بهار اردبیل رنگ زمستان گرفت

به گزارش وبلاگ طفره، همزمان با آخرین روز از نخستین ماه سال اغلب مناطق استان اردبیل چهره زمستانی به خود گرفته و سبزینگی بهار زیر سپیدی برف پنهان شد.

بهار اردبیل رنگ زمستان گرفت

به گزارش ایرنا، بارش برف در بخش زیادی از مناطق مرکزی و جنوب استان اردبیل عصر روز آدینه شروع شد و هم اکنون در شهرهای اردبیل، سرعین، نیر، نمین، مشگین شهر و خلخال بارش برف و در منطقه مغان نیز بارش باران به صورت پراکنده ادامه دارد.

در شهر اردبیل ارتفاع برف به حدود 10 سانتی متر و در مناطق کوهستانی نیز به بیش از 20 سانتی متر رسیده است.

برف همچنین شکوفه ها و شاخ و برگ درختان را پوشانده و با تداوم سرمای هوا احتمال سرمازدگی درختان میوه در مناطق کوهستانی استان زیاد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل هم گفت که بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی این استان، احتمال بارش باران و برف و کاهش دمای هوا بین 8 تا 12 درجه تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق استان پیش بینی شده است.

فرهاد عبدالعلی پور گفت: به عموم تولیدنمایندگان بخش کشاورزی اعم از باغداران، مرغداران، زنبورداران و دامداران توصیه می گردد به هشدارها و پیش مطلع های هواشناسی و توصیه های فنی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی برای محافظت از کندوها، نهال های جوان، درختان شکوفه دار و پوشش گلخانه ها و ایجاد سیستم گرمایشی در باغات اهمیت دهند.

وی اظهار داشت: از شهروندان استان انتظار می رود که نسبت به سالم بودن تاسیسات گرمایشی مرغداری ها و دامداری ها دقت نموده و در صورت احتیاج با مسئولان و یا کارشناسان مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود مشاوره نمایند.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هم اظهار داشت که در جاده های استان برف و باران به صورت پراکنده در حال بارش بوده و رانندگان در گذر از آنها با احتیاط رانندگی نمایند.

این مرکز اظهار داشت که هم اکنون تمام جاده های استان باز بوده و آمد و شد در آنها جریان دارد.

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل هم گفت که طی شب گذشته راهداران با کوشش خستگی ناپذیر جاده های کوهستانی را برف روبی و نمک پاشی نموده اند و اکنون مسئله ای در تردد وسایط نقلیه وجود ندارد.

سیاوش محمدی سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم گفت: با توجه به تقویت سامانه ناپایدار و نفوذ زبانه های پرفشار هوا به استان تغییرات جوی محسوسی را در اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی گفت: بارش در مناطق مرکزی و جوی استان به صورت باران و برف بوده اما تا فردا به ویژه در شهرستان های خلخال، نیر، سرعین، اردبیل و بخش هایی از مشگین شهر و همچنین فرودگاه اردبیل به صورت برف پیش بینی می گردد.

محمدی اظهار داشت: مقدار بارش برای مناطق مرکزی و جنوبی استان بین 8 تا 10 میلی متر و بارش باران در مناطق شمالی استان نیز بین 5 تا 8 درجه میلی متر خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل به کاهش 8 تا 12 درجه سلسیوس تا روز چهارشنبه هفته پیش رو در سطح استان اشاره نمود و گفت: در مناطق مرکزی و جنوبی استان در طول شب و اوایل صبح ها به ویژه در روزهای سه شنبه و صبح چهارشنبه دمای هوا به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "بهار اردبیل رنگ زمستان گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار اردبیل رنگ زمستان گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید