با خواندن این مطلب خوش شانس می شوید

به گزارش وبلاگ طفره، به نظرتان آدم خوش شانسی هستید؟ تعریف شما از خوش شانسی چیست؟

با خواندن این مطلب خوش شانس می شوید

همه ما با توجه به تجربه هایمان در زندگی، بارها پیش خودمان و دیگران اعتراف نموده ایم که خوش شانس یا بدشانس هستیم. افراد چیزهای زیادی را افزایش دهنده شانس می دانند. در این مطلب از وبلاگ طفره به بیان راهکارهای افزایش دهنده شانس می پردازیم.

راهکارهای افزایش دهنده شانس

بسیاری از افراد شانس خود را به چیزها و اتفاقات گوناگون ربط می دهند و آن ها را نماد شانس می دانیم. در ادامه می خواهیم درباره روش های افزایش شانس صحبت کنیم.

شانس چیست؟

معمولا مردم شانس را فرصتی خاص تعریف می نمایند که رخ دادنش ورای خواسته ماست، اما دانشمندان علوم اجتماعی شانس را به گونه دیگری تعریف می نمایند. آن ها شانس را نتیجه اعمال شخصی، تجربیات و منتظر فرصت بودن می دانند.

ویژگی های افراد خوش شانس چیست؟

استفان مارک، عضو انجمن علمی بریتانیا، معتقد است کسانی که خود را خوش شانس می دانند رفتار بسیار متفاوتی دارند. طبق مشاهدات مارک، همه افراد خوش شانس این ویژگی ها را دارند:

  • منظم روتین و محیط خود را تغییر می دهند
  • با گروه وسیعی از مردم ارتباط برقرار می نمایند

به عقیده او، این مثبت اندیشی منجر به ایجاد تجربیات نو و اشتیاق برای استفاده از فرصت ها می گردد. او متوجه شد که هرچه روتین فرد متنوع تر باشد، شانس بیشتری برای قرارگرفتن در معرض فرصت ها و تجربیات نو خواهد داشت. هرچه هم فرد در معرض فرصت های بیشتری باشد، پتانسیل بیشتری برای کسب نتایج خوب خواهد داشت و این همان چیزی است که بقیه آن را شانس می دانند.

بگویید چرا من نه؟ از راهکارهای افزایش دهنده شانس

وقتی اتفاق بد یا بدشانسی سر راه شما قرار می گیرد، نگویید چرا من؟ بلکه بگویید چرا من نه؟

شکست را به عنوان یکی از درس های زندگی بپذیرید. افراد خوش شانس تمایل دارند از تفکر خلاف واقع استفاده نمایند و با این تفکر که ممکن بود اتفاقی بدتر از این رخ بدهد، از سختی ها و مسائل عبور می نمایند. دفعه بعد که با اتفاقی ناراحت نماینده روبه رو شدید، شما هم این رویه را در پیش بگیرید و از آن عبور کنید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب مردان بخوانند، زن زندگی شما اینجاست! سر بزنید.

دایره روابط اجتماعی تان را توسعه دهید

ابتکار عمل را به دست بگیرید و با افرادی که نمی شناسید ارتباط برقرار کنید. دوستان نوی پیدا کنید و در کمپین ها داوطلب شوید. در هر جایی مانند پارک یا فروشگاه مواد غذایی با دیگران شروع به صحبت کنید. افراد نوی را وارد زندگی تان کنید و از این طریق خودتان را در معرض تجربیات و دیدگاه های نو قرار بدهید.

بیشتر اوقات بله بگویید از راهکارهای افزایش دهنده شانس

به هر تغییر و فرصتی خوشامد بگویید. چیزهای نوی مانند سفر به مکان های نو یا شروع ورزشی نو را امتحان کنید. از منطقه امن خود بیرون بیایید و در را روی تجربه های نو باز کنید.

لبخند بزنید

شاید از تماشا فرصت هایی که فقط با لبخندزدن ایجاد می شوند تعجب کنید. طبق مطالعات صورت گرفته، لبخندزدن شما آبشاری شیمیایی از اندورفین ایجاد می نماید و شادی بیش از مقدار ای را روانه قلبتان می نماید. لبخندزدن می تواند باعث ورود افراد نوی به زندگی تان گردد و شادی و خوش بینی را افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دختران همواره مجرد می مانندرا بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با خواندن این مطلب خوش شانس می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواندن این مطلب خوش شانس می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید