمان، صنوف سینمایی در وزارت کار باقی می مانند.

تا تشکیل سازمان نظام سینمایی صنوف خانه سینما در وزارت کار باقی می مانند

مرضیه برومند (مدیرعامل خانه سینما) در مصاحبه با خبرنگار ایلنا، درباره ثبت بعضی صنوف سینمایی در وزارت کار گفت: در حال حاضر به علت اینکه ضوابط و مقررات مناسب و منطبق بر نوع فعالیت ما وجود ندارد و ما را موسسه فرض می نمایند فعلاً وزارت کار برای ثبت صنوف سینمایی مناسب است و صنوف در این وزارتخانه باقی می مانند.

برومند اعلام نمود: اما باید بگویم که ثبت صنوف سینمایی در وزارت کار برای ما ایده آل نیست و ما سعی داریم سازمان نظام سینمایی را تشکیل دهیم و همانطور که مشاغلی چون مهندسان و پزشکان سازمان نظام مهندسی و نظام پزشکی دارند، سینماگران نیز چنین سازمانی داشته باشند. بدیهی است که فعالیت صنفی در این شرایط بسیار بهتر انجام می گردد.

وی اضافه نمود: قطعاً سازمان نظام سینمایی هم باید ذیل یک نهاد رسمی تعریف گردد اما با تعریف نظام سینمایی ساز و کارها تعیین تر خواهد بود و صنوف در مجموعه ای قرار می گیرند که با تعریف حرفه سینما متناسب است. در حال حاضر حرفه ما در هیچ نهادی تعریف نشده، به عنوان مثال سازمان تأمین اجتماعی هم با مناسبات این شغل آشنا نیست و مثلاً یک فیلمنامه نویس وقتی برای بیمه اش مراجعه می نماید به او می گویند تو سه سال است که کار نکردی در حالیکه شاید همین فرد سه سال است که مشغول نگارش یک فیلمنامه است اما چون تعریفی از این شغل وجود ندارد فعالیت سه ساله او به رسمیت شناخته نمی گردد و اینگونه تداعی می گردد که او سه سال بیکار بوده است؛ حتی ممکن است یک فیلمساز چند سال نتواند کار کند و طبق قواعد تعریف شده در سازمان تأمین اجتماعی او نمی تواند از امکانات بیمه استفاده کند اما اگر ما به وسیله سازمان نظام سینمایی به تعاملی با این نهادها برسیم قطعاً همه این مسائل حل می گردد.

مدیرعامل خانه سینما درباره علت مناسب بودن فعلی وزارت کار برای ثبت صنوف سینمایی گفت: در شرایطی که نزدیک بود صنوف سینمایی منحل شوند و هیچ همکاری با ما صورت نمی گرفت ما توانستیم به تعاملی برسیم که صنوف در وزارت کار ثبت شوند و جز این فعلاً چاره ای نداریم تا به شرایط ایده آلی که تعریف کردم، برسیم.

برومند در سرانجام درباره شرایط نگارش اساسنامه تازه خانه سینما گفت: قراربود اساسنامه ای بسیار کامل و جامع نوشته گردد، گروهی هفت نفره مسائل مختلف را آنالیز نموده و برای نگارش اساسنامه تازه خانه سینما به صورت تخصصی کار کردند اما مسائلی پدید آمد که کار بر اساسنامه ناتمام ماند و دوباره اساسنامه دچار تحول شد. با این حال ما برای عبور از این مرحله فعلاً اصلاحات کوچکی در اساسنامه داریم که آن هم به تأیید مجمع عمومی رسیده است. این تغییرات فعلاً جزئی است و نام ها و عباراتی چون صنعت فیلم ایران که وی او دی ها را هم دربرمی گیرد در این اصلاحات عنوان شده است.

وی در سرانجام گفت: به طور کل سعی وزارت ارشاد بر این است که اساسنامه خانه سینما به شکلی نوشته گردد که همه چیز تحت کنترل آن ها باشد اما ما بر این عقیده ایم که خانه سینما یک نهاد صنفی است و در کوشش هستیم تا این نهاد صنفی به استقلال برسد و انتظار داریم سازمان سینمایی هم قوانینی تعریف کند که بتواند این سازمان صنفی مستقل را به رسمیت بشناسد و سازمان نظام سینمایی تشکیل گردد.

منبع: عصر ایران

به "مرضیه برومند: سعی وزارت ارشاد بر این است که اساسنامه خانه سینما به شکلی نوشته گردد که همه چیز تحت کنترل آنها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرضیه برومند: سعی وزارت ارشاد بر این است که اساسنامه خانه سینما به شکلی نوشته گردد که همه چیز تحت کنترل آنها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید