فواید ماسک زغال برای انواع پوست چیست؟

به گزارش وبلاگ طفره، فواید ماسک زغال باعث افزایش محبوبیت زغال چوب در دنیای زیبایی و مراقبت از پوست شده است. از آنجایی که اعتقاد بر این است که این ماده می تواند باکتری ها و ناخالصی ها را از پوست جدا کند، اخیرا زغال چوب در بسیاری از محصولات از پاک کننده ها و شوینده ها گرفته تا خمیردندان و صابون، به عنوان عنصر اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. به خواندن ادامه دهید تا دریابید واقعا چگونه زغال چوب می تواند برای انواع پوست تا این حد مفید باشد.

فواید ماسک زغال برای انواع پوست چیست؟

زغال چوب فعال چیست؟

زغال چوب فعال که به علت شباهت آن به سنگ کربن، کربن فعال هم نامیده می گردد، یک پودر سیاه برگرفته از مواد طبیعی غنی از کربن مانند چوب سوخته بامبو، نارگیل یا چوب سایر درختان است. حرارت تماشا این چوب ها باعث ایجاد منافذ ریز در کربن می گردد. این منافذ توانایی به دام انداختن سموم و مواد شیمیایی را دارند. به عبارت دیگر، وقتی زغال چوب فعال روی پوست مالیده می گردد، مانند یک اسفنج عمل می نماید و با بیرون کشیدن ناخالصی ها پوست را تمیز می نماید.

کربن فعال قرن هاست مورد استفاده دارویی قرار می گیرد و از حدود سال 2014 بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی این ماده در دسترس مصرف نمایندگان قرار گرفته است. علیرغم تحقیقات محدود برای اثبات فواید ماسک زغال در بهبود پوست، بسیاری از افراد پس از استفاده از ماسک زغال نتایج مثبتی داشته اند و از پوست شفاف تر و چهره ای سالم تر لذت می برند.

فواید ماسک زغال

اگرچه تحقیقات علمی محدودی در خصوص فواید ماسک زغال فعال برای پوست وجود دارد، اما اندازه رضایت مصرف نمایندگان نشان می دهد زغال چوب فعال این پتانسیل را دارد که برای پوست مفید باشد. در ادامه بعضی فواید ماسک زغال آمده است؛

سم زدایی

یکی از فواید ماسک زغال، سم زدایی پوست و ایجاد ظاهری صاف تر و درخشان تر است. با افزایش سطح آلودگی محیطی، انسداد منافذ به شایع ترین نگرانی اصلی پوست تبدیل شده است. ناخالصی ها منافذ پوست شما را مسدود می نمایند و اجازه تنفس به پوست نمی دهند. ماسک زغال به از بین بردن آلودگی ها از منافذ بسیار یاری می نماید. این ویژگی، ماسک زغال را برای انواع پوست از جمله پوست های مستعد جوش های سرسیاه و آکنه، به لایه برداری عالی تبدیل می نماید.

همین عمل برداشتن ماسک سفت شده از روی صورت کافیست تا ثابت گردد ماسک زغال منافذ را عمیقاً پاک می نماید. این ماسک هرگونه آلودگی، چربی، مواد آرایشی به جای مانده و سایر آلاینده های رایج را از عمق منافذ پوست بیرون می کشد تا پوست سالم تری داشته باشید که به راحتی نفس می کشد.

افزایش شفافیت پوست

سلول های مرده پوست و ترشحات طبیعی چربی که در نهایت روی صورت جمع می شوند به مرور باعث می گردد صورت شما کدر به نظر برسد. ماسک زغال صورت به شما یاری می نماید تا کدری پوست خود را رفع کنید. با پاکسازی عمیق پوست، گردش خون تقویت می گردد و پوستی شاداب تر و شفاف تر خواهید داشت.

بهبود آکنه

خواص آنتی باکتریال زغال فعال در حذف باکتری های مولد آکنه که باعث ایجاد جوش و سایر ضایعات التهابی می شوند مؤثر است. ماسک زغال درمان اسکار و لک های آکنه را آسان تر می نماید، اندازه جوش های فعال را به حداقل می رساند و با تمیز کردن کامل پوست زمان روتین مراقبت از پوست شما را کاهش دهد!

ماسک زغال برای کدام نوع پوست مناسب است؟

برترین ویژگی ماسک زغال این است که برای انواع پوست کارایی دارد. این ماسک چربی اضافی پوست چرب و مستعد لک و جوش را از بین می برد و در عین حال ترشح سبوم را کنترل می نماید. دیگر علتی برای سر خوردن و از بین رفتن آرایش صورت در تابستان های گرم نیست زیرا ماسک زغال به راحتی پوست چرب را مات کند.

ممکن است فکر کنید زغال چوب فقط پوست را بیشتر خشک می نماید. اما در واقع، ماسک زغال برای پوست خشک هم بسیار ایدئال است و با لایه برداری از پوست، به مواد آبرسان و مرطوب نماینده یاری می نماید تا عملکرد بهتری داشته باشند.

اگر پوست حساسی دارید و نگران هستید که ممکن است ماسک زغال باعث تحریک و قرمزی پوست شما گردد، کافی است اطمینان حاصل کنید ماسک زغالی که انتخاب کردید حاوی پارابن، عطر و رنگ مصنوعی نباشد. بعلاوه می توانید ماسک را روی کل صورت خود قرار ندهید و تنها روی بخش های دچار التهاب یا لک تمرکز کنید.

طرز استفاده ماسک زغال

قبل از استفاده از ماسک زغال برای اولین بار، بهتر است ابتدا این محصول را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. اگر ظرف چند ساعت هیچ قرمزی یا خارشی را تجربه نکردید، احتمالاً استفاده از آن روی پوست شما بی خطر است و آن را تحریک نخواهد کرد.

ماسک را باید به طور یکنواخت روی تمام بخش های صورت خود از جمله پیشانی، گونه ها، بینی و چانه بمالید و سپس به آرامی با استفاده از نوک انگشتان یا یک برس نرم روی پوست ماساژ دهید. حتما مواظب باشید ماسک زغال وارد چشم ها نگردد.

پس از آن اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست شما خشک گردد و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید. شست وشوی صورت پیش از استفاده از ماسک زغال یاری می نماید تا مواد ماسک به منافذ پوست شما بهتر نفوذ کند. بعلاوه توصیه می گردد پس از استفاده از ماسک زغال از یک مرطوب نماینده تسکین دهنده غیر کومدون زا برای محافظت از پوست بهره ببرید.

برترین زمان استفاده از ماسک زغال

از آنجایی که ماسک زغال باید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند، بهتر است زمان استفاده از آن را در برنامه مراقبت از پوست شبانه خود قرار دهید. صبح ها پیش از دوش گرفتن و آغاز یک روز نو هم می تواند برترین زمان برای استفاده از ماسک زغال باشد.

به خاطر داشته باشید که مانند سایر ماسک های صورت، استفاده از ماسک زغال چند بار در هفته کافی است. بهتر است یک یا دو بار در هفته بیشتر از ماسک زغال چوب استفاده نکنید. اگر پوست حساسی دارید یا متوجه شدید که پوست شما بعد از استفاده از ماسک زغال خشک می گردد، استفاده از آن را به یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار کاهش دهید.

ماسک زغال خانگی

اگر به هر علتی تمایل به خرید ماسک زغال از فروشگاه را ندارید، می توانید به راحتی به عنوان یک ماسک صورت خانگی سم زدا، برترین ماسک زغال چوب را در خانه درست کنید. البته باید بدانید که پودر زغال چوب فعال برای استفاده به عنوان ماسک صورت با زغالی که برای پخت و پز استفاده می گردد فرق دارد و بهتر است از مراکز معتبر خریداری گردد. زغال فعال مانند تهیه انواع ماسک صورت خانگی با آرد قابل ترکیب با سایر مواد مفید برای پوست است. در ادامه به معرفی بعضی مواد که به خوبی با زغال چوب ترکیب می شوند خواهیم پرداخت.

زغال و عسل

اگر از خواص بی نظیر عسل برای مراقبت از پوست خود در خانه استفاده می کنید، دفعه بعد حتما ماسک صورت خانگی با عسل را همراه با پودر زغال امتحان کنید. ترکیب این دو ماده، عملکرد شگفت انگیزی برای پاکسازی و شفافیت پوست به همراه دارند. عسل دارای خواص مرطوب نمایندگی است که به پوست رطوبت می بخشد و عملکرد زغال برای پاکسازی پوست را افزایش می دهد.

زغال و سرکه سیب

اگرچه می توان ماسک زغال را به تنهایی استفاده کرد اما اضافه کردن سرکه سیب می تواند به تصفیه منافذ پوست و متعادل کردن سطح pH پوست یاری کند. این ترکیب درست مثل خواص ماسک صورت خانگی با زنجبیل در بهبود آکنه و شفافیت پوست مؤثر است.

زغال و خاک رس

خاک رس بنتونیت شبیه زغال چوب ناخالصی ها را از پوست پاک می نماید، اما می توان آن را با زغال چوب برای متعادل کردن اندازه ترشح چربی های طبیعی پوست استفاده کرد و به ایجاد ظاهری روشن تر و صاف تر یاری کرد. خاک رس کائولن هم پوست را به خوبی لایه برداری می نماید. در نتیجه گزینه مناسبی برای ترکیب شدن با زغال برای بهبود پوست چرب است.

زغال و روغن های گیاهی

روغن های شفابخش گیاهی از اسطوخودوس گرفته تا روغن دانه جوجوبا، روغن نارگیل، گل رز و روغن هسته انگور، همگی علاوه بر ایجاد رایحه ای آرام بخش، عناصر محصولات مراقبت از پوست را به هم متصل می نمایند تا اثربخشی بالاتری داشته باشند. آن ها بعلاوه به نرم شدن و افزایش حالت ارتجاعی پوست بالغ یاری می نمایند و استرس پوست را کاهش می دهند. اگر ماسک زغال خود را در خانه درست می کنید، حتما چند روغن گیاهی هم به آن اضافه کنید.

سخن پایانی

برای دریافت برترین نتیجه از ماسک زغال، سعی کنید ماسک مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که یک ماسک زغال خوب باید حاوی مواد طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر، رنگ، پارابن و عطر باشد. بعلاوه می توانید ماسک زغال چوب را در خانه و با مواد طبیعی درست کنید. به خاطر داشته باشید که اگرچه زغال چوب فعال دارای فواید بسیار زیادی برای پوست است، اما نباید بیش از حد استفاده گردد. پس همواره به تغییرات پوست خود دقت کنید و ماسک زغال را در دفعات مناسب اما مستمر، در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.

منابع: healthline, health

منبع: دیجیکالا مگ

به "فواید ماسک زغال برای انواع پوست چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید ماسک زغال برای انواع پوست چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید