برترین تنظیمات برای اجرای الدن رینگ روی کامپیوتر کدام است؟

به گزارش وبلاگ طفره، زمانی که سیستم لازم برای الدن رینگ (Elden Ring) اعلام شد بسیاری از افراد شوکه شدند. به این معنا که اگر کمترین کارت گرافیکی لازم GTX 1060 باشد، به دستگاهی برای برترین حالت بازی احتیاج خواهید داشت؟ اجرای بازی روی 4K به چه چیزهایی احتیاج خواهد داشت؟ آیا این بازی آزار زیادی به سیستم شما وارد خواهد نمود؟

برترین تنظیمات برای اجرای الدن رینگ روی کامپیوتر کدام است؟

نه نخواهد کرد! بازی الدن رینگ به اندازه خوبی بهینه است. به همین خاطر با تغییرات لازم در تنظیمات گرافیکی می توان این بازی را روی دستگاه های مختلف تجربه کرد. در این متن ما قصد داریم تا برترین هدایت برای اجرای الدن رینگ را به شما ارائه دهیم. البته این اخطار باید داده گردد؛ این بازی به شکل نسبتا خوبی روی کامپیوتر اجرا می گردد. با این حال برترین نسخه از آن روی کامپیوتر نیست.

مثل سکیرو و دارک سولز 3، الدن رینگ هم محدودیت نرخ فریم دارد. یعنی شما نمی توانید بیش از 60 فریم از آن دریافت کنید. پس اگر برترین کارت گرافیکی موجود را دارید هم نمی توانید بیشتر از 60 فریم از این بازی دریافت کنید. البته امکان دارد بعضی از افرادی که ماد (Mod) طراحی می نمایند، این محدودیت را از بین ببرند. تجربه الدن رینگ با کنترلر بسیار بهتر از کیبورد است. به خصوص اینکه رابط کاربری این بازی برای کیبورد همچنان مسائل زیادی دارد.

با این حال اگر تنظیمات خود را درست بچینید می توانید از آن 60 فریم بر ثانیه دریافت کنید. حال بیایید تا نگاهی به سیستم لازم برای الدن رینگ برای اجرا روی کامپیوتر داشته باشیم.

سیستم لازم برای اجرای الدن رینگ روی کامپیوتر

حداقل سیستم لازم

  • سیستم عامل: ویندوز 10
  • پردازنده: Intel Core i5-8400 یا AMD Ryzen 3 3300X
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1060 3GB یا AMD Radeon RX 580 4GB
  • رم: 12 گیگابایت
  • حافظه: 60 گیگابایت
  • Direct X: نسخه 12

سیستم پیشنهادی الدن رینگ

  • سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11
  • پردازنده: Intel Core I7-8700K یا AMD Ryzen 5 3600X
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1070 یا AMD Radeon RX Vega
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه: 60 گیگابایت از نوع حافظه جامد (SSD)
  • DirectX: نسخه 12

اینکه این بازی به 12 گیگابایت رم برای اجرا احتیاج دارد کمی عجیب است. اگر سیستم شما مشخصات لازم را ندارد باید تمام کوشش خود را بکنید تا خود را به حداقل سیستم لازم نزدیک کنید. در حال حاضر بیشتر کارت های GTX 1060 موجود نسخه 6 گیگابایتی هستند. به همین خاطر نرخ فریم خوبی را ارائه خواهند داد.

دقت کنید که داشتن کارت گرافیک بهتر روی این بازی تأثیر زیادی دارد. برای مثال استفاده از کارت 3070 باعث شد تا این بازی در رزولوشن 1080p و حتی 1440p اصلا زیر 60 فریم نیاید. این ها روی برترین حالت گرافیکی است.

این محدودیت 60 فریم بر ثانیه حقیقتا آزار دهنده است. به دلیل اینکه کارت 3070 به راحتی می تواند الدن رینگ را با نرخ فریم بالاتر اجرا کند. بحث مشکل رابط کاربری موس و کیبورد ارتباطی با عملکرد بازی ندارد. با این حال تا حد زیادی پیش می آید که این بازی در این زمینه مشکل دارد. به این معنا که در الدن رینگ به جای دکمه های کیبورد، دکمه های کنترلر ایکس باکس نمایش داده می شوند. اگر این ها را به یاد نداشته باشید، تا حد زیادی این اتفاق آزاردهنده است. یکی دیگر از نکات چینش دکمه ها است. به این معنا که برای بازکردن منو محتوا باید راست کلیک کنید. سپس برای خروج از آن باید چپ کلیک کنید که چندان مرسوم نیست. البته تمام این ها در تنظیمات قابل تعویض است.

به دلیل اینکه این بازی دنیا باز است، امکان دارد در مکان هایی شما شاهد افت فریم باشید. البته این یک چیز معمول است. بعلاوه به زودی در به روزرسانی های بعدی این مسائل رفع خواهند شد.

اگر شما نتوانستید به 60 فریم بر ثانیه برسید، با تغییر چند چیز در قسمت گرافیک، می توانید تجربه خود را روان تر کنید. به طور کلی 14 تنظیمات جدا وجود دارند که می توان آن ها را تغییر داد. بعلاوه 4 حالت پایه برای این بازی وجود دارد. کم (Low)، میانه (Medium)، بالا (High) و حدبیشتر (Maximum) هنوز در این بازی قابلیت ری تریسینگ (Ray Tracing) وجود ندارد. البته طبق گفته سازندگان به زودی به آن اضافه خواهد شد.

در سیستمی که اینجا استفاده شده، کارت گرافیکی GTX 1060 بوده است. بعلاوه رزولوشن هم 1440p بوده است. با این مشخصات در تنظیمات گرافیکی حدبیشتر نزدیک 37 فریم دریافت شد. در حالت بالا، نرخ فریم حدود 41 فریم بود که بد نیست. از طرفی حالت میانه حدود 30 درصد سریع تر بوده و حالت کم هم 54 درصد بهتر عمل کرد. در حالت کم ما شاهد 57 فریم بودیم. تمام کوشش خود را بکنید که از حالت کم دوری کنید. به دلیل اینکه افت کیفیت زیادی را شاهد خواهید بود. به خصوص اینکه پیشرفت گرافیکی در حالت میانه بسیار مشهود است. در زمینه سایه و نورپردازی هم در حالت کم اصلا جالب نیست. به خصوص اینکه الدن رینگ به شدت دنیای زیبایی دارد.

حال جنبه های موجود در گرافیک را دقیق تر آنالیز خواهیم کرد تا به صورت دستی آن را تغییر دهید.

Texture Quality - اگر این قابلیت را از حدبیشتر به میانه بیاورید تغییر چندانی در عملکرد احساس نخواهید کرد. البته اگر در تنظیمات آن را کمتر کنید، تأثیر بیشتری روی عملکرد خواهد داشت.

Antialiasing Quality - تغییر این بخش هم چندان در عملکرد بازی تأثیر ندارد. البته دقت کنید که اگر رزولوشن بازی را بالا ببرید، امکان دارد تأثیر آن بیشتر گردد.

SSAO - اگر شما این بخش را از برترین حالت به میانه تغییر دهید، تغییر بصری زیادی مشاهده نخواهید کرد. از طرفی حدود 3 درصد هم عملکرد بهتری خواهید داشت.

Depth of Field - کم کردن این قابلیت کامل به بازیکن بستگی دارد. به دلیل اینکه تأثیر چندانی روی عملکرد ندارد.

Motion Blur - مانند ویژگی قبلی، این یکی هم تأثیر چندانی روی عملکرد بازی ندارد. با این حال حذف کردن آن باعث می گردد که ظاهر الدن رینگ بسیار زیبا گردد.

کیفیت سایه (Shadow Quality) - به هیچ عنوان این قابلیت را کم نکنید. حتی اگر می توانید آن را به حدبیشتر تغییر دهید؛ زیرا تأثیر شدیدی روی درختان بازی دارد. به همین خاطر اگر آن را کم کنید، امکان دارد برگ های درختان مدام ناپدید شوند. بدترین حالت آن هم روی میانه و کم است. در دو بخش بالا و حدبیشتر کیفیت سایه ها بسیار خوب بوده و مشکل چندانی هم ندارد. بعلاوه کم کردن آن تأثیر چندانی روی عملکرد بازی نداشته و به همین خاطر ارزش کم کردن را ندارد. پس همچنان این بخش را روی حدبیشتر بگذارید.

کیفیت نور (Lighting Quality) - اگر آن را کم کنید هیچ تأثیری روی عملکرد بازی نخواهد داشت. به همین خاطر آن را بالا نگه دارید.

Effects Quality - مانند بخش های قبلی کم کردن این یکی هم تأثیری روی عملکرد بازی ندارد. به همین خاطر آن را تغییر ندهید. با این حال تأثیر بسیار کمی در حالت حدبیشتر و میانه وجود دارد.

Volumetric Quality - این بخش را هم زیاد کنید. این حالت تأثیر زیادی روی سبک فانتزی الدن رینگ دارد. به همین خاطر اگر آن را از حدبیشتر به کم تغییر دهید، تأثیر کمی را مشاهده خواهید کرد.

Reflection Quality - این بخش هم تأثیر بسیار کمی روی عملکرد بازی دارد.

Water Surface Quality - کم کردن این ویژگی چندان تأثیر چندانی روی عملکرد بازی ندارد. بعلاوه ظاهر بازی را زیبا می نماید. پس آن را روی بالا نگه دارید.

Shader Quality - بهتر است که این بخش را تا حدی کم کنید. به دلیل اینکه تأثیر چندانی روی ظاهر بازی ندارد با این حال عملکرد را تا حد خوبی بهتر کرد. پس سعی کنید آن را روی میانه نگه دارید.

Global Illumination Quality - کم کردن این بخش هم تأثیر چندانی روی عملکرد بازی ندارد. به دلیل اینکه حتی یک فریم هم به بازی اضافه نخواهد کرد.

Grass Quality - نکته جالب اینجاست که با اینکه این ویژگی کیفیت چمن است، با این حال تأثیر خوبی روی عملکرد بازی دارد. به همین خاطر اگر مشکل دارید آن را کم کنید. البته در مکان هایی که چمن زیاد است ما شاهد کاهش 5 درصدی در عملکرد بازی بودیم.

دقت کنید که اگر نرخ فریم دریافتی شما زیر 40 است تمام کوشش خود را بکنید تا آن را بالا بیاورید. بیشتر این تنظیمات به تنهایی تأثیر چندانی روی نرخ فریم ندارند. با این حال اگر به صورت چندتایی تغییرشان دهید، قطعاً تغییر خوبی را شاهد خواهید بود. با این حال برترین تنظیماتی که برای تجربه الدن رینگ وجود دارد این است:

  • Texture Quality: میانه
  • SSAO: میانه
  • کیفیت سایه: برترین حالت
  • Shader Quality: میانه
  • Grass Quality: میانه

بخش های دیگر هم در برترین حالت ممکن قرار بگیرد.

شما باید کیفیت سایه را در برترین حالت نگه دارید. شاید کمی از عملکرد شما را کم کند اما واقعا در جلوه بصری این بازی احتیاج است. بعلاوه به یاد داشته باشید که تمام کوشش خود را بکنید تا این بازی حداقل در حالت میانه قرار بگیرد. به دلیل اینکه الدن رینگ زیباترین عنوان فراوری شده به وسیله فرام سافتور است.

منبع: Rockpapershotgun.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین تنظیمات برای اجرای الدن رینگ روی کامپیوتر کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تنظیمات برای اجرای الدن رینگ روی کامپیوتر کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید