اگر همبرگز زیاد دوست دارید، این مطلب را بخوانید

به گزارش وبلاگ طفره، این یافته نشان می دهد که تنها کنترل وزن در پیشگیری از سرطان های مرتبط با چاقی موثر نیست، بلکه زنان باید بر رژیم غذایی دارای انرژی بالا نیز توجه داشته باشند.

اگر همبرگز زیاد دوست دارید، این مطلب را بخوانید

یک مطالعه نو نشان می دهد همبرگر و پیتزا علاوه بر افزایش وزن در بزرگسالان، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهند.

محققان دانشگاه اریزونا دریافتند مصرف غذا های پرانرژی با افزایش 10 درصدی سرطان های مرتبط با چاقی در بین زنان مربتط است. سینتیا تامسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: اثرات نشان داده شده در زنان دارای وزن نرمال در ارتباط با خطر ابتلا به سرطان های ناشی از چاقی، یافته ای نو است.

تامسون در ادامه می افزاید: این یافته نشان می دهد که تنها کنترل وزن در پیشگیری از سرطان های مرتبط با چاقی موثر نیست، بلکه زنان باید بر رژیم غذایی دارای انرژی بالا نیز توجه داشته باشند. غذا های کامل از جمله سبزیجات، میوه ها، پروتئین های کم چرب و لوبیا، دارای انرژی کم هستند، زیرا آن ها میزان زیادی مواد مغذی را با کمترین کالری تامین می نمایند.

غذا های فرآوری شده مانند همبرگر و پیتزا دارای تراکم انرژی بالا هستند و شما احتیاج به مصرف میزان بیشتری از آن ها برای دریافت مواد مغذی لازم هستید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "اگر همبرگز زیاد دوست دارید، این مطلب را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر همبرگز زیاد دوست دارید، این مطلب را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید