زیباترین شهرهای محصور شده با دیوار

به گزارش وبلاگ طفره، بعضی از زیباترین شهرهای دنیا در احاطه دیوارهایی قرار گرفته اند که قرن ها قبل برای محافظت از شهر در برابر حملات مختلف ساخته شده اند. در بین این سازه های دفاعی نیز دروازه هایی برای ورود به شهر و برج هایی برای دیدبانی وجود داشته است که بعضی از آن ها همچنان پابرجا هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین شهرهای محصور شده با دیوار در دنیا بپردازیم.

زیباترین شهرهای محصور شده با دیوار

1. شهر دوبرونیک

Dubrovnik, Croatia

شهر دوبرونیک (Dubrovnik) در کرواسی را بیش از 6 هزار فوت دیوار احاطه نموده اند. این شهر به عنوان یکی از برترین شهرهای قرون وسطایی در دنیا به شمار می رود که تا به امروزه به خوبی حفظ شده و دیوارهای آن نیز در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده اند. از بالای این دیوارها نیز می توان شاهد مناظری بسیار تماشایی و خارق العاده از کرواسی باشید. در بین این دیوارها نیز شانزده برج، سه دژ و 6 سنگر دیده می گردد.

2. شهر کبک

Quebec City, Canada

شهر کبک (Quebec) در کانادا تنها شهر محصور شده با دیوار در قاره آمریکای شمالی به شمار می رود که در بین سال های 1608 تا 1871 میلادی ساخته شده است. در میان این دیوارهای سنگی نیز چهار دروازه، سه برج و ارگ کبک قرار گرفته است که از جمله برجسته ترین قلعه های بریتانیایی در آمریکای شمالی محسوب می گردد. درون دیوارهای شهر کبک نیز می توان رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence River)، کلیسای جامع نوتردام کبک (Notre-Dame de Québec Basilica-Cathedral) متعلق به قرن هفدهم میلادی و بعلاوه شاتو فرونتناک (Château Frontenac) را مشاهده کرد.

3. شهر تالین

Tallinn, Estonia

شهر تالین (Tallinn) بزرگترین شهر و مرکز استونی به شمار می رود که دیوارهای قرن سیزدهمی آن زمانی به عنوان یکی از قدرتمندترین سیستم های دفاعی در اروپای شمالی شناخته می شدند. بیش از نیمی از این دیوارهای قدیمی تا به امروز پابرجا به جای مانده اند که در میان آن ها می توان 26 برج و چهار دروازه را مشاهده کرد. برای اینکه بتوانید شاهد مناظری زیبا از بخش قدیمی شهر تالین باشید، بهتر است به نقطه ای از دیوارها بروید که سه برج را به یکدیگر متصل می نماید.

4. شهر سمرقند

Samarkand, Uzbekistan

شهر سمرقند (Samarkand) در ازبکستان برای اولین بار در 1500 پیش از میلاد پذیرای انسان ها بوده است. این شهر در آسیای مرکزی و شرقی به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای آسیا شناخته می گردد و در جهت جاده ابریشم قرار گرفته است. این شهر زمانی تحت سلطه اسکندر عایدی و به وسیله چنگیز خان نابود شد اما بعدها دوباره بازسازی شد و تا به امروز پابرجا به جای مانده است. سمرقند بیشتر برای معماری های اسلامی خودش معروفیت دارد و در آنجا می توان گنبد های فیروزه ای و مسجدهای درخشان را مشاهده کرد. با اینکه روسیه بسیاری از دیوارهای قرن یازدهمی این شهر را در قرن نوزدهم نابود کرد اما بخش هایی از آن همچنان پابرجا است.

5. شهر تارودانت

Taroudant, Morocco

تارودانت (Taroudant) شهری تاریخی در جنوب غربی مراکش به شمار می رود که بسیار شبیه به شهر مراکش (Marrakech) است اما تفاوت هایی نیز با آن دارد. تارودانت نسبت به شهر مراکش کوچک تر است و کل آن نیز درون 5 مایل دیوار قرار گرفته است. سلسله سعدیان در قرن شانزدهم میلادی دستور ساخت این برج و باروهای بلند را صادر کردند تا از شهر در برابر نیروهای پرتغالی و اسپانیایی محافظت نمایند. این دیوارها امروزه به عنوان قدیمی ترین دیوارهای شهری در مراکش شناخته می شوند که می توان در کنار آن ها قدم زد و لذت برد.

6. شهر جیسالمر

Jaisalmer, India

دیوارهای طلایی رنگ شهر جیسالمر (Jaisalmer) مشرف به بیابان و در راجستان هندوستان قرار گرفته است و به هنگام غروب آفتاب نیز رنگ آن به طلایی و عسلی تغییر پیدا می نماید. اینجا یکی از قدیمی ترین قلعه ها در راجستان است، ایالتی که پر از قلعه های مختلف است و زمانی نقش بسیار حیاتی در جهتهای تجاری همانند راه ابریشم داشته است. امروزه چندین معبد، یک کاخ مجلل و امارات های برجسته را می توان درون دیوارهای این شهر مشاهده کرد که از همان سنگ آهک زرد رنگ ساخته شده اند.

7. معروفیتولدو

Toledo, Spain

شهر تولدو (Toledo) در اسپانیا قرار گرفته است و به وسیله رومی ها ساخته شده اما عرب ها استحکامات آن را بیشتر کردند و برای مدتی بر آن منطقه حکومت کردند. این شهر در بالای یک تپه مشرف به رودخانه تاگوس (Tagus River) قرار گرفته و بازتاب نماینده گذشته یهودی، مسیحی و اسلامی خودش است. شهر تولدو حدود نیم ساعت رانندگی از شهر مادرید فاصله دارد و زیبایی های آن توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. مطمئنا قدم زدن در خیابان های پر پیچ و خم تولدو اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

8. شهر کارتاخنا

Cartagena, Colombia

شهر کارتاخنا (Cartagena) در کلمبیا بسیار رنگارنگ و زیبا است و بیش از نیم میلیون نفر در آن سکونت دارند. این مرکز تاریخی در کنار دریای کارائیب به وسیله بیش از 7 مایل دیوار و بیش از دوازده دژ احاطه شده است. دیوارهای شهر بیش از 400 سال قدمت دارند و برآورد شده که ساخت آن ها حدود 200 سال به طول انجامیده است. با نگاه دقیق به این دیوارها متوجه تفاوت های بخش های مختلف دیوار خواهید شد. این دیوارها بخش به بخش ساخته شده اند و به همین علت نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

9. شهر شی آن

Xian, China

شهر شی آن (Xian) در چین بیش از سه هزار سال قدمت دارد و قدیمی ترین شهر در چین به شمار می رود که دیوارهای پیرامون آن از 644 سال پیش تا به امروز پابرجا به جای مانده اند. این دیوارها در دوره سلسله مینگ ساخته شده اند و در بین آن ها نیز می توان چندین پل متحرک، برج نگهبانی و دروازه را مشاهده کرد که در طی دوره های مختلف بازسازی شده اند. امروزه گردشگران می توانند چه پیاده و چه با دوچرخه بر روی دیوار شهر شی آن گردش نمایند و از زیبایی های آن لذت ببرند.

10. شهر رودس

Rhodes, Greece

رودس (Rhodes) شهر و جزیره ای از یونان به شمار می رود که با دیوارهایی متعلق به قرن شانزدهم میلادی و به شکل یک هلال ماه احاطه شده است. درون این دیوارها نیز کلیساهای گوتیک و بیزانسی، مساجد قرون وسطایی و فواره های بسیار زیبا را می توان مشاهده کرد. گشت و گذار در شهر و خصوصا بخش قدیمی آن، چه در روز و چه در شب، می تواند خاطره ماندگاری را برای شما رقم بزند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "زیباترین شهرهای محصور شده با دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای محصور شده با دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید