بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

به گزارش وبلاگ طفره، در اینجا شما را با بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس آشنا می کنیم.

بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

گونه های معرفی شده در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس از دزدان دریایی و whalers تا بازدید نمایندگان مدرن، انسان ها گیاهان و حیواناتی را از دنیای خارج معرفی نموده اند. به عنوان مثال بزها در دهه 1850 معرفی شدند و بلافاصله آغاز به گرفتن غذای لاک پشت ها و ایگواناها کردند. در جزیره ایزابلا بیش از 200000 بز وجود دارد که بسیار سازگار و نابودی آن بسیار سخت است. اکنون پارک برای یافتن آنها از بالگردها استفاده می نماید.

بسیاری دیگر وجود دارد: گربه ها ایگواناهای جوان و جوجه های پرندگان را می کشند. سگ ها تخم های لاک پشت را می خورند و ایگواناهای بزرگ را شکار می نمایند. خوک ها لانه های پرنده را از بین می برند. الاغ گیاهی بلعیده می گردد. موش ها تخم های لاک پشت های غول پیکر را می خورند. گونه های تهاجمی بعلاوه شامل حشرات و گیاهان هستند که به همان مقدار تهدیدآمیز هستند. اما از بین بردن یک گونه در یک زمان عملی نیست.

پوشش گیاهی که بزها می خورند پوشش خوکهای وحشی را فراهم می نماید. گربه ها موش می خورند. سگ ها گربه ها را می کشند. بنابراین در آنجا باید یک برنامه یکپارچه و طراحی شده وجود داشته باشد. ریشه کن کردن گونه های معرفی شده و جلوگیری از ورود گونه های تازه یک مبارزه بی خاتمه و بسیار پرهزینه است.

ساکنان گالاپاگوس و مهاجرت از سرزمین اصلی اکوادور در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوسدر بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس خود انسان ها گونه ای معرفی شده و تهاجمی هستند و جزایر در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیر بوده اند. مهاجران از سرزمین اصلی اکوادور در جستجوی زندگی بهتر به این جزایر نقل مکان نموده اند. این فشار جمعیت باعث ایجاد مسائل جدی برای حفاظت می گردد. با تنها سه درصد از جزایر که برای اسکان انسان ها کنار گذاشته شده اند، فضای کمتری برای مردم و کشاورزی وجود دارد و انجام ماهیانه ها جز ماهی است. رقابت بین صیادان محلی و پارک ملی و کارگران محافظت از انرژی، گرم و گاه خشونت آمیز بوده است. با وجود محدودیت در خصوص مهاجرت تازه، این فرایند همچنان ادامه دارد. خود مردم گالاپاگوس در نهایت برترین مأموریت میراث طبیعی خود خواهند بود. کسانی که در جزایر گالاپاگوس زندگی می نمایند، باید در مزایای گردشگری سهیم شوند و به مسکن خوب، امکانات درمانی، آموزش و شغل احتیاج دارند که به آینده جزایر یاری می نماید.

ماهیگیری در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس:در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس صید غیرقانونی صنعتی و ماهیگیری بیش از حد به وسیله افراد محلی تهدید می گردد که زیست بوم دریایی را تضعیف می نماید. خیار دریایی و خرچنگ دریاها به حد خطرناکی برداشت شده اند، بسیار فراتر از حد مجاز دانشمندان. کشتی های کشورهای دیگر به طور مرتب در جستجوی صیدهای غنی از جمله کوسه ها که صرفاً برای باله های آنها برداشت می شوند، به طور غیرقانونی وارد مخزن دریایی می شوند. ماهیگیری طولانی مدت، تکنیکی است که برای صید ماهی با استفاده از خطوط ماهیگیری تک رشته ای با صدها قلاب طعمه دار مورد استفاده قرار می گیرد که تقریباً همواره درصد زیادی از اسیر ناخواسته شامل پرندگان، لاک پشت ها، کوسه ها و سایر حیوانات دریایی را در پی دارد. به تازگی، بیش از 600 دانشمند از 54 کشور دنیا طوماری را امضا کردند که از سازمان ملل خواهان تحمیل مهلت قانونی برای صید طولانی مدت شدند. علی رغم مخالفت بین المللی با تمایل طولانی مدت، وزیر محیط زیست اکوادور، به بخش ماهیگیری یاری کرد تا پیشنهادی را برای حمایت از آن تهیه کند.

تصویب قانون حفاظت از گالاپاگوس در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس:در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس مهمترین تغییرات اخیر تصویب قانون حفاظت از گالاپاگوس در سال 1998 بود. این قانون از نظر بسیاری به عنوان محوری ترین قانون در تاریخ حفاظت از جزایر گالاپاگوس در نظر گرفته می گردد، اگرچه در مخالفت قابل توجهی تصویب شد. این قانون از چند طریق به حفاظت از جزایر نزدیک می گردد. اول، قانون حمایت قابل توجهی، منظره دریایی را توسعه می دهد. هر دو با توسعه مرزهای پناهگاه دریایی و ممنوعیت ماهیگیری تجاری در آبهای محافظت شده، دیدگاه همه جانبه تری نسبت به حفاظت دارد. قدم دیگری که قانون برمی دارد، نزدیک شدن به موضوع سودجویی در حیات وحش و چشم مقدارای طبیعی است. در گذشته برای افرادی که به جزیره می فرایند و به سرعت متقاضی اقامت می شوند، مسائل زیادی وجود داشته است تا بتوانند تورهای راحتی را در این جزیره انجام دهند و از این تعداد زیاد گردشگری به دست می آید. این پول پس از آن به خارج از کشور می رود و در اقتصاد محلی استفاده نمی گردد. در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس مقررات تازه مقرر در قانون حفاظت از گالاپاگوس تصریح می نماید که یک شخص قبل از درخواست اقامت باید حداقل 5 سال در جزایر زندگی کند. بعلاوه، نیمی از کل عایدی کسب شده به وسیله صنعت توریستی باید در ابتکارات حفاظت سرمایه گذاری گردد که این مسیری طولانی را برای از بین بردن سودجویان طی نموده است. گذشته از این قانون اساسی، چند قانون مطلق وجود دارد که گردشگران هنگام بازدید از جزایر باید آن را رعایت نمایند. اول، شما مجاز به سفر در پارک نیستید مگر اینکه با یک راهنمای محلی دارای مجوز همراه باشید. دوم، شما قرار نیست سنگ های موجود در جزیره را محاصره کنید و اگر سوغاتی را تهیه کنید که از گیاهان یا حیوانات از جزیره تهیه شده باشد، جریمه می شوید.

حیات وحش در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس:در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس هنوز کارهای زیادی برای تماشا وجود دارد. جزایر نه تنها خود مجذوب کننده و پر از منظره ها شگفت انگیز هستند، بلکه حیات وحش برخی از بی نظیرترین ها در کره زمین است. به علت جهت یابی از راه دور جزایر با توجه به سرزمین اصلی، گالاپاگوس به طور گسترده ای به عنوان یک پنجره مجذوب کننده در مکانیسم های انتخاب طبیعی شناخته می گردد. گردشگران از سراسر دنیا هر سال به اینجا می آیند تا زندگی بی نظیر گیاهان و حیوانات را ببینند، همه آنها به مقدار کافی حیواناتی را مشاهده می نمایند که در هیچ کجای دیگر کره زمین وجود ندارند. از آنجا که در این جزایر شکارچیان بزرگی وجود ندارد، حیواناتی که در اینجا زندگی می نمایند به طور کلی نسبت به بیشتر مردم دستکاری می نمایند. این بدان معناست که در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس گردشگران در جزیره، قادر به گرفتن عکسهای شگفت انگیز با حیوانات واقعاً بی نظیر هستند. این بعلاوه بدان معنی است که تعدادی از فرصت ها برای گردشگران فراهم می گردد که سعی نمایند حیوان خانگی از نظر جسمی با حیوانات درگیر شوند. این مهم است که همه گردشگران بدانند که تعامل بدنی با حیوانات کاملاً ممنوع است. برای گردشگرانی که در پی تعطیلات در جزایر گالاپاگوس هستند، کارهای واقعاً شگفت انگیزی وجود دارد. هرکسی که از گالاپاگوس بازدید می نماید، باید به آنچه نماینده خود است احترام بگذارد و باید درک کند که چرا قوانینی که در حال انجام هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این جزایر برخی از معدود مکانهای واقعاً بی نظیری هستند که هنوز روی زمین به جای مانده اند و برای این واقعیت شایسته توجه ویژه هستند.

برای بیشتر افرادی که می توانند در طول بازدید خود به راحتی از این دستورالعمل ها پیروی نمایند، بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس می تواند ترکیبی ویژه از ماجراهای زیست محیطی و آموزش باشد که به سادگی قابل تطابق نیست.

منبع: www.internationalwildlifelaw.org

منبع: راسخون

به "بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید