یمن: عربستان حاضر به تحویل دریافت اجساد مزدوران سودانی خود نیست

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس کمیته امور اسرای یمن گفت که طرف سعودی با مبادله اجساد پیکرهای کشته های ارتش و کمیته های مردمی یمن با اجساد نظامیان سودانی کشته شده در یمن موافق نیست.

یمن: عربستان حاضر به تحویل دریافت اجساد مزدوران سودانی خود نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته امور اسرای یمن از مخالفت طرف سعودی با تبادل اجساد نظامیان سودانی با پیکرهای اسرای یمنی اطلاع داد.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، المرتضی روز شنبه در توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: ما اخیراً به طرف سعودی پیشنهاد کردیم، اجساد تعدادی از شهدای ما را در ازای اجساد نظامیان سودانی رد و بدل کند که طرف سعودی با این پیشنهاد مخالفت کرد و گفت آنها را در ازای اجساد سربازان سعودی مبادله می کنیم.

عبدالقادر المرتضی در گفت وگو با خبرگزاری یمنی سبأ هم گفت که از زمان شروع فعالیت این کمیته در نیمه های سال 2015 به وسیله واسطه ها و توافق های محلی هفت هزار اسیر از دو طرف طی 300 عملیات تبادل آزاد شدند و سازمان ملل در هیچ کدام از این عملیات آزادی اسرا سهمی نداشته است.

وی اضافه نمود: عربستان همه پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل از زمان رایزنی های سوئد تاکنون را رد نموده است و همچنین طرف های مزدور بخصوص در مأرب، الجوف و تعز را هم از تبادل اسرا با ما منع می نماید.

به گفته رئیس کمیته اسرای یمن امارات صدها نفر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی را ربوده و همچنین بسیاری از طرف ها در استان های جنوبی را از عملیات تبادل اسرا منع می نماید، علاوه بر اینکه تا حد زیادی برای اجرای توافق سوئد کارشکنی می نماید.

رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن امروز گفت که مشارکت سودان در جنگ یمن یکی از اقدامات فاجعه بار عمر البشیر بود که آن را بر مردم و ارتش خود در ازای دریافت مقداری پول تحمیل کرد.

محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اخیرا اعلام نموده که روند خروج 10 هزار نیروی نظامی این کشور از یمن شروع شده است. حمیدتی در نشستی سه جانبه در کاخ ریاست جمهوری گفت که مدت زمان حضور این 10 هزار نیرو در یمن به خاتمه رسیده بوده و آنها به کشور بازگشته اند.

از سال 2015 که نیروهای سودانی در قالب ائتلاف سعودی برای جنگ به یمن اعزم شدند، مخالفت ها در این کشور با این مسأله شروع شد. پس از سقوط عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان، صداهای مخالف با این موضوع و تأکید آنها مبنی بر ضرورت بازگشت نیروهای سودانی شدت گرفته بود البته بعضی نیز به دلایل مالی بر باقی ماندن این نیروها در قالب ائتلاف مذکور اصرار داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یمن: عربستان حاضر به تحویل دریافت اجساد مزدوران سودانی خود نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن: عربستان حاضر به تحویل دریافت اجساد مزدوران سودانی خود نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید