آواتار 2 سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

به گزارش وبلاگ طفره، فیلم آواتار 2 با گذر از فیلم تایتانیک دیگر ساخته جیمز کامرون به رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما راه یافت.

آواتار 2 سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، آواتار: راه آب در گیشه دنیای با فروش 2.243 میلیارد دلار، تایتانیک را پشت سر گذاشت و بدون احتساب تورم به سومین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.

جیمز کامرون که کارگردانی هر دو فیلم را بر عهده داشته، در حال حاضر سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تاریخ سینما را ساخته است.

تایتانیک که پیش از انتشار مجدد دنیای نسخه سه بعدی در اوایل ماه جاری، 2.194 میلیارد دلار فروش بلیت در سراسر دنیا به دست آورده بود، اکنون به فروش 2.242 میلیارد دلار در سطح دنیای رسیده است.

بر اساس گزارش Comscore، در صدر لیست پرفروش ترین های تاریخ، قسمت اصلی آواتار با 2.92 میلیارد دلار قرار گرفته است و پس از آن انتقام جویان: آخربازی از برادران روسو با 2.79 میلیارد دلار، رتبه دوم را در اختیار دارد.

آواتار 2 با فروش 657 میلیون دلاری در رتبه نهم گیشه سینمای آمریکا در تمام ادوار قرار گرفته است و در گیشه بین المللی هم با 1.586 میلیارد دلار، پشت سر فیلم های آواتار و انتقام جویان: آخر بازی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

جیمز کامرون طی 25 سال گذشته دو فیلم تایتانیک و پس از آن آوتار را به صدر لیست پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما رسانده است.

آوتار: راه آب یکی از پرهزینه ترین فیلم های ساخته شده تمام ادوار است و خود کامرون پیش از این عنوان نموده بود برای این که این فیلم را یک موفقیت تجاری توصیف کنیم باید حداقل دو میلیارد دلار در گیشه بفروشد و هم اکنون در فاصله اندک تا رسیدن به فروش دو میلیارد دلاری قرار گرفته است.

در آواتار: راه آب بازیگرانی، چون سم ورتینگتون، زویی سالدانا، کیت وینسلت و سیگورنی ویور ایفای نقش می نمایند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می پردازد.

فیلمبرداری آواتار: راه آب در سال 2017 و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال 2024 اکران گردد، شروع شد. او بعلاوه در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال 2026 و 2028 برنامه ریزی شده است.

منبع: فرارو

به "آواتار 2 سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواتار 2 سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید