ب ام و iX5 هیدروژنی

به گزارش وبلاگ طفره، ب ام و می گوید اولین مدل هیدروژنی خود را تا سرانجام دهه جاری میلادی در حجمی انبوه فراوری خواهد نمود. بورگن گولدنر، از مدیران پروژه ماشین های هیدروژنی ب ام و این خبر را همزمان با شروع آزمایش تعداد محدودی از این ماشین ها گفت.

ب ام و iX5 هیدروژنی

ماشین هیدروژنی به وسیله ترکیب هیدروژن با اکسیژن هوا الکتریسیته فراوری می نماید. این ماشین هوا را آلوده نمی نماید و با هر بار سوخت گیری مسیری طولانی تر از ماشین های الکتریکی حرکت می نماید. ماشین های هیدروژنی برخلاف ماشین های الکتریکی به زمان زیادی برای شارژ باتری احتیاج ندارند و در چند دقیقه سوخت گیری می نمایند.

ب ام و در سال 2019 یک مدل هیدروژنی براساس شاسی بلند X5 ساخت. این ماشین با هر بار سوخت گیری می تواند تا 504 کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این ماشین کمتر از شش ثانیه است و 401 اسب بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت ماشین 180 کیلومتر در ساعت است.

ب ام و حدود صد دستگاه از این ماشین ها را برای آزمایش به شهرهای مختلف دنیا خواهد فرستاد. آقای گولدنر می گوید ب ام و منتظر ساخت مراکز سوخت گیری ماشین های هیدروژنی است که قرار است زیرساخت آن به وسیله اتحادیه اروپا فراهم گردد. قرار است در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسیرهای اصلی، هر 150 کیلومتر یک ایستگاه سوخت گیری ساخته گردد.

سوخت گیری ماشین های هیدروژنی تنها چند دقیقه طول می کشد

مدیران ب ام و معتقدند که ساخت باتری برای ماشین های الکتریکی در آینده با محدودیت هایی روبرو خواهد شد و این محدودیت ها فرصت را برای فراوری ماشین هایی فراهم می نماید که از سوخت های پاک دیگر مانند هیدروژن استفاده می نمایند.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "ب ام و iX5 هیدروژنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ب ام و iX5 هیدروژنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید