کفش چرمی 3500 ساله!

به گزارش وبلاگ طفره، قدیمی ترین کفش چرمی دنیا با قدمت حدود 3500سال در ارمنستان کشف شده است. این کفش که در سال2010 کشف شد، قدیمی ترین کفش چرمی است که در دنیا ساخته شده و عجیب آن است که مشابه کفش های امروزی است.

کفش چرمی 3500 ساله!

به گزارش دنیای اقتصاد، کارشناسان معتقدند که این کفش در عصر مس ارمنستان ساخته شده است. نکته عجیب تر در این کفش این است که طول آن حدود 60سانتی متر است و این نشان می دهد که مردمان دوره باستان اندام بزرگ تری نسبت به انسان امروزی داشته اند. با آنالیز های تخصصی معین شد که این کفش از چرم گاو ساخته شده و بند آن نیز چرمی است. جالب تر اینکه کفش از داخل و خارج رنگ شده است و این روش یکی از فناوری های مدرن و امروزی محسوب می گردد.

گریگوری آیشیان، باستان شناس دانشگاه کالیفرنیا درباره این کفش چرمی اظهار کرد: من فکر می کنم یکی از مهم ترین دلایل ساخت آن کفش محافظت از پا در برابر آسیب است؛ به ویژه اینکه منطقه کوهستانی ارمنستان ناهموار است و پستی بلندی های بسیاری دارد.

بعلاوه استفاده از چرم برای تحمل دما در آن منطقه بوده است که گاهی به حدود 45درجه سانتی گراد می رسیده است.

تحقیقات ثابت نموده است مردمی که در محدوده ارمنستان امروزی زندگی می کردند نخستین افرادی بودند که تصمیم گرفتند دیگر پابرهنه راه نروند و با هدف خودنمایی و آراستگی کفش می ساختند. ربکا شوکرس، باستان شناس تاکید نمود که این کفش یکی از شیک ترین کفش هاست که تا امروز نیز از طراحی آن استفاده می گردد.

در سال1948 نیز یک چکمه زنانه با الگو های ظریف درهم بافته در رشته کوه آلتای سیبری همراه با چند شیء دیگر ازجمله جواهرات و سلاح رزمی کشف شد. این کفش شگفت انگیز متعلق به 2300 سال پیش است و کفی از جنس چرم قرمز نرم دارد که یک طرح هندسی خوش نما با کریستال سنگ آتش زنه و مهره های سیاه روی آن دیده می گردد. این کفش اکنون در مجموعه مصنوعات باستانی موزه هرمیتاژ شهر سن پترزبورگ نگهداری می گردد.

منبع: mymodernmet.com

منبع: فرارو

به "کفش چرمی 3500 ساله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش چرمی 3500 ساله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید