بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

بازسازی پرسونا 1 و 2 در دست ساخت است

طبق جدیدترین شایعات منتشر شده، به نظر می رسد که بازسازی نسخه های اول و دوم سری پرسونا در دست توسعه هستند.

30 فروردین 1403

کلاه خودی که به شکوه سابق بازگشت

حدود دو دهه قبل گروهی از باستان شناسان آماتور با چند تکه فلز به ظاهر معمولی در محوطه ای در لسترشر واقع در بریتانیا روبرو شدند. این تکه های فلزی که در ابتدا به عنوان بقایای یک سطل زنگ زده شناسایی شده بودند، در حقیقت تکه های باقیمانده از یک کلاه خود 2000ساله...

22 فروردین 1403

گنبدخانه مسجد جامع عتیقِ اصفهان در آستانه تخریب واقع شده است

یک پژوهشگر بازسازی بناهای تاریخی گفت: رطوبت صعودی، گنبدخانه تاج الملکِ مسجد جامع عتیقِ اصفهان را در آستانه تخریب قرار داده است و اگر این آسیب بحرانی به حال خود رها شود به تخریب کامل سازه منجر می شود.

16 اسفند 1402

کاروانسرای شاه عباسی کرج به مزایده گذاشته شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی برای بهره برداری به مزایده گذاشته شد.

5 بهمن 1402

بوتاکس مو چیست و چطور انجام می گردد؟

امروزه برای تقویت و احیای موها روش های درمانی و مراقبتی متنوعی انجام می گردد؛ روش هایی همانند کراتین تراپی، پروتئین تراپی، ریباندینگ و تکنیک های متنوع دیگر. بوتاکس مو یکی از این روش های محبوب درمانی است که می تواند بسیاری از مسائل و آسیب های وارده به...

25 دی 1402

وجود قریب به 500 خانه و آب انبار وقفی بلااستفاده در بافت تاریخی یزد

ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، وجود قریب به 500 خانه و آب انبار وقفی بلااستفاده در بافت تاریخی یزد مشاهده می گردد.

7 آذر 1402

چرا درهای مسجد ـ مدرسه حیدریه فقط به روی یک هنرمند باز است؟

مسجد ـ مدرسه حیدریه قزوین در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بر اساس پرونده ثبت ملی آن اثری سلجوقی، ایلخانی و منسوب به قرن ششم قمری است. با این وجود درهای این بنای تاریخی به روی مردم بسته است و از شرایط فعلی آن اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

9 آبان 1402

تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران، دومین نشست از سری نشست های از تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی با موضوع رویکرد مردم شناختی به حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می گردد.

29 خرداد 1402

تا سرانجام شهریور 200 اتوبوس تازه به تهران می آید ، پیگیری برای فراوری داخلی اتوبوس های برقی

معاون شهردار تهران گفت: امیدواریم تا خاتمه شهریورماه دست کم 200 اتوبوس نو وارد ناوگان گردد. روند ساخت 1000 دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا خاتمه سال پیگیری خواهد شد.

16 اردیبهشت 1402

تونل رومی لیسبون سالی دو بار باز می گردد

فرصت کم نظیر بازدید از یکی از قدیمی ترین مکان های تاریخی مرکز پرتغال که زیر خیابان ساخته شده، پس از مدت ها فراهم شده است.

6 اردیبهشت 1402

19 نشانه و عامل سیستم ایمنی ضعیف

سیستم ایمنی ضعیف به شیوه های مختلفی خودش را نشان می دهد و علائم آن بسته به نوع و علت ضعف سیستم ایمنی فرق می نماید. نکته قابل توجه این است که بسیاری از علائم بعلاوه به وسیله سایر مسائل سلامتی ایجاد می شوند بنابراین برای تشخیص و درمان مناسب در صورتی که هر...

10 فروردین 1402

موزه لوور کجاست؟ مهم ترین آثار

موزه لوور فرانسه یکی از معروف ترین و بزرگترین موزه هایی است که در فرانسه قرار گرفته است. این موزه دارای تعداد بسیار زیادی آثار هنری و تاریخی ارزشمند است که مشاهده و بازدید آن ها می تواند برای هر کسی جالب و خوشایند باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این...

25 اسفند 1401

عمارت کازرونی یکی از جاهای دیدنی استان بوشهر به شمار می رود

سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، عمارت کازرونی یکی از جاهای دیدنی استان بوشهر به شمار می رود.

14 اسفند 1401

آواز و تصنیفی که ایرج بسطامی هرگز نخواند و هیچ کس هرگز آن را نشنید

بم را قبل از زلزله با ارگ باستانی، نخلستان ها، باغات مرکبات و معماری کویری اش می شناختیم، اما پس از آن فاجعه آنچه حتی زودتر از آن بزرگ خشتی در فکر ما نقش می بندد تصویر و صدای دلنشین زنده یاد ایرج بسطامی است.

4 بهمن 1401

آخرین شرایط مسافران در راه مانده خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی درباره شرایط مسافران در راه مانده و اقامتگاه های این استان توضیحاتی ارائه کرد.

3 بهمن 1401

14 جاذبه توریستی برتر در تگزاس، آمریکا

تگزاس، دومین استان بزرگ استان متحده آمریکا، که به استان تک ستاره نیز مشهور است، ثروتی از دارایی های طبیعی و جاذبه های فرهنگی را به تصویر می کشد. از نظر جغرافیایی، ناحیه جنوب مرکزی تگزاس، منظره های را به تصویر می کشد که از نواحی بیابانی و سیستم های غاری...

18 دی 1401

هر چه درباره چاپ سه بعدی می دانید را فراموش کنید ، تکثیر کننده اینجاست!

این روزها چاپ سه بعدی بسیار رایج است، اما به نظر می رسد فرایند چاپ چند بعدی یک قدم فراتر از گذشته رفته و اکنون شاهد پدیده ای به نام تکثیر کننده هستیم.

30 آذر 1401

قنات زارچ ؛میراث ایرانی ممتاز یونسکو را بشناسید

خبرنگاران: جاذبه هایی در زیر زمین جایی که حیات شهر می جوشد. در منطقه ها کویری و کم آب ایران شاهکاران مهندسی ایرانیان کهن در زیر شهر پنهان مانده اند متین و بی ادعا اما حیاتی بسان شاهرگی که حیات و مات شهر به آن وابسته است. داستان داستان قنات است و اینک قنات...

8 آذر 1401

وجود بیش از 4300 پل در حوزه راه های جنوب کرمان

محمودی با اشاره به وجودبیش از 4 هزار و 300 پل در حوزه راه های جنوب کرمان گفت: نگهداری و بازسازی پل ها و ابنیه فنی، اولویت اول اداره راهداری است.

22 آبان 1401

50 حیوانی که فکر می کردیم صامت اند، با هم حرف می زنند!

محققان برای شناساییِ صدا هایی که حیوانات مخصوصِ برقراریِ ارتباط از خود فراوری می نمایند ویدیو ها و صدا های ضبط شده را با رفتار های خاص این حیوانات مقایسه نموده است.

5 آبان 1401
تعداد: (44)