وجود بیش از 4300 پل در حوزه راه های جنوب کرمان

به گزارش وبلاگ طفره، محمودی با اشاره به وجودبیش از 4 هزار و 300 پل در حوزه راه های جنوب کرمان گفت: نگهداری و بازسازی پل ها و ابنیه فنی، اولویت اول اداره راهداری است.

وجود بیش از 4300 پل در حوزه راه های جنوب کرمان

مجتبی محمودی امروز در حاشیه بازدید از پل های محور ساردوئیه ـ دلفارد ـ جیرفت گفت: 4 هزا رو 300 دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان وجود دارد که با برنامه ریزی های سالانه، اقدامات تعمیراتی برای پل هایی که احتیاج به تعمیر و نگهداری دارند در دستور کار جدی این اداره کل است.

او اضافه نمود: خوشبختانه با اقدامات موثر همکاران راهداری و اداره نگهداری ابنیه اداره کل در جنوب کرمان در حوزه 3 هزار و 700 دستگاه پل مسئله ای نداریم و بایستی فقط نگهداری سطحی و اولیه این تعداد دستگاه پل انجام گردد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه راه های جنوب کرمان در منطقه ها کوهستانی و در دشت ها در معرض خطر سیلاب های وحشی هستند، اعلام کرد: با توجه به ادغام و پیوستن مجموعه اداره راه های روستایی از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، بیشترین مشکل به دلیل قدمت جاده ها و راه ها در راه های روستایی است و پل های ساخته شده و ابنیه احتیاج به تعمیرات اساسی دارد و این موارد همکاران ما را بیشتر درگیر کار و حوزه کاری وسیع تری نموده است.

او با اشاره به طراحی های اجرا شده در گذشته و اندازه دبی سیلاب ورودی به پل ها در بعضی منطقه ها جنوب کرمان بیان داشت: در سال های تازه دستکاری و راهنمایی سیلاب ها به صورت غیرکارشناسی از سوی بعضی مردم، دهیاری ها، افراد و ادارات به سمت پل های قدیمی اجرا شده است و متاسفانه کشش پل ها کاهش یافته است و بعضا سبب تخریب هایی در زمان بارندگی های شدید هستیم.

محمودی با اشاره به احداث 60 دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان توضیح داد: هزینه بالای ساخت و احداث پل و کمبود اعتبارات دست ما را در زمینه روند سریع تعمیر و ساخت پل ها بسته است؛ اما با اعتبارات موجود اتفاقات خوبی در حوزه نگهداری ابنیه در راه های جنوب کرمان افتاده است که امیدوارم تا خاتمه سال جاری، این روند نگهداری بیشتر انجام گردد تا شاهد تخریب ابنیه فنی نباشیم.

وبلاگ طفره کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وجود بیش از 4300 پل در حوزه راه های جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود بیش از 4300 پل در حوزه راه های جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید