امانی : فرآیند نظارت شورا بر شهرداری تعیین نیست ، واکنش به سخنگوی شورای شهر سابق

به گزارش وبلاگ طفره، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: سخنگوی شورای سابق به مصاحبه آقای چمران واکنش نشان داده که چرا گفته اند حقوق 46 میلیون تومانی به شهرداری ارتباط دارد؟ باید بگوییم که در دوره پنجم نیز شرایط به همین شکل بود و امکان دسترسی به اطلاعات وجود نداشت.

امانی : فرآیند نظارت شورا بر شهرداری تعیین نیست ، واکنش به سخنگوی شورای شهر سابق

به گزارش وبلاگ طفره، ناصر امانی در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع نظارت به عنوان یکی از وظایف حضرت امیرالمؤمنین(ع)، اظهار کرد: اخیراً دیدیم که گزارشی از سوی رئیس شورا برای اعضا ارسال شده و طراحی مدل مکتوب نظارتی اعضای شورا انجام شد که قابل تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش تهیه شده از سوی مرکز مطالعات در مبحث نظارت و تقدیر از این مرکز برای تهیه گزارش، اظهار داشت: بر اساس این گزارش، نظارت بر شهرداری، شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه و نظارت بر اداره شهر، سه وجه نظارت شورا به شمار می روند.

او بعلاوه توضیح داد: قانون گذار نظارت را به شورا واگذار نموده اما فرآیند نظارت تعیین نیست؛ نظارت بر حسن اجرای طرح ها، حفظ دارایی ها و سرمایه ها، معاملات، حسن اجرای دعاوی مربوط به شهرداری، امور بهداشت و نظافت شهر، امور تماشاخانه ها، حسن اجرای امور مالی شهرداری و مواردی از این قبیل از جمله وظایف شورا به شمار می روند.

امانی با بیان اینکه آنالیز ها نشان می دهد ساختارها در شورا فاقد عملکرد نظارتی هستند، یادآور شد: ساختارهای مشارکت حداقلی در شورا وجود ندارد. سیستم مشارکتی به سبک سنتی است و ابزارهای نظارت در اختیار شورا نیست و صرفاً به گزارشات شهرداری تکیه می گردد؛ از طرفی عدم نظارت بر طرح های موضعی و موضوعی هم دیده می گردد.

او با تأکید بر اینکه بنده در 2 سال اخیر دو بار تذکر دادم که یک جلسه در هر هفته به جلسه نظارتی تبدیل گردد، گفت: بنده به عنوان رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی امکان این را ندارم که به سیستم های نیروهای انسانی دسترسی داشته باشم. تنها می توانیم استعلام انجام دهیم و نمی دانیم چه تعداد نیروی انسانی و پست در شهرداری وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: سخنگوی شورای سابق به مصاحبه آقای چمران واکنش نشان داده که چرا گفته اند حقوق 46 میلیون تومانی به شهرداری ارتباط دارد؟ باید بگوییم که در دوره پنجم نیز شرایط به همین شکل بود و امکان دسترسی به اطلاعات وجود نداشت.

امانی با بیان اینکه باید بدانیم که چه اندازه از خواسته های ما در مورد نظارت عملیاتی شده است، گفت: نمی خواهیم بگوییم این تقصیر شهرداری است؛ حتی معاونت برنامه ریزی نیز باید اطلاعات خود را از مسیر سازمان فاوا دریافت کند.

او اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که مدیرعامل هر سازمان و شرکت در شورا گزارش خود را ارائه دهد و نقد و نظرات خود را مطرح کنیم و موارد جهت اصلاح آنالیز گردد.

امانی با بیان اینکه هنوز تفریغ بودجه سال 1400 آنالیز نشده است، یادآور شد: ما هنوز این گزارش را آنالیز نکردیم؛ در حالیکه باید گزارش تفریغ سال 1401 را آنالیز می کردیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه تأکید کرد: نظارت شورا تنها بر شهرداری نیست و بر تمام مدیریت های شهر است. باید مطابق قانون به تمام این بخش ها نظارت گردد؛ لذا می خواهیم که گزارش مرکز مطالعات تکمیل و نظارت بر تمام مدیریت های شهری لحاظ گردد.

او اضافه کرد: پرسش من از سخنگوی شورای سابق این است که ایشان تمام فیش ها را می دیده است؟ فرض می کنیم فیشی اشتباه بوده و نیروی جانباز 30 ساله حقوقی را گرفته است و ما تیمی را تشکیل دادیم که نظارت نمایند و پاسخ را اعلام می کنیم که شرایط چگونه بوده است؟ آنها خودشان تمام فیش ها را می دیدند و عملی بوده است؟

چمران با بیان اینکه 20 روز حقوق شب کاری در دوره قبل دریافت شده و نظارت نکردند، گفت: ما نظارت خود را انجام می دهیم و پس از آنالیز ها پاسخ خود را اعلام می کنیم. می دانیم که این موضوع را از روی دلسوزی گفته اند و تشکر می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "امانی : فرآیند نظارت شورا بر شهرداری تعیین نیست ، واکنش به سخنگوی شورای شهر سابق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانی : فرآیند نظارت شورا بر شهرداری تعیین نیست ، واکنش به سخنگوی شورای شهر سابق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید