ابزار نو برای نامرئی شدن در جنگ ، جایگزینی ایده آل برای فسفر سفید سمی

به گزارش وبلاگ طفره، یک ماده تارکننده مانند دود از طریق مراکز تحقیقاتی ساخته شده که نیروهای نظامی را از دید دشمنان پنهان می نماید. این ماده درصورت پشت سر گذاشتن آزمایش های لازم، می تواند جایگزین فسفر سفید گردد که باعث سوزاندن گوشت انسان می گردد.

ابزار نو برای نامرئی شدن در جنگ ، جایگزینی ایده آل برای فسفر سفید سمی

به گزارش وبلاگ طفره و به نقل از دیلی میل، این ابزار جنگی نو که هنوز در مراحل اولیه توسعه است، احتمالا از اسپری هواپخش مایع یا مواد مهندسی شده تشکیل می گردد.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) می گوید که این ابزار پنهان کننده به روش های خاصی مستقر خواهد شد تا دید یک طرفه از میان ستون سربازان را امکان پذیر کند. ارتش آمریکا از فسفر سفید برای ایجاد دود و پنهان ماندن نیروهای خود از دید دشمن استفاده می نماید، اما این ماده سمی در اثر تماس با پوست باعث سوختگی شدید می گردد که می تواند تا 8 ساعت این سوختگی طول بکشد.

همین مسئله، فسفر سفید را برای غیرنظامیان و حتی خود سربازان آمریکایی که در طرف مقابل گرفتار شده اند و فاقد ماسک مخصوص هستند، خطرناک می نماید.

بیشتر بخوانید:

  • شبیه سازی علمی جنگ هسته ای بین آمریکا و روسیه | چند نفر کشته می شوند و چه بر سر زمین می آید؟

این در حالی است که پنهان کننده نو دارپا نه تنها درصورت تماس با بدن، بلکه برای استنشاق نیز بی خطر است و نیازی به پوشیدن ماسک تنفسی در میدان جنگ برای مقابله با عوارض آن نیست. این برنامه با نام کدگذاری دید (CV) در ژوئیه 2022 شروع شده و قرار است تا چند ماه آینده عملیاتی گردد.

دارپا چندین دانشگاه را برای تحقیق، توسعه و آزمایش این مواد انتخاب نموده است که شامل توسعه مواد نو تارکننده دید متشکل از ذرات متعدد با ویژگی های مناسب، ذرات قابل تنظیم و نشان دادن قابلیت های دید نامتقارن در آزمایش های آزمایشگاهی و میدانی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ابزار نو برای نامرئی شدن در جنگ ، جایگزینی ایده آل برای فسفر سفید سمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار نو برای نامرئی شدن در جنگ ، جایگزینی ایده آل برای فسفر سفید سمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید