اضافه شدن 6هزارمگاوات به ظرفیت تامین برق کشور برای رفع خاموشی ها

به گزارش وبلاگ طفره، وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده در تابستان سال آینده، نزدیک به 6 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود.

اضافه شدن 6هزارمگاوات به ظرفیت تامین برق کشور برای رفع خاموشی ها

علی اکبر محرابیان، در باره تلاش های اجرا شده برای تابستانی با کمترین مشکل در باره برق افزود: این 6 هزار مگاوات از شهریور 1400 است که تا امروز 2 هزار مگاوات به بهره برداری رسیده و به جای مانده در زمانی که پیش رو داریم به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در کنار این افزایش توان تولید، برنامه ریزی شده نیروگاه های موجود تعمیرات اساسی شوند تا در پیک تابستان این نیروگاه ها آماده تولید باشند تا مردم نسبت به سال های گذشته با مشکل کمتری روبروشوند.

وزیر نیرو درباره اقدام ها برای مدیریت مصرف برق، گفت: کسری تراز برق عدد بالایی است به گونه ای که رشد کسری در یک سال یعنی فاصله 1400 تا 1401، نزدیک به 17 هزار مگاوات است. بخشی از این کسری تراز با نیروگاه های جدیدی که به مدار وارد می شوند جبران می شود و بخش از این کسری هم با مدیریت تقاضا انجام خواهد شد.

محرابیان ادامه داد: روش ما در مدیریت تقاضا، روش تشویق مصرف کنندگان است که اگر مشترکی نسبت به مصرف خود کاهش و صرفه جویی داشته باشد میزان صرفه جویی برق با نرخ خرید تضمینی برق به خود مشترک باز خواهد گشت این رقم در ساعات اوج مصرف که در تابستان است و فاصله تولید و تقاضا به حداکثر می رسد، عدد قابل توجهی است.

وی در باره اینکه آیا در تابستان سال آینده با محدودیت روبرو خواهیم شد یا خیر، گفت: الان نمی توان پیش بینی کرد، اما تلاش این است که مردم با کمترین مشکل روبرو شوند. این موضوع به درجه حرات تابستان، میزان ذخایر آب پشت سدها و سدهای برق آبی و همچنین میزان همکاری مشترکان صنعتی اداری خانگی و تجاری بستگی دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: بخشی از اقدام های وزارت نیرو برای جلوگیری از ایجاد مسائل، ارتقای ظرفیت نیروگاه ها به ظرفیت یک هزار و 130مگاوات است.

به گزارش وزارت نیرو، محرابیان گفت: با مشارکت صنایع، برنامه های برای کنترل تقاضای برق داریم و با توزیع ساعت مصرف به ویژه مصرف کنندگان عمده سعی می کنیم که مدیریت مصرف داشته باشیم و بتوانیم ساعت اوج مصرف را مدیریت کنیم تا انشالله با کمترین مشکل عبور کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اضافه شدن 6هزارمگاوات به ظرفیت تامین برق کشور برای رفع خاموشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 6هزارمگاوات به ظرفیت تامین برق کشور برای رفع خاموشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید