بخش عمده سینماهای تبریز فرسوده است

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار تبریز سینماها را از مهم ترین زیرساخت های فرهنگی عنوان و گفت: شهرداری تبریز با در نظر داشتن فرسودگی بافت سینمایی شهر، مشارکت در بازسازی سینما قدس را به عنوان یکی از مهم ترین الزامات فرهنگی شهر، مورد توجه قرار داده است.

بخش عمده سینماهای تبریز فرسوده است

به گزارش وبلاگ طفره، صادق نجفی در بازدید از مراحل تکمیلی پروژه مشارکتی پردیس سینمایی قدس، گفت: تبریز در دوره ای، مهد صنعت سینمای کشور بوده و اولین سینمای کشور نیز در این شهر بنا نهاده شده، با این حال، متاسفانه امروز عمده سینماهای شهر، در شرایط مناسبی نبوده و با معضل فرسودگی روبرو اند.

وی افزود: شهرداری تبریز با در نظر داشتن همین معضل، بازسازی سینما قدس را در قالب مشارکت با حوزه هنری استان مورد توجه قرار داده و تا به امروز بیش از یک میلیارد تومان برای پیشرفت این پروژه ارزشمند هزینه نموده است.

شهردار تبریز با اشاره به این که با بهره برداری از پروژه پردیس سینماقدس، شاهد یک مجموعه بانشاط فرهنگی خواهیم بود، ادامه داد: چشم انداز پروژه در مرکز شهر، با در نظر داشتن برنامه های گردشگری تبریز 2018، حایز اهمیت بوده و در خدمت توسعه مناسبات فرهنگی و هنری و میزبانی رویدادهای مهم ملی و بین المللی خواهد بود؛ از این رو این پردیس، از مزیت های فرهنگی تبریز 2018 است.

نجفی اظهار کرد: پردیس سینما قدس به همراه مرکز همایش های بین المللی دو زیرساخت مهم و ارزشمند برای شاخص های فرهنگی شهر خواهد بود.

وی با تاکید بر این که این مرکز مهم باید در خدمت اجرای برنامه های فاخر و تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: زیرساخت های فرهنگی در صورت برخورداری از محتوای متنوع هنری، می توانند مخاطبان را از طبقات مختلف اجتماعی جذب نموده و در خدمت اهداف اقتصاد فرهنگی باشند.

شهردار تبریز با اشاره به اجرای برنامه عملیاتی در پنج محور گردشگری مرکز شهر گفت: پروژه پردیس سینمایی قدس، به غنای هر چه بیشتر این برنامه منجر خواهد شد.

نجفی همچنین بر لزوم اجرای اقدامات اساسی در مورد نماسازی و زیباسازی پروژه تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بخش عمده سینماهای تبریز فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش عمده سینماهای تبریز فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید