مصوبه امهال تسهیلات کرونا ویژه گردشگری به بانک ها ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ طفره، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، مصوبه امهال تسهیلات کرونا ویژه گردشگری به بانک ها ابلاغ شد.

مصوبه امهال تسهیلات کرونا ویژه گردشگری به بانک ها ابلاغ شد

براساس بسته حمایت از کسب وکارهای به شدت آسیب دیده که در سال 1400 از سوی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به تمام دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد، بانکها مکلف شده اند بازپرداخت تسهیلات کرونا را تا انتها شهریور سال جاری امهال نمایند. ولی تیموری با انتشار متن ابلاغیه بانک مرکزی به 17 بانک عامل در صفحه اینستاگرام خود اطلاع داد که مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا از سوی بانک مرکزی به بانکهای عامل برای اجرا ابلاغ شده است.

در متن ابلاغیه بانک مرکزی آمد که مهلت ثبت نام مشاغل و کسب وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخشهای گردشگری (مصوبه جلسه 39 مورخ 1399.7.12) تا انتها شهریور 1400 مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید می گردد.

بانک ها و مؤسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات تازه یا تسهیلات مراحل قبل تا انتها آبان 1400 هستند.

بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذشده به وسیله مشاغل و بنگاه های موضوع بند (5) اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات تازه موضوع بند (5)، تا انتها شهریور 1400 امهال می گردد.

بنابر اعلام قبلی ولی تیموری، معاون گردشگری تا به امروز بیش از یک هزار و صد میلیارد تومان تسهیلات در قالب دو بسته حمایتی اشتغال محور و بنگاه محور به کسب وکارهای گردشگری آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است و پرونده بیش از 900 میلیارد تومان هم تکمیل شده و هم اکنون در بانکها در دست اقدام است.

بنابر اظهارات فعلان گردشگری و صنایع دستی، بانکها در جریان بسته های حمایتی کرونا کمترین همکاری را داشته و همسو با مصوبات پیش نرفته اند. بعضی از آنها در پرداخت تسهیلات، امهال اقساط و دریافت مدارک مطابق با مصوبه رفتار نکرده اند.

منبع: همگردی

به "مصوبه امهال تسهیلات کرونا ویژه گردشگری به بانک ها ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه امهال تسهیلات کرونا ویژه گردشگری به بانک ها ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید