نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد

به گزارش وبلاگ طفره، EQ نماد خودروهای الکتریکی در محصولات مرسدس بنز است. اما براساس آنچه مرسدس بنز بیان کرد این نشان تجاری احتمالاً در آینده جایی در تولیدات این شرکت نخواهد داشت.

نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد

وبلاگ طفره - محمد فتح اللهی - در هفته گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس، مرسدس بنز از مدل EQE SUV رونمایی کرد. این شاسی بلند لوکس برقی به Apple Music متصل است و تکنولوژی هایی چون Dolby Atmos را در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد.

EQE SUV

اما مهمتر از معرفی EQE SUV روند رونمایی از محصولات برقی مرسدس بنز در سطح دنیای بود. حقیقت این است که با معرفی این خودرو شاسی بلند، آخرین گام این خودروساز آلمانی در جهت برقی کردن تمامی فراوریات این شرکت نیز برداشته شد.

یعنی تمامی مدل های بنزینی، هیبریدی یا دیزلی مرسدس بنز اکنون یک ورژن کاملاً برقی نیز دارند. مرسدس بنز اکنون 9 مدل کاملاً برقی دارد که تمامی آنها با نام EQ به دست مصرف کننده می رسند. این بدان معناست که 32 درصد از فراوریات این خودروساز آلمانی را محصولات کاملاً برقی تشکیل می دهند.

در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس سال جاری، سوالی بسیار مهم از Christoph Starzynski (معمار خودروهای برقی مرسدس بنز) و Markus Schafer (مدیر بخش تکنولوژی خودروهای برقی مرسدس بنز) شد.

اگر مرسدس بنز کاملاً یک خودروساز برقی گردد، تکلیف برند EQ چه خواهد شد؟

بسیاری از خودروسازان دنیا در حالی برقی کردن فراوریات خود هستند. مرسدس بنز هم از این قاعده پیروی می نماید و خودروهای برقی خود را با نام EQ می فروشد.

ب ام و لاین آپ برقی خود را i نامید و خودروسازان دیگر هم نام هایی برای محصولات برقی خود انتخاب کردند. اما در آینده که تمامی خودروهای خودروسازان برقی شد، تکلیف نام گذاری این خودروها چه خواهد بود؟

Markus Schafer در پاسخ به این سوال بیان کرد: این سوال خیلی خیلی مهمی است. اگر واقعاً بخواهم به این سوال پاسخ دهم باید بگویم این سوالی است که مدیران بازاریابی و فروش باید جوابگوی آن باشند. اما اگر بخواهم واقع بین باشم باید بگویم برند EQ در محصولات مرسدس اکنون فراتر از معرفی لاین آپ خودروهای برقی است. EQ یعنی تکنولوژی خودروهای برقی در مرسدس بنز. سوال اصلی که باید از خود بپرسیم این است: در آینده نام گذاری خودروهای مرسدس بنز به چه شکل خواهد بود؟ باید بگویم که تا ده سال آینده ما قرار است از این نام در محصولات خود استفاده کنیم. اگر از من بپرسید می گویم برندی که شما در جلوی هر خودرویی می بینید بسیار مهمتر از نام و مدل آن است.

در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس معین شد که پلت فرم (EV2) خودروهای سدان و شاسی بلند EQE و EQS با معرفی C کلاس نو کاملاً تغییر خواهد نمود.

البته تغییر پلت فرم و معماری کلی خودروهای مرسدس بنز به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد. اما در صورتی که این خودروساز آلمانی در آینده به کلی به فراوری خودروهای برقی روی آورد، نام خودروهای مرسدس بنز صرفاً Mercedes - Benz خواهد بود. یعنی نشان EQ در آینده ای نزدیک به کلی از محصولات بنز حذف خواهد شد.

آئودی به طور رسمی حضور خود در فرمول یک را بیان کرد

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / آنالیز فنی و قیمت

بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید / معرفی محصولات اروپایی BYD

نمایشگاه آفرود چگونه بود؟ + عجایب آفرود دنیا در تهران!

منبع: بیت ران

به "نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید