ادویه ای که خلق و خو را بهتر می نماید

به گزارش وبلاگ طفره، محققان دانشگاه کلرادو آمریکا برای اولین بار دریافتند که مصرف زنجبیل در تغییرات خلق وخو و قضاوت های اخلاقی موثر است.

ادویه ای که خلق و خو را بهتر می نماید

معمولا قضاوت های اخلاقی در انسان با احساس خوبی همراه نمی گردد. مثلا هنگامی که در خصوص حشرات سخن می گوییم فکر ما به صورت ناخودآگاه با احساس انزجار روبرو می گردد. محققان در ادامه مطالعات پیرامون تاثیر مواد غذایی در قضاوت های اخلاقی به این نتیجه رسیدند که مصرف زنجبیل می تواند در کیفیت شناخت انسان از رفتار دیگران تاثیرگذار باشد.

پروفسور تریسی و همکارانش از دانشگاه کلرادو متوجه شدند که با مصرف زنجبیل، واکنش های اخلاقی افراد تغییر می نماید.

محققان برای اثبات تاثیر زنجبیل در واکنش های اخلاقی از دو گروه داوطلبان خواستند که دو قرص که یکی حاوی شکر و دیگر زنجبیل بود را مصرف نمایند. در این مطالعه هیچکدام از افراد تحت نظر نمی دانستند قرصی که خورده اند حاوی شکر بوده یا زنجبیل، بنابراین محققان ضمن آگاهی از شرایط داوطلبان از آن ها خواستند که پس از گذشت 40 دقیقه برای تاثیر زنجبیل، به تصاویر نامطلوب نگاه نمایند.

پژوهشگران در ادامه متوجه شدند واکنش داوطلبانی که قرص حاوی زنجبیل را مصرف نموده بودند هنگام مشاهده تصاویر نامطلوب کنترل شده بود. اما واکنش افرادی که به جای زنجبیل، شکر مصرف نموده بودند به مراتب شدیدتر از مصرف نمایندگان زنجبیل بود. محققان در سرانجام متوجه شدند که با مصرف زنجبیل احتمال مخالفت با مسائل در تضاد با میل شخصی کاهش می یابد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "ادویه ای که خلق و خو را بهتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادویه ای که خلق و خو را بهتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید