از کارگردانی منصور تا فیلم نامه قهرمان در مجله فیلم نگار

به گزارش وبلاگ طفره، تهران (پانا) - شماره 227 ماهنامه دیجیتال فیلم نگار ویژه دی 1400 منتشر شد.

از کارگردانی منصور تا فیلم نامه قهرمان در مجله فیلم نگار

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای بخش سینمای ایرانِ این شماره، سیناپس فیلم های منصور، تومان، آتابای و رمانتیسم عماد و طوبا را همراه با نقدهایی بر این آثار می خوانیم. سپس گفت وگو با سیاوش سرمدی نویسنده و کارگردان فیلم منصور و بعد از آن گفت وگویی جمعی پیرامون فیلمنامه قهرمان با عنوان مک گافین ها و پرسش های بی پاسخ که به وسیله محمدرضا نعمتی تهیه شده است.

بخش دوم مجله به پرونده موضوعی اختصاص دارد که در این شماره به تجلی پرداخته شده و امیررضا تجویدی از آن به عنوان لحظه تبلور آگاهی یاد نموده است. نگاهی به کارکرد تجلی در داستان نویسی، ده لحظه تجلی مهم در کمدی رمانتیک های کلاسیک، آنالیز ظهور تجلی در سریال های تلویزیونی، گفت وگوی جمعی پیرامون مفهوم تجلی در فرهنگ فیلمنامه نویسی و قدرت و اهمیت لحظه تجلی در فیلمنامه از جمله مطالب این بخش هستند.

بخش سینمای دنیا با سیناپس فیلم های زمانی برای مردن نیست، پادشاه ریچارد، فینچ و فرار از موگادیشو شروع می گردد. نقد و تحلیل فیلمنامه این آثار و گفت وگو با فیلمنامه نویسان صفحات دیگر این بخش را تشکیل می دهند. در ادامه نیز نگاهی به سریال بازی مرکب، مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه ببر سفید و فوت و فن نوشتن فیلمنامه در ژانر سرقت را می خوانیم.

فیلمنامه کامل این شماره به یک شب در میامی نوشته کمپ پاورز و ترجمه احمد فاضلی شوشی اختصاص دارد. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و یک نقد بر این فیلم و بالاخره گفت وگو با فیلمنامه نویس این اثر مطالب پایانی این شماره هستند.

فیلم نگار به صاحب امتیازی و حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می گردد و نصرت الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم نگار هستند.

علاقه مندان جهت تهیه شماره 227 این ماهنامه تخصصی و استفاده از شماره های پیشین، می توانند به سایت www.filmnegar.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "از کارگردانی منصور تا فیلم نامه قهرمان در مجله فیلم نگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کارگردانی منصور تا فیلم نامه قهرمان در مجله فیلم نگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید