ایلان ماسک سرمایه گذاری در شرکت رقیب خود را آنالیز می نماید

به گزارش وبلاگ طفره، شرکت نورالینک که به وسیله ایلان ماسک تأسیس شد، از سال 2016 روی موضوع کاشت تراشه مغزی کار می نماید. این شرکت پیش تر از پیشرفت خود در این موضوع اطلاع داد و حتی ویدیویی را نیز از یک میمون ماکاک به نام پاجر منتشر کرد که با فکر خود بازی ویدیویی Pong را انجام می داد، اما هنوز این شرکت پروژه کاشت تراشه مغزی را روی انسان ها شروع نکرده است. اکنون، طبق گزارش رویترز، ماسک در هفته های اخیر با شرکت رقیب نورالینک یعنی Synchron تماس گرفته تا درباره سرمایه گذاری احتمالی با آن ها صحبت کند.

ایلان ماسک سرمایه گذاری در شرکت رقیب خود را آنالیز می نماید

هنوز معین نیست که ماسک چه پیشنهادی به آن ها داده است. اینکه آیا او قصد همکاری دارد یا روی این پروژه به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگاه می نماید فعلا معلوم نیست، زیرا هیچ یک از مسئولان این شرکت نسبت به این خبر واکنشی نشان ندادند. گزارش رویترز نیز بعلاوه می گوید که این قضیه قطعی نیست و Synchron هنوز تصمیم نگرفته که پیشنهاد ماسک را بپذیرد یا خیر.

شرکت نورالینک سال 2019 اظهار داشت که در سال 2020 در پی گرفتن تأییدیه های لازم برای انجام آزمایشات انسانی است. در ژانویه امسال، این شرکت آغاز به جستجوی مدیر کارآزمایی بالینی کرد که بر آزمایش کاشت تراشه مغزی خود بر روی انسان نظارت کند. با این حال، هنوز این اتفاق نیفتاده و FDA هنوز فاش ننموده که شرکت نورالینک تا چه میزان در فرایند انجام این آزمایش مصمم است.

اما رقیب نورالینک یعنی شرکت Synchron در ماه جولای اولین کاشت تراشه روی یک بیمار آمریکایی را انجام داده است. در واقع این شرکت توانست تراشه مغزی خود را روی یک بیمار آمریکایی دارای مشکلاتی در توانایی حرکت کردن و صحبت کردن مورد استفاده قرار دهد تا وی بتواند تنها با فکر کردن صفحات وب را مرور کند. این شرکت پیش از آن بعلاوه، تراشه خود را روی چهار بیمار در استرالیا کاشته بود و ظاهرا بعد از استفاده از این فناوری، آنها هیچ گونه عارضه خاصی نداشتند. آن ها می توانستند به لطف این تراشه کاشته شده، پیغام بفرستند و خرید آنلاین انجام دهند.

همچون شرکت نورالینک، شرکت Synchron نیز امیدوار است که به افراد دارای محدودیت حرکتی توانایی کنترل دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند و رایانه ها را با استفاده فکر خود بدهد. از این طریق آن ها می توانند بعضی از کارهای شخصی مانند چک کردن ایمیل و پیغام فرستادن را به تنهایی انجام دهند.

البته باید اشاره کنیم که ماسک در گذشته نیز با سایر رقبای نورالینک گفتگوهایی نموده است. رویترز می گوید که او در سال 2020 با شرکت توسعه دهنده تراشه های مغزی Paradromics مذاکراتی انجام داد، اما این مذاکرات در نهایت راه به جایی پیدا نکرد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک سرمایه گذاری در شرکت رقیب خود را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک سرمایه گذاری در شرکت رقیب خود را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید