با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟

به گزارش وبلاگ طفره، آیا خساست های همسرتان شما را خسته نموده است و در پی راه حلی برای آن می شد؟ در بسیاری از موارد طلاق به خاطر خساست همسر اتفاق می افتد.

با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟

خساست یک مشکل جدی در زندگی مشترک به شمار میرود چرا که در هر صورت ویژگی خوشایندی نیست و باعث دلخوری و مسائل میان زوجین می گردد. در این مطلب از مجله اینترنتی وبلاگ طفره به روش های برخورد صحیح با همسر خسیس می پردازیم.

روش های برخورد صحیح با همسر خسیس

در ادامه مقاله به آنالیز کامل خساست همسر و طلاق به خاطر خساست می پردازیم.

حفظ آرامش روانی

خساست ریشه های درون روانی دارد و معمولا به علت احساس ناامنی درونی به وجود می آید. هر فرد برای خود هویتی دارد و کوشش می نماید که به طریقی هویت خود را حفظ کند. افراد خسیس، مال و دارایی را پناهگاه هویتی خود می دانند و سعی می نمایند که با جمع کردن مال، این هویت و آرامش روانی خود را حفظ نمایند. در صورتی که فرد به طور افراطی این ویژگی را از خود نشان می دهد ضروری است که به او کمک کنید تا ریشه های مشکل خود را پیدا کند. مراجعه به روانشناس و شرکت در جلسات روان درمانی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود.

طلاق به خاطر خساست

بسکمک از افراد فکر می نمایند که زندگی با فرد خسیس به هیچ وجه ممکن نیست و طلاق تنها راه است. در حالی که اگر به زندگیتان علاقه دارید می توانید با استفاده از بعضی راهبردهای رفتاری خانواده خود را حفظ کنید و به طلاق به عنوان آخرین گزینه نگاه کنید.

در ادامه به روش های مناسب برخورد با خساست همسر اشاره نموده ایم:

قبول خساست

در مرحله اول باید وجود خساست را در شخصیت همسرتان بپذیرید و قبول کنید که نمی توانید او را به طور کل عوض کنید بلکه تنها می توانید رفتارهای او را ترمیم نموده یا تعادل ببخشید. قبول این واقعیت باعث می گردد که این مشکل به مقدار قبل آزاردهنده نباشد.

مشورت برای خرید از روش های برخورد صحیح با همسر خسیس

به علت احتمال بروز اختلاف نظر بر سر خرج کردن، بهتر است که قبل از خرید حتما با همسرتان مشورت کنید چرا که ممکن است بعدا با لجبازی و خشم او روبرو شوید. بعلاوه شما می توانید هر ماه با یکدیگر در خصوص مقدار مخارج احتمالی یک قرار کلی بگذارید تا همسرتان از تماشا خریدها غافلگیر نگردد.

وقتی که از رفتار و خساست های همسرتان خسته شدید، ناراحتی خود را ابراز کنید. البته منظور این نیست که جنجال راه بیندازید و دعوا کنید. این کار بدترین رفتار ممکن است و تاثیر معکوس دارد. با مهربانی و زبان خوش به او بگویید که از رفتارهایش ناراحت شده اید و حتی خجالت می کشید.

تشویق کردن

افراد خسیس معمولا در هنگام خرید کردن به مبلغ آن توجه می نمایند. پس در صورتی که همسرتان هدیه یا هر وسیله ای برای شما گرفت، بابت کوچکی و ناچیزی آن شکایت نکنید یا او را مورد تسمخر قرار ندهید. چرا که خرید همین هدیه کوچک نیز، ازلحاظ روانی برای او بسیار سنگین بوده است. از او تشکر و قدردارنی کنید. این کار باعث می گردد که تشویق گردد تا دفعات بیشتری این کار را انجام دهد و به مرور رفتار معتدل تری پیدا کند.

مشورت در خصوص امور مالی

برای تصمیم گیری در خصوص امور مالی خانه، با یکدیگر مشورت کنید و نظرات خود را در این موارد به همسرتان بگویید. در صورتی که احساس می کنید همسرتان برای امور مالی خانه خساست نشان می دهد، پیشنهادات خود را به آرامی به او بگویید و دلایل قانع نماینده بیاورید.

مراجعه به متخصص از روش های برخورد صحیح با همسر خسیس

کمک گرفتن از روانشناس باعث می گردد که شما بهتر بتوانید همسر خود را درک کنید. بعلاوه روانشناس می تواند راهکارهای بسیار موثری در خصوص برخورد با همسرتان در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که قصد طلاق گرفتن داشته باشید، روانشناس می تواند مزیت ها و مسائل این تصمیم را به شما بگویید و برای یک تصمیم گیری بهتر شما را کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه ها می گوید که عاشق شده اید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شوهر خسیس چگونه برخورد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید