11 نکته برای طبیعتگردی یکروزه

به گزارش وبلاگ طفره، 1. بالا بردن قوت بدنی

یکی از ویژگی های اکثر سفرهای طبیعتگردی پیاده روی در دل طبیعت است. معمولا هر چه جاذبه بکرتر باشد، از جاده و راستا ماشین رو دورتر و مدت زمان پیاده روی طولانی تری دارد؛ از این رو خیلی مهم است که در طول هفته یک رشته ورزشی یا پیاده روی انجام دهید.

11 نکته برای طبیعتگردی یکروزه

2. گروهی سفر کنید

نخشتین گام برای آغاز طبیعتگردی این است که یک گروه یا تور خوب برای همراهی خود پیدا کنید. تنهایی سفر کردن به دل طبیعت آن هم زمانی که هنوز تجربه تان در سفرهای طبیعتگردی محدود است اصلا پیشنهاد نمی گردد. حتی اگر حسابی باتجربه هم باشید، بازهم تجربه جمعی سفر کردن به طبیعت علاوه بر کم کردن هزینه سفر، امنیت شما را بیشتر خواهد نمود و در میان این جمع ها ممکن است دوست ها و همسفرهای فوق العاده ای پیدا کنید. با این حال اگر تصمیم گرفتید تنها سفر کنید حتما یکی از اعضای خانواده یا دوستان تان را در جریان این سفر و مقصدتان بگذارید. سفرهای یکروزه وبلاگ طفره هر آخر هفته به تناسب هر فصل شما را به مقصدهای دلربایی از طبیعت می رساند.

3. تجهیزات سفر

در سفر به طبیعت به تناسب مقصد و فصل مورد نظر سفرتان شما احتیاج به یکسری وسایل اولیه دارید. برای این مورد مطلب وسایل مورد احتیاج کمپینگ یک شبه راهنمای شما خواهد بود.

4. سبک سفر کنید

تصور کنید در یک روز گرم زیر آفتاب مجبور باشید که برای رسیدن به مقصد زیبایی در طبیعت پیاده روی کنید. در این میان اگر یک کوله سنگین هم روی کولتان سوار باشد همه چیز خیلی سخت خواهد شد! جمع کردن یک کوله کوچک و سبک برای یک سفر طبیعتگردی یکروزه از موارد مهمی است که نباید از آن غافل شوید. شاید در ابتدا نگران باشید و نسبت به هر وسیله ای این حس را داشته باشید که ممکن است به کارتان بیاید. راه چاره این است که بعد از سفر کوله خود را خالی کنید و ببینید کدام وسایل بدون استفاده ماندند؟ سفر بعدی آن ها را با خود نبرید. در این راستا مطلب از چه کوله پشتی استفاده کنم؟ نیز شما را برای بستن یک کوله مناسب هدایت می نماید.

5. کفش مناسب بپوشید

در طبیعتگردی پاهای شما ابزار اصلی شما هستند؛ بنابراین انتخاب کفش مناسب برای آنها یکی از اقدامات مهم طبیعتگردی است. کفش مناسب همواره به معنای کفش گران قیمت و مارک معروف نیست؛ گاهی با یک کفش ارزان ولی مناسب می توان ساعتها بدون هیچ مسئله ای پیاده روی کرد. مطلب راهنمای خرید و نگهداری کفش های کوهنوردی شما را برای انتخاب کفش مناسب هدایت می نماید.

6. انتخاب لباس مناسب

یکی از شرایطی که در سفرهای طبیعتگردی ممکن است آن را تجربه کنید، تغییرات آب و هوایی است. در این شرایط شما با داشتن لباس مناسب غافلگیر نخواهید شد. یکی از نکاتی که باید برای لباس پوشیدن در طبیعت رعایت کنید، لایه لایه پوشیدن آن است؛ با این روش در صورتی که گرم یا سردتان بگردد می توانید به راحتی و در کمترین زمان یک لایه کم کنید یا روی آن بپوشید. مطلب لباس مناسب کوله گردی شما را برای انتخاب لباس مناسب کمک میکند.

7. با محلی ها معاشرت کنید

گاهی در سفرهای طبیعتگردی پیش می آید که در بین جهت از روستا یا ییلاقاتی عبور کنید که در آن افرادی مشغول کار یا زندگی باشند. همواره سعی کنید با این افراد ارتباط برقرار کنید و پایه گذار دوستی باشید. به خصوص در مواقعی که تنهایی به طبیعت سفر می کنید، این مورد خیلی مهم است.

8. از جهتهای پاکوب عبور کنید

در سفرهای طبیعتگردی همواره حواس تان باشد که فقط از جهتهای پاکوب حرکت کنید. این کار هم باعث می گردد همواره در جهت باشید و گم نشوید، هم مانع آسیب دیدن پوشش گیاهی منطقه می گردد. در مطلب اصطلاحات رایج طبیعتگردی راجع به این موضوع بیشتر بخوانید.

9. از نوشیدن آب کافی غافل نشوید

یک دیگر از نکاتی که در طبیعتگردی یکروزه باید حتما به حواس تان به آن باشید نوشیدن آب کافی است. گاهی ممکن است به دلیل هیجان زیاد یا خنکی هوا احساس تشنگی نکنید، اما کم شدن آب بدن به دلیل پیاده روی مشکلاتی مختلفی مانند سر درد و... بر روی بدن تان خواهد گذشت. بنابراین متناسب با نوع فعالیت و دمای هوا حتما آب کافی همراه خود داشته باشید و به طور مداوم کم کم از آن بنوشید. نوشیدن آب زیاد با فواصل زمانی زیاد نیز ممکن است گوارش تان را بهم بریزد. اگر در جایی بودید که به آب آشامیدنی دسترسی نداشتید میتوانید با احتیاط بعضی از آب ها را بجوشانید و مصرف کنید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی بیشتر در این مورد مطلب آیا جوشاندن آب آن را قابل آشامیدن می نماید؟ را بخوانید.

10. در زمان گم نشوید!

در سفر به طبیعت گاهی پیش می آید که آنقدر افسون طبیعت یا عکاسی می شوید که گذر زمان را متوجه نمی شوید. در سفرهای یکروزه طبعتگردی باید حتما حواس تان به این موضوع بیشتر باشد تا پیش از تاریک شدن هوا به ابتدای جهت برگردید. زیرا با تاریک شدن هوا امکان گم کردن جهتتان حتی با داشتن هدلمپ و چراغ قوه زیاد خواهد بود.

11. از جمع جدا نمانید

یکی از ویژگی های سفرهای یکروزه طبیعتگردی محدودیت زمان است. در این حالت شما باید حواس تان باشد که اگر با گروه سفر می کنید از حرکت گروه جا نمانید و بدون خبر از جمع جدا نشوید. این کار علاوه بر از دست دادن زمان، خطر گم شدن شما را نیز دارد.

منبع: دالاهو

به "11 نکته برای طبیعتگردی یکروزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 نکته برای طبیعتگردی یکروزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید