آلمان نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزارت دفاع آلمان گفت: همزمان با اقدام آمریکا و ناتو برای سرانجام دادن به ماموریت های خود در افغانستان پس از حدود دو دهه، ارتش آلمان نیز روز آدینه به آموزش نظامی نیروهای محلی در افغانستان سرانجام خواهد داد و بر خروج از این کشور متمرکز خواهد شد.

آلمان نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید

این در حالی است که حضور در افغانستان، پس از جنگ جهانی دوم، مرگبارترین ماموریت نظامی آلمان بوده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و متحدان غربی اواسط ماه آوریل اعلام کردند حدود 10 هزار نیروی خود را که در افغانستان حاضر هستند، تا یازدهم سپتامبر از این کشور خارج خواهند کرد.

آلمان با 1 هزار و 100 نیرو، در رتبه دوم کشورهایی واقع شده است که بیشترین نیروها را در افغانستان دارند. طی دو دهه گذشته، آلمان بیش از 100 هزار سرباز به افغانستان اعزام کرد که بسیاری از آن ها در بیش از دو مقطع، در افغانستان فعالیت کردند.

با انتها عملیات، آلمان باید به خارج کردن حدود 800 کانتینر از تجهیزات خود مانند خودروهای زرهی، بالگرد، سلاح و مهمات مبادرت کند.

در مدت زمان حضور آلمان در افغانستان ، 59 نیروی آلمان در افغانستان کشته شدند که 35 نفر از آن ها در نبردها یا حملات ستیزه جویان کشته شدند و از این نظر حضور در افغانستان، پس از جنگ جهانی دوم، مرگبارترین ماموریت نظامی آلمان بوده است.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "آلمان نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید