مصرف مایعات ساده ترین راه پیشگیری از یبوست، سبزیجات بخورید

به گزارش وبلاگ طفره، حافظ فاخری، در مصاحبه با خبرنگاران، در رابطه با عوامل ابتلا به یبوست، گفت: یبوست یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی است که با مراقبت های ابتدایی می توان از آن پیشگیری کرد.

مصرف مایعات ساده ترین راه پیشگیری از یبوست، سبزیجات بخورید

فاخری عدم مصرف کافی مایعات را مهم ترین دلیل بروز یبوست خواند و بیان نمود: مصرف آب و مایعات اصلی ترین نقش در یبوست را دارند، به همین دلیل برای پیشگیری از این بیماری باید حداقل روزانه 8 لیوان آب مصرف گردد.

وی شرح داد: نوشیدن آب نیز باید به صورت یک ساعت قبل یا بعد غذا باشد و به صورت یک جا مقدار زیادی آب مصرف نگردد.

این متخصص گوارش استفاده از میوه و سبزیجات را عامل دیگری در پیشگیری از یبوست خواند و عنوان نمود: مصرف این دسته از خوراکی ها به دلیل داشتن فیبر فراوان موجب نرمی و عدم یبوست خواهد شد. فاخری شرح داد: درنتیجه در کنار مصرف پروتئین ها، استفاده از سبزیجات و میوه های فصل به دلیل داشتن فیبر بالا لازم است.

وی ورزش نکردن و عدم تحرک را عامل دیگر ابتلا به یبوست خواند و توضیح داد: عدم تحرک و نشستن های طولانی مدت با کند کردن سرعت حرکات معده، علت عمده ابتلا به یبوست است.

این استاد دانشگاه ورزش روزانه و داشتن حداقل نیم ساعت پیاده روی در روز را برای عدم ابتلا به یبوست ضروری دانست.

فاخری استرس و فشارهای روحی را دلیل دیگر بیماری یبوست خواند و توضیح داد: وجود استرس و فشارهای روحی و روانی روی حرکات روده تاثیر گذاشته و دلیل مهم دیگری در بروز یبوست خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنها 10 درصد از عوامل بروز یبوست بیماری های گوارشی و مربوط به روده خواهد بود، اظهار داشت: به طور کلی شایع ترین دلایل ابتلا به یبوست مصرف کم مایعات، عدم تحرک، عدم مصرف سبزیجات فیبردار و استرس بوده و تنها درصدی کمی از آن ناشی از بیماری است.

این متخصص گوارش تاکید نمود: این درصد کم نیز با مراجعه به پزشک و مصرف دارو قابل درمان است و مراقبت های ابتدایی و ساده برای درمان و پیشگیری از این بیماری کافی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مصرف مایعات ساده ترین راه پیشگیری از یبوست، سبزیجات بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف مایعات ساده ترین راه پیشگیری از یبوست، سبزیجات بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید