پارکت لمینت، مقرون به صرفه و زیبا

به گزارش وبلاگ طفره، این روزها پارکت لمینت هواداران بی­ شماری برای دکوراتیو ساختن منازل و دفاتر کاری دارد. شاید باورش کمی سخت باشد، اما کف منازل یا دفاتر کاری بر زیبایی فضا تاثیر به سزایی می­ گذارد. پارکت لمنیت که از مدرن ترین و به روز ترین کفپوش ها به شمار می رود، با تنوع بالا و کیفیتی که دارد مناسب ترین انتخاب برای زیبایی بخشیدن به فضای منازل خواهد بود. البته ناگفته نماند که خرید پارکت لمینت از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

پارکت لمینت، مقرون به صرفه و زیبا

بدون شک دکوراسیون داخلی منزل برای هر بانوی باسلیقه ای مهم است؛ چرا که بانوان بیشتر از سایر افراد خانواده در منزل حضور دارند و مایلند از دکور داخلی منزل خود انرژی مثبت دریافت کنند. استفاده از انواع پارکت در دکور منازل و غیره علاوه برزیبایی مزیت های دیگری نیز دارد، که در ادامه بیان خواهد شد.

پارکت لمینت، گرما بخش منازل شما

چوب عنصری است که به خودی خود گرما می آفریند؛ به همین علت متخصصین حوزه دکوراسیون ازترکیب کردن چوب با موادی مرغوب توانسته اند نسل جدیدی از کفپوش را به نام پارکت لمینت به بازار عرضه کنند. این کفپوش مدرن و زیبا که اولین بار در کشور سوئد فراوری شد، به نسبت از پارکت های چوبی قدیمی بهتر می باشد. پارکت لمینت ها چندین برابر زیباتر از سرامیک منازل بوده و به علت وجود چوب در ترکیبات آن حس گرما و آرامش به فضا منتقل می نماید.

برجسته ترین مزایای پارکت لمینت را بدانید!

  • مقاومت بالا: پارکت لمینت ها در برابر ضربات شدید و آب کاملاً مقاوم هستند؛ چرا که این نوع کفپوش ها در درجه ها و کیفیت های مختلفی فراوری می شوند که به چند دسته تقسیم می شوند. به عبارت دیگر پارکت لمینتی که برای یک فروشگاه پر تردد مورد استفاده قرار می گیرد با مدلی که برای منازل استفاده می گردد، کاملاً متفاوت است.
  • سازگار با محیط زیست: از آنجا که لمینت از چوب ساخته می گردد با محیط زیست سازگار می باشد؛ زیرا اگر خراب گردد قابل بازیافت خواهد بود. از طرفی اگر بخواهید از جایی به جای دیگر نقل مکان کنید پارکت لمینت به راحتی جدا شده و قابل نصب در محل دیگر خواهد بود.
  • تنوع بالا در طرح و رنگ: معمولاً پارکت لمینت ها با سلیقه همه افراد جور در می آید؛ چرا که تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند. بنابراین میتوان بین رنگ پارکت لمینت و دیگر اجزای دکوراسیون داخلی هارمونی و زیبایی خاصی ایجاد کنید.
  • نصب و نگهداری آسان: با خرید پارکت لمینت می توانید به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن آن را نصب کنید. این نوع از کفپوش به راحتی و با یاری گیره های مخصوص نصب شده و زمان زیادی برای نصب آن اتلاف نخواهد شد. ضروری است بدانید برای تمیز نگاه داشتن پارکت لمینت کافی است با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید، این کفپوش ها به سرعت تمیز شده و احتیاجی نیست انرژی زیادی صرف نگهداری از آن ها کنید.

شاید بتوان کم هزینه بودن پارکت لمینت را نیز از ویژگی ها و مزایای آن دانست، این نوع کفپوش ها قیمت بسیار کمتری نسبت به پارکت های چوبی یا pvc دارند. به طور کلی قیمت پارکت لمینت بر اساس متر مربع قیمت گذاری شده و با توجه به متراژ محل مورد نظر شما محاسبه می گردد. برای خرید پارکت لمینت ابتدا باید تعیین کنید که چه نوع پارکتی احتیاج دارید، پارکت لمینت ها براساس کشور سازنده نیز دارای انواع مختلف ایرانی، چینی و ترک هستند. قیمت هر متر مربع پارکت لمینت بسته به جنس، ضخامت و کشور سازنده متغییر خواهد بود.

پارکت لمینت چه معایبی دارند؟

به طور کلی پارکت لمینت ها نسبت به انواع کفپوش های دیگر بهتر و مقاوم تر هستند، اما شاید بتوان یک ایراد به آن وارد کرد. همان طور که گفته شد، پارکت لمینت از مقاومت بالایی در برابر ضربات و آب برخوردار است، اما این به معنای ضد آب بودن آن ها نیست! به بیان ساده تر هرگز نباید کف منزل یا محلی را که با کفپوش لمینت پوشیده شده است، شستشو دهید زیرا اگر آب به داخل لمینت ها نفوذ کند موجب ایجاد تورم یا به عبارت خودمانی تر باد کردن کفپوش خواهد شد.

در انتخاب طرح و رنگ پارکت لمینت دقت کنید!

آیا می دانستید رنگ پارکت بر عظیم یا کوچک نشان دادن منزل شما تاثیر مستقیم می گذارد؟ به طور مثال برای خانه های که کوچک هستند انتخاب یک پارکت رنگ روشن با دیوارهای رنگ متوسط یاری می نماید تا خانه عظیم تر از حد معمول به نظر برسد. بنابراین بهتر است پیش از خرید از چند متخصص در حوزه دکوراسیون نظر خواهی کنید.

پارکت لمینت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

متاسفانه در کشور ما نوعی دیدگاه غلط وجود دارد و بعضی افراد بر این باورند که اجناس ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند! اگر چه ممکن است در میان فراوریات داخلی اجناس بی کیفیت وجود داشته باشد، اما این به آن معنا نیست که هیچ جنس مرغوبی وجود ندارد. برندهای مختلفی در ایران هستند که لمینت را در انواع مختلف و با بالاترین کیفیت فراوری می کنند و از قیمت متناسبی نسبت به نمونه های خارجی برخوردارند. به طور قطع قیمت پارکت لمینت های ترک از نمونه های ایرانی و چینی بیشتر است، کما این که ممکن است قیمت کفپوش های چینی از اجناس فراوری داخل نیز ارزان تر باشد.

در یک نگاه کلی می توان گفت اگر جلوی واردات لمینت های خارجی گرفته گردد، اجناس با کیفت داخلی در کشور وجود دارد و نیز بازار کار فراوریات داخلی ایران هم رونق می گیرد.

از پارکت لمینت خلاقانه بهره ببرید!

پارکت لمینت در دسته بندی کفپوش ها واقع شده است و برای نصب در راهروها، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق ها، مغازه ها و دفاتر کاری طراحی و فراوری شده اند. اما آیا می دانستید می توان از لمینت ها برای زیباسازی و ایجاد هارمونی بین دیوار و کف منزل نیز استفاده کرد؟! استفاده از لمینت برای نصب روی دیوار نوعی خلاقیت است که دکوراسیون داخلی منزل شما را شیک و خاص جلوه خواهد داد.

البته نباید فراموش کنید که اگر قصد خرید پارکت لمینت برای مغازه یا فروشگاه خود را دارید می بایست پارکت را با درجه سایشی مقاوم تر و بالاتری تهیه بفرمائید. چنانچه از کسی شنیدید پس از نصب پارکت صدای اضافی هنگام راه رفتن از آن خارج می گردد، نگران نباشید! راه چاره ورق های فومی است. با پهن کردن یک لایه فومی به عنوان زیرسازی کار و نصب پارکت لمینت بر روی آن می توان از ایجاد صدای اضافی جلوگیری کرد.

این نکات را در رابطه پارکت به خاطر بسپارید!

  • برای خرید هر نوع پارکت لمینتی دقت کنید تا آن را با استاندارد AC خریداری کنید.
  • پارکت را با برندهای معتبر و مطمئن خریداری کنید.
  • برای محاسبه قیمت و نصب کفپوش ها حتماً از افراد حرفه ای این کار یاری بخواهید.
  • بهترین روش برای شستشوی پارکت لمینت استفاده از دستگاه بخارشوی است.
  • برای آن که پارکت منازل خود را همواره براق و زیبا نگاه دارید، هر چند ماه یکبار از واکس مخصوص لمینت بهره ببرید.

بهترین فروشگاه پارکت لمینت را انتخاب کنید!

به طور قطع فروشگاهی که تنوع بالایی از انواع پارکت لمینت خارجی و ایرانی را داشته باشد، بهترین گزینه برای خرید خواهد بود. خرید پارکت لمینت بسیار حساس است، زیرا بر زیبایی کلی دکوراسیون داخلی منازل یا دفاتر کاری موثر است. بنابراین بهتر است برای خرید پارکت لمینت از یک فرد با تجربه مشاوره بگیرید.

مشاوره دریافت در همه امور نتیجه ای مثبت به ارمغان آورده است، در زمینه پارکت لمینت نیز با یاری یک فرد زبده و ماهر اقدام به خرید نمایید تا درگیر بازار سیاه اجناس بی کیفیت نشوید. محاسبه مقدار پارکت مورد احتیاج برای محل مورد نظر شما نیز می بایت با مشورت یک فرد حرفه ای در این کار صورت گیرد تا در میانه راه، کار ناقص نماند.

با یک مشاوره خوب، دکوراسیون منزلتان را مدرن و زیبا کنید…

منبع: اتاق

به "پارکت لمینت، مقرون به صرفه و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارکت لمینت، مقرون به صرفه و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید