تحقق مرجعیت علمی و فراوری ثروت از دانش به یاری برگزیدگان علمی

به گزارش وبلاگ طفره، دکتر محمد علی زلفی گل امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره های خوارزمی گفت: به صورت میانگین، هر ماه یک جلسه در حوزه آموزش عالی و وزارت علوم با حضور رئیس جمهور داریم و این نشان از توجه ویژه رئیس جمهور به علم، فناوری و نوآوری است.

تحقق مرجعیت علمی و فراوری ثروت از دانش به یاری برگزیدگان علمی

وی با بیان اینکه در این دوره از وزارت علوم 5 اولویت داریم که برای تحقق آن کوشش می کنیم، خاطر نشان کرد: البته که برای تحقق این اولویت ها از همه ظرفیت های گسترده آموزش عالی برای تحقق این 5 اولویت بهره می بریم.

زلفی گل با اشاره به این اولویت ها گفت: (مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری)، (آموزش، پژوهش و بروندادهای هدفمند)، (نواوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری)، (شاگرد، فناور و نوآور پروری) و (فراوری خدمت، ثروت و سرمایه از دانش) اولویت های تعریف شده در وزارت علوم هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه برگزیدگان در جشنواره های خوارزمی و المپیادهای علمی می توانند در راستای تحقق 2 اولویت از 5 اولویت این وزارتخانه گام بردارند، گفت: هدف اول تحقق مرجعیت علمی است چرا که وقتی فردی به عنوان دانشمند، اندیشمند و نوآور انتخاب می گردد، مرجعیت علمی را در سطح بین المللی نشان دهد؛ ما قدردان چنین فردی هستیم.

وی اولویت دوم محقق شده از سوی برگزیدگان رویدادهای علمی را فراوری خدمت و ثروت از دانش مطرح نمود.

زلفی گل با تاکید بر اینکه نیروی انسانی سرمایه های ارزشمند کشور هستند، گفت: برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، سرمایه های کشور هستند؛ یعنی در هر جایی و در هر گروه و دانشگاهی، که قرار گیرند به آ نجا، وجاهت می بخشند.

وزیر علوم مطرح نمود: وقتی یک مرجع علمی در منطقه ضعیف شهر مستقر گردد حتماً قیمت زمین آن منطقه و مسکن افزایش می یابد چرا که با حضور سرمایه انسانی، ارزش آن منطقه افزایش پیدا می نماید. از این رو است که ما این جشنواره ها را جدی می گیریم و رئیس، جمهور نیز، زمانی برای حضور در این جشنواره ها اختصاص داده است.

زلفی گل گفت: بدون علم نمی توان کاری کرد؛ با دانش می توان به کشف سیاره ها و سیارک ها پرداخت و اقتصادهای آینده را رقم زد.

وی تاکید نمود: اگر اولویت ما علم است باید به همان مقدار سرمایه گذاری کرد.

زلفی گل گفت: امیدواریم دانشجویان و پژوهشگران قدر این فرصت را بدانند و از این فرصت برای پیشرفت کشور بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحقق مرجعیت علمی و فراوری ثروت از دانش به یاری برگزیدگان علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق مرجعیت علمی و فراوری ثروت از دانش به یاری برگزیدگان علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید