تعاریف و اصطلاحات

فهرست برترین پماد زخم بستر [فواید و مضرات]

آیا می دانید برترین پماد زخم بستر موجود در داروخانه های ایران کدام است؟ آیا پمادهای خارجی برای درمان این زخم را می شناسید؟ آیا می دانید برای انتخاب پماد چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

25 اسفند 1402

گنبدخانه مسجد جامع عتیقِ اصفهان در آستانه تخریب واقع شده است

یک پژوهشگر بازسازی بناهای تاریخی گفت: رطوبت صعودی، گنبدخانه تاج الملکِ مسجد جامع عتیقِ اصفهان را در آستانه تخریب قرار داده است و اگر این آسیب بحرانی به حال خود رها شود به تخریب کامل سازه منجر می شود.

16 اسفند 1402

چه بلایی سر اینستاگرام و فیسبوک آمده است؟

اگر امروز در استفاده از فیسبوک و اینستاگرام مشکل داشتید، باید بگویم که شما تنها نیستید. هر دو برنامه در حال حاضر از دسترش خارج شده و قطع هستند. اما علت این قطعی سراسری در دنیا چیست؟

16 اسفند 1402

انواع سیم و کابل برق چه کاربردی دارند؟

انواع سیم و کابل برق از جمله تجهیزات مهم برای سیستم الکتریکی ساختمان هستند. اگر در حال سیم کشی نو هستید انتخاب سیم یا کابل مناسب نیمی از کار است.

14 اسفند 1402

کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید ، بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

سروش دیزل مبنا در نمایشگاه خودرو تهران قرار است از رنو کولیوس نو در بازار خودرو کشور رونمایی کند. این خودرو که محصول مشترک رنو، Samsung و جیلی در بازار کره جنوبی است با نام Renault Samsung QM6 شناخته می شود. QM6 سروش دیزل مبنا، دومین فیس لیفت رنو کولیوس در کشور کره جنوبی...

9 بهمن 1402

فواید ماسک زغال برای انواع پوست چیست؟

فواید ماسک زغال باعث افزایش محبوبیت زغال چوب در دنیای زیبایی و مراقبت از پوست شده است. از آنجایی که اعتقاد بر این است که این ماده می تواند باکتری ها و ناخالصی ها را از پوست جدا کند، اخیرا زغال چوب در بسیاری از محصولات از پاک کننده ها و شوینده ها گرفته تا...

3 بهمن 1402

بوتاکس مو چیست و چطور انجام می گردد؟

امروزه برای تقویت و احیای موها روش های درمانی و مراقبتی متنوعی انجام می گردد؛ روش هایی همانند کراتین تراپی، پروتئین تراپی، ریباندینگ و تکنیک های متنوع دیگر. بوتاکس مو یکی از این روش های محبوب درمانی است که می تواند بسیاری از مسائل و آسیب های وارده به...

25 دی 1402

خارش پا در شب نشانه چیست؟

بدونِ شک خارش پا در شب کاملاً آزاردهنده است، به خصوص اگر مانع از خوابیدن تان گردد. معمولا این مشکل به یک بیماری پوستی مربوط می گردد. اگزما، خشکی پوست، محرک های رایج و عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران از محتمل ترین موارد هستند.

20 شهریور 1402

12 روز سرنوشت ساز در انتظار گزینه مجذوب کننده پرسپولیس

در فوتبال اروپا عرف است که باشگاه با بازیکنان مورد نظر خود، حدوداً یک سال قبل از اتمام قرارداد وارد مذاکره شده و شرایط ادامه همکاری را جویا می گردد. اگر بازیکن اشتیاقی به تمدید قرارداد داشت که چه بهتر و در غیر این صورت باشگاه با مشتریان بازیکن به توافق...

28 مرداد 1402

آخرین جزئیات شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی، اضافه کار فوق العاده محسوب نمی گردد

سازمان تامین اجتماعی به موجب اساسنامه و قوانین حاکم بر فعالیت، یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که وظیفه پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و سایر صاحبان حرف و مشاغل آزاد را (به صورت اختیاری) برعهده دارد.

27 تیر 1402

معرفی برترین آکادمی آرایشگری زنانه

آرایشگری یکی از حرفه هایی است که همواره درخواست بسیاری دارد. با توجه به این که بازار کار این حرفه در حال رشد است ، انتخاب برترین آکادمی آرایشگری برای آموزش مهارت های لازم برای این حرفه، بسیار مهم است. در ادامه ، به آنالیز برترین آکادمی آرایشگری زنانه...

21 تیر 1402

خواص و فواید روغن رزماری

امروز انواع گوناگونی از گیاهان وجود دارد که فواید مختلف اعجاب انگیزی برای اعضاء مختلف بدن دارند، یکی از مهم ترین آن ها رزماری است. ملکه گیاهان لقبی است که به رزماری اختصاص یافته، و علت آن خواص و فواید بسیار زیادی است که برای بدن انسان دارد. مدت زیادی...

21 خرداد 1402

ممکن ساختن ناممکن ها

کمی از فضای امتحان دور شویم. کتابی که می خواهم امروز درباره اش صحبت کنم هم البته بی ربط به درس و مدرسه نیست. شخصیت اول کتاب، اَلی یک دختر دانش آموز است که مسئله ای اساسی با درس خواندن دارد.

3 خرداد 1402

علایم حساسیت به باقلا، فاویسم از چه سنی آغاز می گردد؟

علائم فاویسم در بچه ها شامل دمای خفیف و تغییر رفتار، مانند تحریک پذیری و شیطنت، یا فرومایه و ساکت بودن است. ممکن است دچار تهوع، اسهال یا شکم درد شوند. در عرض 6 تا 24 ساعت، ادرار آن ها تیره می گردد و ضربان قلب آن ها ممکن است سریعتر گردد. در نهایت، زردی ایجاد...

13 اردیبهشت 1402

چرا فنلاند هنوز شادترین کشور جهان است؟

بر اساس نظرسنجی جهانی شادی، فنلاند در شش سال گذشته شادترین کشور روی زمین بوده . این ادعا بر پرسشنامه ارزیابی نردبان زندگی Cantril تکیه تکیه دارد:

17 فروردین 1402

راز غار چهل دختر چیست؟

اگر نمی دانید که به کجا باید سفر کنید، همه جاده ها می توانند مسیری برای شما باشند. کافیست اراده کنید و قدم در راه بگذارید تا ببینید چطور جاده شما را می خواند.

26 اسفند 1401

میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

میکرو پیگمنتیشن موی پوست سر (SMP) یا هاشور کف سر؛ یک روش درمانی پزشکی، غیر جراحی و زیبایی است که جلوه ای از مویی کوتاه را روی سر طاس ایجاد می نماید یا تراکم خط موی کم پشت را بیشتر نشان می دهد. این درمان معمولاً 4 الی 6 سال دوام دارد.

20 اسفند 1401

مزایای نیاسینامید برای پوست

نیاسینامید چیست؟ نیاسینامید شکلی از ویتامین B3 است که به نام نیاسین یا اسید نیکوتینیک نیز شناخته می گردد که می تواند از اسید های آمینه ساخته گردد. علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، به تبدیل مواد مغذی به انرژی برای بدن و ترمیم آسیب DNA یاری می نماید.

13 اسفند 1401

بیماری پسوریازیس چیست و چه علائمی دارد؟

پسوریازیس یک بیماری شایع و مزمن پوستی است، که قابل پیشگیری نیست، اما قابل درمان است.

3 اسفند 1401

60 ثانیه قبل از مرگ چه می گردد؟

طبق آنالیز بعضی از دانشمندان ترس عامل اصلی واکنش مغز در زمان مرگ است که گویی یک فیلم ترسناک را در مقابل چشمان فرد نمایش می دهد اما واقعا در این زمان چه اتفاقی رخ می دهد.

23 بهمن 1401
تعداد: (72)