چگونه وارد BIOS کامپیوتر شویم؟

به گزارش وبلاگ طفره، برای انجام برخی کارها در کامپیوتر ویندوزی و تغییر تعدادی از تنظیمات باید وارد بخش BIOS شوید. برای راه یابی به این قسمت روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها می پردازیم.

چگونه وارد BIOS کامپیوتر شویم؟

همین ابتدا باید بگوییم که بیشتر کامپیوترهای تازه به جای BIOS از UEFI استفاده می کنند که امکانات بیشتری ارائه می دهد. اما از آنجایی که همچنان بسیاری از کاربران از آن به عنوان BIOS یاد می کنند، ما هم در این مطلب برای هر دو از اصطلاح BIOS استفاده می کنیم.

ورود به BIOS کامپیوتر با فشردن کلید

یکی از راحت ترین راه ها برای ورود به BIOS، فشردن یکی از کلید ها هنگام بوت شدن سیستم است. زمانی که سیستم را روشن می کنید، معمولا یک لوگو نمایش داده می شود که در بخشی از این صفحه کلید مربوط به ورود بخش BIOS هم قرار گرفته است. در بیشتر کامپیوترها این کلید F2 است اما اگر جواب نداد، باید با استفاده از برند لپ تاپ یا مادربرد (برای سیستم های دسکتاپ) و جستجو در اینترنت، این کلید را پیدا کنید. اگر به هر دلیلی این روش موفقیت آمیز نبود، می توانید از دو روش بعدی استفاده کنید.

ورود به BIOS از طریق بخش تنظیمات

در ویندوز 11 از طریق بخش Settings یا همان تنظیمات می توانید به راحتی راهی بخش BIOS شوید. برای این کار ابتدا کلید های Windows+i را بفشارید و سپس راهی بخش system شوید.

در این قسمت روی گزینه Recovery کلیک کنید.

در نهایت در قسمت Advanced Startup روی Restart Now کلیک کنید.

سپس با پیام Well Restart Your Device So Save Your Work روبرو می شوید که باید روی گزینه Restart Now کلیک کنید تا سیستم ریستارت شود.

در نهایت صفحه Choose an Option به نمایش در می آید. در این بخش راهی Troubleshoot > Advanced Options > UEFI Firmware Settings شوید و بر روی گزینه Restart کلیک کنید. با این کار راهی بخش تنظیمات BIOS می شوید.

ورود به BIOS کامپیوتر با استفاده از Command Prompt

از دیگر راهکارهای ورود به این بخش می توانیم به استفاده از Command Prompt یا PowerShell اشاره کنیم. اول از همه در منوی استارت عبارت Command Prompt را تایپ کنید و روی گزینه به نمایش درآمده کلیک کنید.

در این محیط باید فرمان زیر را تایپ و سپس Enter را بزنید.

shutdown /r /o /f /t 00

در صفحه Choose an Option باید راهی Troubleshoot > Advanced Options > UEFI Firmware Settings شوید و در نهایت بر گزینه restart کلیک کنید.

منبع: How to Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه وارد BIOS کامپیوتر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وارد BIOS کامپیوتر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید