خواص و فواید روغن رزماری

به گزارش وبلاگ طفره، امروز انواع گوناگونی از گیاهان وجود دارد که فواید مختلف اعجاب انگیزی برای اعضاء مختلف بدن دارند، یکی از مهم ترین آن ها رزماری است. ملکه گیاهان لقبی است که به رزماری اختصاص یافته، و علت آن خواص و فواید بسیار زیادی است که برای بدن انسان دارد. مدت زیادی است که مردم از روغن رزماری استفاده می نمایند، ولی می توان گفت اولین افرادی که پی به خواص و کاربردهای درمانی روغن رزماری برده و از آن استفاده کردند یونانی ها و رومی ها بودند. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل درباره خواص و فواید روغن رزماری صحبت کنیم، همراه ما باشید.

خواص و فواید روغن رزماری

روغن رزماری چیست؟

رزماری گیاهی است که در درختچه هایی همواره سبز در مدیترانه مراکش و تونس وجود دارد، این گیاه بسیار خوش عطر است و برگ های آن شبیه سوزن بوده و گل هایی به رنگ های بنفش، آبی، سفید یا صورتی دارد. روغن رزماری از برگ های این گیاه گرفته می گردد و معمولاً به عنوان یک روغن پاک نماینده و تقویت نماینده شناخته شده و طبع گرم و خشکی دارد.

فواید روغن رزماری

روغن رزماری سرشار از مواد مغذی و تقویت نماینده است که برای سلامت جسم از آن استفاده می گردد. در ادامه به بعضی از خواص و فواید روغن رزماری می پردازیم.

یاری به سلامت مو

شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین خواص روغن رزماری تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش موی سر است. شما با استفاده از این روغن باید با تمام مسائل موهای خود خداحافظی کنید، چون به موهای ضعیف و آسیب دیده شما جان تازه ای می بخشد و باعث ضخیم تر شدن موها می گردد. پس اگر حتی به ریزش مو هم دچار نیستید و فقط موهای کم پشت و نازکی دارید، می توانید از این روغن به عنوان تقویت نماینده مو بهره ببرید. روغن رزماری به موهای کدر درخشندگی می بخشد، از سفید شدن موی شما جلوگیری می نماید و با تغذیه مو باعث از بین رفتن شوره سر خواهد شد. آلوپسی آندروژنیک یکی از شایع ترین انواع ریزش مو است و این روغن با جلوگیری از حمله تستسترون به فولیکول های مو، این بیماری را درمان می نماید. شما بعلاوه می توانید با استفاده از روغن رزماری به رشد و تقویت مژه و ابروی خودتون یاری کنید.

کاهش دردهای عضلانی

روغن رزماری می تواند مثل استامینوفن به عنوان یک تسکین دهنده عمل کند، فقط کافی است اندازهی از این روغن را در محل مورد نظر ماساژ دهید. براساس آزمایش های صورت گرفته این محصول در مقایسه با استامینوفن نه تنها طبیعی و بدون عوارض است، بلکه اثرات ضد درد آن هم نسبت به استامینوفن بیشتر است.

تقویت سیستم ایمنی

آنتی اکسیدان ها یکی از مهم ترین ابزارهای ما در محافظت از بدن خود در برابر بیماری ها هستند. روغن رزماری میرسن دارد و میرسن یک ماده شیمیایی است که مثل یک آنتی اکسیدان عمل نموده، و با رادیکال های آزاد که به بدن آسیب می رسانند و باعث بیماری می شوند مبارزه می نماید، و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می گردد.

از بین رفتن بوی بد بدن

یکی دیگر از دلایل محبوبیت روغن رزماری این است که، به صورت طبیعی بوی بد بدن را از بین می برد. باکتری هایی که روی پوست شما زندگی می نمایند باعث به وجود آمدن این بوی بد می شوند، و این روغن با قابلیت ضد باکتری بودن خود از رشد و به وجود آمدن این باکتری ها جلوگیری می نماید، و باعث از بین رفتن بوی بد بدن می گردد.

مبارزه با بیماری های پوستی

اولین بخشی که با بیماری دست وپنجه نرم می نماید پوست است، برای همین ممکن است پوست شما دارای لک و جوش یا چربی اضافه باشد. راهکار شما استفاده از روغن طبیعی رزماری است، این روغن چون آهن، کلسیم و ویتامین B6 دارد، خواص بسیار زیادی برای پوست شما خواهد داشت. روغن رزماری با اکسیژن رسانی به پوست شما باعث تقویت و جوان سازی پوست می گردد، بعلاوه این روغن از بین برنده انواع لک و جوش های صورت است، و حتی این روغن می تواند باعث از بین رفتن چربی اضافه پوست شما گردد. بعلاوه از این روغن برای برطرف و کاهش خارش پوست سر نیز استفاده می نمایند.

عوارض روغن رزماری

  • اگر به بیماری های صرع، فشارخون یا اختلالات خون ریزی مبتلا هستید، از مصرف این روغن خودداری کنید.
  • ممکن است این روغن با بدن شما سازگاری نداشته باشد پس حتماً قبل از استفاده اندازه کمی را روی پوست خود تست کنید.
  • روغن رزماری خوراکی نیست و فقط روغن درمانی می باشد و برای مصرف موضعی است.
  • مصرف روغن رزماری برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی گردد.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با خواص و فواید روغن رزماری آشنا کنیم. اگر قصد خرید این محصول پرفایده را دارید باید به این نکته توجه کنید که کیفیت روغن رزماری بسیار در اثرگذاری آن مهم است، و استفاده از روغن های بی کیفیت و تقلبی ضمن بی اثر بودن مضرات خطرناکی هم برای شما دارد. پیشنهاد ما به شما خرید از سایت فروشگاه سبحان ارگانیک است شما می توانید روغن رزماری و انواع روغن های درمانی و خوراکی دیگر را، با برترین کیفیت و قیمتی مناسب سفارش دهید. اگر برای خرید این محصول احتیاج به هدایت دارید میتوانید با مشاوران سایت سبحان ارگانیک تماس بگیرید.

منبع: اتاق

به "خواص و فواید روغن رزماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص و فواید روغن رزماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید