بازسازی و تبدیل ساختمان دبیرستان تاریخی فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا

به گزارش وبلاگ طفره، عملیات بازسازی و ترمیم دبیرستان دخترانه فروغ رشت با بیش از 130 سال قدمت به زودی آغاز و به عنوان هنرستان هنر های زیبا استفاده خواهد شد.

بازسازی و تبدیل ساختمان دبیرستان تاریخی فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: قرار است عملیات ترمیم و بازسازی دبیرستان فروغ رشت یا 17 شهریور با بیش از 130 سال قدمت، بر طبق تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به زودی شروع شده و در مرحله نخست تا 6 ماه دیگر به عنوان هنرستان هنر های زیبا مورد استفاده قرار بگیرد.

ولی جهانی با اشاره به پیش بینی 5 میلیاردتومان اعتبار برای بازسازی این بنای تاریخی، افزود: میراث فرهنگی گیلان برای بازسازی دبیرستان تاریخی فروغ رشت تا به امروز یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه هزینه بازسازی دبیرستان فروغ رشت را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تامین خواهد کرد، گفت: در ادامه عملیات بازسازی این دبیرستان تاریخی دخترانه ، قرار است موزه آموزش و پرورش هم در این مجموعه ایجاد شود.

دبیرستان فروغ رشت که در دوران قاجاریه ، حدود 130 سال گذشته با سبک تلفیقی معماری بومی گیلان و اروپای شرقی ساخته شد، در اسفند سال 87 ، با شماره 24379 در فهرست آثار ملی و تاریخی کشور ثبت شد.

وبلاگ طفره گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازسازی و تبدیل ساختمان دبیرستان تاریخی فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و تبدیل ساختمان دبیرستان تاریخی فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید