خارش پا در شب نشانه چیست؟

به گزارش وبلاگ طفره، بدونِ شک خارش پا در شب کاملاً آزاردهنده است، به خصوص اگر مانع از خوابیدن تان گردد. معمولا این مشکل به یک بیماری پوستی مربوط می گردد. اگزما، خشکی پوست، محرک های رایج و عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران از محتمل ترین موارد هستند.

خارش پا در شب نشانه چیست؟

در برخی از موارد هم خارش مداوم پا ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک برخی از رایج ترین دلایلی که ممکن است پاهای شما در شب خارش داشته باشد و کارهایی که می توانید برای تسکین آن انجام دهید، آورده شده است.

فعال شدن اگزما

اگزما یکی از رایج ترین دلیل های خارش پا می باشد. در چنین حالتی پوست سفت و خشک شده و علائمی مانند قرمزی، سوزش و پوسته پوسته شدن پوست اتفاق می افتد.

آب و هوای گرم یا پایی که عرق نموده باشد، ممکن است شرایط را بدتر کند. کاری که باید انجام دهید، این است که از پماد حاوی سرامید بهره ببرید و عواملی که شرایط را بدتر می نماید را از خودتان دور نگه دارید.

خشکی پوست

خشکی پوست در ناحیه پا مانند هر قسمت دیگری از بدن که به خاطر قرار گرفتن در معرض سرما یا آب و هوای خشک است، باعث خارش می شود. در چنین حالتی باید قبل از خواب؛ از مرطوب کننده مخصوص پا بهره ببرید و بدن تان را آبرسانی کنید؛ بعلاوه پماد وازلین هم می تواند یاری کننده باشد.

پای ورزشکار

عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار عاملی برای خارش پا، درد و قرمزی در این ناحیه هستند. کرم های ضد قارچ بدون نسخه ای در دسترس می باشند که باید یک الی دو بار در روز از آن ها بهره ببرید.

حساسیت به خاطر آلرژن

خارش، قرمزی، ورم و جوش هایی شبیه به تاول روی پا می تواند علامت ابتلا به درماتیت تماسی باشد و زمانی اتفاق می افتد که پوست در تماس با آلرژن دچار حساسیت می شود که حتی ممکن است به خاطر کفش شما هم باشد.

اگر بعد از پوشیدن جوراب یا کفش نو متوجه حساسیت شدید که چند هفته طول کشید و خارش شبانه را هم ایجاد کرد، می توانید از کرم های ضد خارش بدون نسخه بهره ببرید.

فعال شدن پسوریازیس

برخی از افراد ممکن است به خاطر ابتلا به پسوریازیس که یک شرایط خود ایمنی است و به خاطر آسیب دیدگی یا عفونت اتفاق می افتد، با خارش پا روبرو شوند و ترک هایی روی پای آنها ایجاد شود.در چنین حالتی از کرم های استروئید موضعی مانند کورتیزون هم استفاده می شود.

نیش حشره

شاید این خارش شبانه به خاطر نیش حشره باشد. معمولاً نیش حشرات حالت بیضی شکل و قهوه ای دارند و ممکن است اثراتی از بدن و خون آن ها روی بالش یا تشک تان معین باشد.

نیش حشرات خطرناک نیست؛ اما ممکن است کلافه کننده باشد که در چنین حالتی از کرم های مخصوص یا آنتی هیستامین های بدون نسخه هم استفاده می شود.

سندروم پای بی قرار

سندروم پای بیقرار شرایطی است که پای شما را به یک حالت بی قراری و ضعف می رساند که هنگام شب هم بیشتر اتفاق می افتد و ممکن است همراه با درد، گزگز و خارش همراه باشد. گاهی اوقات مسائل زمینه ای مثل کمبود آهن باعث این اتفاق می شود؛ حتی ممکن است که پزشک داروهایی مانند افزایش دهنده سطح دوپامین، ریلکس کننده عضلات یا بلاکر های کانال کلسیم را تجویز کند.

منبع: گردشبان

به "خارش پا در شب نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارش پا در شب نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید