اعلام تاریخ رسمی پرتاب بزرگ ترین موشک دنیا

به گزارش وبلاگ طفره، هنگامی که استارشیپ بلند گردد تبدیل به قدرتمندترین موشک دنیا خواهد شد که تا به امروز پرواز نموده است. طبق گفته اسپیس ایکس، این وسیله نقلیه در هنگام پرتاب حدود 16.5 میلیون پوند نیروی رانش فراوری می نماید که تقریبا دو برابر رکورددار فعلی یعنی سامانه پرتاب فضایی ناسا است.

اعلام تاریخ رسمی پرتاب بزرگ ترین موشک دنیا

خاتمه با صدور مجوز اداره هوانوردی فدرال، شرکت فضایی اسپیس ایکس کوشش خواهد نمود تا اولین پرواز مداری استارشیپ را در روز 17 آوریل به انجام برساند. این تاریخ رسمی است و مجوز پرتاب از سوی اداره هوانوردی فدرال(FAA) صادر شده است.

به گزارش ایسنا؛ اسپیس ایکس کوشش خواهد نمود اولین ماموریت آزمایشی مداری وسیله نقلیه بزرگ استارشیپ خود را در روز دوشنبه 17 آوریل(28 فروردین) ارسال کند.

شرکت فضایی اسپیس ایکس حدود یک هفته قبل روز دوشنبه را برای پرواز استارشیپ خود مورد نظر داشت. با این حال، تاریخ اعلام شده قبلی آزمایشی بود و این شرکت همچنان احتیاج به دریافت مجوز پرتاب از سوی اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده داشت که تا آن موقع صادر نشده بود.

به نظر می رسد تاریخ اعلام شده نو قطعی است. در روز آدینه در ساعت 17:50 به وقت منطقه زمانی شرقی(1:20 بامداد شنبه به وقت ایران) اداره هوانوردی فدرال خبر از اعطای مجوز داد و به آنالیز بیش از 500 روزه خود خاتمه داد. تنها چند دقیقه بعد، اسپیس ایکس برنامه های خود برای انجام پرتاب را تایید کرد.

این شرکت در توییتی در ساعت 17:57 به وقت منطقه زمانی شرقی(1:27 به وقت ایران) نوشت: هدف روز دوشنبه در زودترین حالت است، 17 آوریل برای اولین آزمایش پرواز یک موشک استارشیپ و پیشران سوپر هوی به صورت کاملا یکپارچه از پایگاه فضایی استاربیس(Starbase) در تگزاس معین شده است.

پنجره زمانی این پرتاب 150 دقیقه ای در ساعت هشت صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(15:30 به وقت ایران) باز می گردد.

موشک استارشیپ از یک پیشران غول پیکر مرحله اول به نام سوپرهوی و یک فضاپیمای فوقانی 165 فوتی(50 متری) به نام استارشیپ تشکیل شده است. هر دوی این وسایل نقلیه به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً قابل استفاده مجدد باشند و هر دو از موتورهای نسل بعدی رپتور اسپیس ایکس نیرو می گیرند که 33 مورد از آنها در سوپر هوی و شش مورد در استارشیپ نصب است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پیشران 7 در خلیج مکزیک در فاصله 20 مایلی(32 کیلومتری) از سواحل تگزاس حدود هشت دقیقه پس از بلند شدن به آب می افتد. در همین حال، فضاپیمای 24 به پرواز ادامه خواهد داد و یک دور جزئی در مدار زمین می چرخد و در نهایت در اقیانوس آرام در نزدیکی هاوایی به آب برخورد می نماید.

هنگامی که استارشیپ بلند گردد تبدیل به قدرتمندترین موشکی خواهد شد که تا به امروز پرواز نموده است. طبق گفته اسپیس ایکس، این وسیله نقلیه در هنگام پرتاب حدود 16.5 میلیون پوند نیروی رانش فراوری می نماید که تقریبا دو برابر رکورددار فعلی یعنی سامانه پرتاب فضایی ناسا است.

اسپیس ایکس برنامه های بزرگی برای استارشیپ دارد. این شرکت بر این باور است که این وسیله نقلیه غول پیکر که 394 فوت(120 متر) ارتفاع دارد استقرار روی ماه و سفر به مریخ را از نظر مالی امکان پذیر می نماید.

منبع: عصر ایران

به "اعلام تاریخ رسمی پرتاب بزرگ ترین موشک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تاریخ رسمی پرتاب بزرگ ترین موشک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید